PDA

View Full Version : speakers fender blues deville



Shaggy
28 november 2006, 12:51
Wie kan mij vertellen welke speakers er in de blues deville zitten die van 1993 tot 1996 zijn gebouwd?

Ik heb zelf research gedaan en het blijkt dat er twee soorten zijn gebruikt de allereerste waren de blue alnico's (volgens mij is dit maximaal 1,5 jaar gebruikt) daarna kwam de fender special design by eminence (gold label??). Dit zijn de deville's na halverwege 1994.

Blue alnico is met die blauwe frame

Fender Special is met de gele sticker achter op de speaker.

Tegenwoordig gebruiken ze in de reissue's blues deville's reissue blue alnico's en de hotrod's hebben de fender special designs.

Ik weet echter niet of mijn research klopt, wie kan dit bevestigen of meer info verstrekken?

Johnny Ramone
28 november 2006, 22:12
Hmmmm.....,
dat was dan een lekker duur grapje van Fender, daarom zijn ze er ook zeker snel weer mee gestopt. Toch zou het waar kunnen zijn, want in mijn Fender Pro Junior tweed van de eeste produktie zit ook een 10" Blue Alnico in, natuurlijk geen Celestion of Weber, gewoon een Eminence, maar wel een super goede. Deze versterker doe ik dus nooit meer weg.

Te koop: 1 Weber Blue Dog Alnico Speaker 12" 50W 8Ohm

martinuz
29 november 2006, 21:37
Ik heb er een van die periode, en had de fender special design origineel, ondertss zijn er 2 vervangen door blauwe alnico's...

Shaggy
1 december 2006, 08:57
Weet je ook van welke makelij de special design is?

Johnny Ramone
1 december 2006, 23:02
Eminence hoogstwaarschijnlijk, helemaal niet verkeerd, al kan het wel beter.