PDA

View Full Version : problemen met snaren



prowler
28 november 2006, 17:26
hallo,
toen ik overlaatst mijn snare wou vervangen bennink even van merk veranderd, ik kocht altyd d'addario nickel wound .009 snaren voor men epiphone SG, maar ik wou eens wat snare van een hogere kwaliteit dus hebbik me twee pakjes elixir nanoweb .009 snaren gekocht, één voor men stratocaster en één voor men sg. nu; op men strat spelen en klinken die snaren geweldig maar op men sg lijken ze echt bagger :s dus hebbik hem even afgesteld door de brugjes op de juiste lengte te zetten en de brug een goede hoogte te geven. nu klinkt de gitaar heel goed, maar die snaren staan heel strak gespannen zo strak dat je vingers echt pijn doen als je een volle noot bend. is er een oplossing of moetik gewoon nieuwe snare steken??? en zo ja welke?????help!

ijzerbroot1
28 november 2006, 17:38
Klinkt raar, maar is dit niet de manier waarop je gitaar eigenlijk behoort te spelen? Zoals ik het lees heb je nu pas de hele handel geïntoneerd en speelde je voorheen met een niet goed geïntoneerde gitaar......misschien ligt het daaraan?
Heb je misschien een foutje gemaakt bij het opzetten van nieuwe snaren, bv eerst wraparound en nu niet of zoiets?
Eerlijk gezegd zou ik het verder even niet weten. Nieuwe snaren voelen altijd wel wat strakker aan in het begin hoor. Kwestie van oprekken en zo. Kan hier een 18+ vergelijking op loslaten maar laat maar ook.........

Gearjunkie
28 november 2006, 23:35
Met een 0.09 snaar moet je toch makkelijk zonder pijn een volle noot kunnen opduwen. Ook de intonatie doet daaraan niet zoveel af, da's millimeterwerk.
Heb je misschien je brug erg hoog gezet?