PDA

View Full Version : rg prestige neck op rg570



Nils Veen
28 november 2006, 20:44
sindskort ben ik eigenaar van een ibanez rg prestige en ben helemaal verslaafd aan de neck. Op mn Rg 570 wil ik nu ook een prestige neck laten plaatsen. Nu is mijn vraag: Is dit mogelijk? Past het? En wat kost dit?

vulvasonic
28 november 2006, 22:29
Ik dacht altijd dat op de RG570 een prestige neck zat?

Zal wel niet dan......, geen idee. :nervous:

Thom TK
28 november 2006, 23:11
Tegenwoordig zijn de RG570's (ze heten nu RG1570) Prestige gitaren met de bijbehorende neck.
Vroeger was dat nog niet zo geloof ik, maar -->volgens mij<--- zijn die oude gitaren ook zo goed als de Prestige series.

vulvasonic
28 november 2006, 23:21
Tegenwoordig zijn de RG570's (ze heten nu RG1570) Prestige gitaren met de bijbehorende neck.
Vroeger was dat nog niet zo geloof ik, maar -->volgens mij<--- zijn die oude gitaren ook zo goed als de Prestige series.

Tsja, ik meen me echt te kunnen herinneren dat op mijn ouwe RG570EX een Prestige neck zat. Of zou het kunnen dat die alleen op de EX-versies zaten?

Trocar
29 november 2006, 00:09
Ik heb wat oude catalogi liggen hier, en in de tijd dat de 570 nog aangeduid werd met '570' (zonder '1' ervoor - in catalogus 1999) behoorden ze níet tot de prestige serie en hadden ze een super wizard neck; terwijl de prestige serie een prestige neck had.

In de 2003 catalogus had de '570' de aanduiding '1570', behoorden ze wél tot prestige serie en hadden (ook) een super wizard neck (met 'prestige' op de kop). De zgn 'prestige neck' is niet meer te vinden en de niet-prestige serie heeft een wizard II neck.

Ik heb geen idee of iemand hier iets aan heeft, maar ik heb het nu eenmaal opgezocht, dus ala...

crrrN
29 november 2006, 00:21
Ik heb gehoord dat je eraan kunt komen, maar volgens mij kosten die dingen richting de 300 euro. Moet je even met Serlui(.nl) bellen of naar je lokale muziekzaak gaan en vragen of die het kunnen fixen.

almarvk
29 november 2006, 08:37
Die dingen worden niet los verkocht!

Ik kan het weten, want ik heb er 3 versleten...

Nickname
29 november 2006, 10:03
Ik heb inderdaad een RG1570 prestige (dus met de nek die je bedoelt), en een maat van me (Vester86) van het forum hier heeft een omgebouwde RG570, dus met de oude nek. Op zich vind ik ze allebei heel erg fijn, het grootste verschil is dat de oude geen volute heeft onder de locknut. Qua dikte en vorm komen ze volgens mij bijna overeen. Wel is de hals van vester licht opgeschuurd zodat je hand er wat makkelijker overheen glijdt. :)