PDA

View Full Version : Goedkope gitaar met goede basis, slechte pickups



Orlonth
28 november 2006, 15:14
Een half jaar geleden heb ik mij een redelijk goede gitaar aangeschaft (ibanez rg570 custom). Deze staat altijd thuis en door de week zit ik op kot.

Nu ben ik dus op zoek naar een goedkoop gitaartje voor op kot.
Ik zoek iets dat leuk speelt en dat niet als prul aanvoelt.
De pickups mogen barslecht zijn of zelfs ontbreken. Hier op kot kan (en wil) ik toch geen versterker gaan gebruiken.

Wat raden jullie me aan?
Ik had al gedacht aan een yamaha rgx 112 tweedehands (100€)...?

Reigor
28 november 2006, 15:25
Dean Evo MX ofzo?

Nickname
28 november 2006, 16:21
Ik zou kijken naar goedkopere modellen van Dean of Ibanez, zon Yamaha pacifica is ook wel okee! ;)

TRC
28 november 2006, 16:22
SPAM ALERT
Mijn ibanez gsa60? :D

Orlonth
28 november 2006, 18:16
Dean Evo MX ofzo?
Dan liever de Dean vendetta, deze vind ik mooier. Helaas zijn deze 2de hands moeilijk te vinden.

Ik zou kijken naar goedkopere modellen van Dean of Ibanez, zon Yamaha pacifica is ook wel okee!
Zijn de goedkopere modellen van Dean of Ibanez vergelijkbaar van bouw met de iets duurdere modellen (met andere woorden: zit het prijsverschil vooral in de pickups?).
De yamaha is een rgx... Is deze veel slechter dan een paicifica?


Mijn ibanez gsa60?
Ik denk dat die aan de dure kant gaat zijn, nee? :p

Tho
28 november 2006, 18:44
De pickups mogen barslecht zijn of zelfs ontbreken. Hier op kot kan (en wil) ik toch geen versterker gaan gebruiken

Een akoestische gitaar misschien? :dontgeti:

Orlonth
28 november 2006, 19:13
Ik ben helemaal niet zo weg van akoestische gitaren.
De hals is trouwens ook breder, dat zou een heel andere speelstijl geven dan op mijn ibanez denk ik.
Op mijn ibanez speel ik ook wel eens zonder versterker. Dat geeft imo genoeg geluid om op het gemak wat liedjes in te oefenen.

Tho
28 november 2006, 19:14
Ik ben helemaal niet zo weg van akoestische gitaren.
De hals is trouwens ook breder, dat zou een heel andere speelstijl geven dan op mijn ibanez denk ik.
Op mijn ibanez speel ik ook wel eens zonder versterker. Dat geeft imo genoeg geluid om op het gemak wat liedjes in te oefenen.

Vind je dat niet vreselijk saai? Ik heb overigens een akoestische gitaar met een hele slanke hals. Als ik daarna switch naar mn jackson merk ik daar amper wat van.

Orlonth
28 november 2006, 19:18
Ik amuseer me er wel mee hoor :p.
Over wat voor akoestische gitaar heb je het dan eigenlijk? Klinkt wel intressant.

vasnd
28 november 2006, 19:21
met een akoestische gitaar kan je alleen minder goed bij de hogere frets komen. En de hals is idd dikker.
Maar als je een steelstring pakt kan je er nog best mee spelen.


Maar als je toch echt electrische stukken wilt spelen zoek dan marktplaats ofzo af naar een leuke 2de hands ibanez of jackson.

Neem er dan ook een zonder floyd, die zijn te bagger voor die prijsklasse en die klinken onversterkt ook zachter.

OJJVZ
28 november 2006, 21:01
Ibanez RG321?
die heb ik, de pickups zijn niet super, maar verder vind ik het een mooie gitaar, lekker dun halsje, maar k weet er zo geen 2ehands... hoeveel heb je voor oveR?

OJJVZ
28 november 2006, 21:02
offfffffffffffff

een stratocoustig, zo'n akoustische gitaar met strat-nek :P weet niet of ie goed is verder, las k net wat over..

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/squier-stratacoustic_walnut_350_fffef1_75.jpg

Brammibal
28 november 2006, 21:29
Een vriend van me heeft laatst een oude grone cyclone gekocht voor 60 euro. Het is een groen superstrat idee met een handvat erin, net als steve vai heeft. Hij speelt best goed, maar de pickups zijn waardeloos. En door dat handvat kan je hem overal naar meenemen. mischien staan er ngo wat op marktplaats?

Tho
28 november 2006, 21:33
Ik amuseer me er wel mee hoor :p.
Over wat voor akoestische gitaar heb je het dan eigenlijk? Klinkt wel intressant.

Een dreadnought of zo, zo'n dikzak. De mijne heeft een hele smalle hals, en veel akoestische gitaren hebben ook een cutaway, dus kan je wél bij de hoge frets komen. Koop please liever een goedkope akoestische gitaar dan een goedkope elektrische.. daar heb je écht veel meer aan.

Squier4ever
28 november 2006, 22:43
Nutteloos...

Vragen? -> PM!

Azrael
13 januari 2007, 16:29
offfffffffffffff

een stratocoustig, zo'n akoustische gitaar met strat-nek :P weet niet of ie goed is verder, las k net wat over..

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/squier-stratacoustic_walnut_350_fffef1_75.jpg

Niet doen. Klinkt zwaar ruk en speelt en voelt rottig aan.

StaceySonic
13 januari 2007, 22:37
Epiphone'tje of Ibanez.
Altijd goed.

zjanke
14 januari 2007, 10:42
2e hands London city strat. Misschien net niet voor 100 euro te krijgen, maar absoluut hetgene wat jij bedoelt

Azrael
14 januari 2007, 14:06
2e hands London city strat. Misschien net niet voor 100 euro te krijgen, maar absoluut hetgene wat jij bedoelt

'k Heb ze niet lager dan 150 gezien en meestal vraagt men meer.