PDA

View Full Version : strat zelf aanpassen



duivvv
28 november 2006, 16:45
ben al een tijdje van plan zelf m'n strat aan te passen (goedkoop model maar speelt wel lekker)

wat raden jullie mij aan om een soort telecaster achtige klank te verkrijgen (no-wave klank, hoog scherp twangy / shellac ..).

eerst en vooral

Single Coil ??
Humbuckers ?
welk type ..

ik ga een nieuwe slagplaat steken zoiezo
dus het maakt allemaal niet uit

het is eerder een lange termijn project

merci !

G.G.
28 november 2006, 16:49
GFS heeft volgens mij een strat brugelement dat precies zo gebouwd is om als een telecaster te klinken.

duivvv
28 november 2006, 17:02
kan het precies niet vinden ...
kan je me even gidsen in die site ?

G.G.
28 november 2006, 17:28
kan het precies niet vinden ...
kan je me even gidsen in die site ?

Ik ga ff zoeken, momentje.

G.G.
28 november 2006, 17:31
Ik ga ff zoeken, momentje.
gevonden, denk dat je deze wel lekker vind in je strat (en lekker cheap $30,95):

http://store.guitarfetish.com/brbostpiwiso.html

Onderaan kan je kiezen uit 3 output niveau's

a darker shade of grey
28 november 2006, 17:37
k vind de protubes (lipsticklook) van GFS errug cool!
komt in een mooi calibrated setje....goeie looks goeie sounds en toch redelijk boutique...

edit: heeft iemand foto's van een strat met lipstick pickups? ben zeer benieuwd hoe het eruitziet...

G.G.
28 november 2006, 17:46
edit: heeft iemand foto's van een strat met lipstick pickups? ben zeer benieuwd hoe het eruitziet...

Via google moet het te vinden zijn op "strat" Stevie Ray Vaughan" en "Charlie"

da's de witte strat van SRV met lipsticks

vibro
28 november 2006, 19:52
Zou het niet handiger zijn om gewoon een Telecaster te kopen? zijn er ook in alle prijsklassen en soms verrassend goed!
Neem nou de London City Comet, 245 euri's, even afstellen en gaan met die banaan.
Stratje ben je zo kwijt op marktplaats.

up-guitarman
28 november 2006, 23:33
heeft iemand foto's van een strat met lipstick pickups? ben zeer benieuwd hoe het eruitziet...

Als ik me niet vergis heeft de gitarist van Anouk een tijdje op een strat met tele pickups gespeeld ...

duivvv
29 november 2006, 10:59
ok !

m'n plan is om er 3 van die GFS elementen (die tele imitators) in te steken
met 3 switches (jazzmaster alike (http://www.acmeguitarworks.com/images/electronics/switches/001-7079-000web400.jpg) ) voor elk element aan/uit te zetten en elk een afzonderlijke volumeknop.

is dit een goed idee ?
op wat moet ik letten ?
is er een gelijkaardig schema ergens te vinden ?

a darker shade of grey
29 november 2006, 16:29
die drie aparte knopjes lijkt me wat overdreven...zeker als je voor elk een apart volume hebt...dan wordt je gitaar net een afstandsbediening,
gewoon de traditionele 5way switch :P en een master volume (of twee knopjes) en twee toneknopjes... beetje standard strat style houden..anders moet je ook veel te veel in je body gaan hakken.
(mijn mening :P)

G.G.
29 november 2006, 16:48
... beetje standard strat style houden..anders moet je ook veel te veel in je body gaan hakken.
(mijn mening :P)

Onzin. 3 miniswitches passen gemakkelijk op de plek van een 5-way.

5 way + 1 pushpull geeft ook de 7 standen die met miniswitches mogelijk zijn.

Gearjunkie
29 november 2006, 18:22
Zo'n tele pickup, is die er ook in reversed winding - reversed polarity???
(of moet je dan zelf gaan knutselen?)