PDA

View Full Version : Ibanez Artcore AXD 71 verbouwen of nieuwe gitaar kopen



Scip
28 november 2006, 12:05
Hallo,

Ik heb op het moment m'n Ibanez Artcore (axd 71-BK) te koop staan, maar ik zit te twijfelen of ik hem nu zal verkopen of upgraden met nieuwe elementen en misschien nog wel een bigsby (zie mijn andere topic). Maar eerlijk gezegd ben ik denk ik meer op zoek naar het single-coil geluid. Op het moment dat ik de gitaar kocht was dat m'n eerste elektrische gitaar, en dacht ik dat ik vooral (harde)rock ging spelen. Maar ik heb nu het idee dat ik met de nummers die ik nu speel veel beter af ben met singlecoils en dan 't liefst een telecaster.

Dus de vraag is eigenlijk is het verstandig om m'n ibanez te laten verbouwen of kan ik beter een (Fender) Telecaster kopen?

Danny Drug
28 november 2006, 12:20
als je een telecaster geluid wil.. moet je een telecaster nemen... dat geluid krijg je nooit uit een ibanez

Scip
28 november 2006, 12:25
nee ookee dat begrijp ik, het gaat nu even niet om wat ik wil maar wat verstandiger is Om een gitaar van 350 euro te gaan verbouwen of om gewoon een betere gitaar (in dit geval dus een telecaster, en dus ook wel anders maar dat is wat ik ook wil anders hoef ik die ibanez niet te verbouwen) te kopen.

Danny Drug
28 november 2006, 12:33
een goede gitaar te kopen..

dan upgrade je instand.. ipv een gitaar ombouwen...

Scip
28 november 2006, 18:19
ja dat bdoelde ik, upgraden. Maarja, zelf denk ik dat ik ook beter een nieuwe gitaar kan gaan kopen hoewel ik met deze opzich ook nog wel tevreden ben.

Timotio
28 november 2006, 19:23
ja dat bdoelde ik, upgraden. Maarja, zelf denk ik dat ik ook beter een nieuwe gitaar kan gaan kopen hoewel ik met deze opzich ook nog wel tevreden ben.

Je bent wel tevreden of toch niet? :???: wat is het nou

drap
28 november 2006, 19:27
Je kan natuurlijk ook P90 elementen in humbuckerformaat d'r in zetten. Dan gaat scheuren nog steeds uitstekend, terwijl je er ook een singlecoil geluid uit kan krijgen. Al is een P90 natuurlijk weer niet te vergelijken met een telecaster element. Veel dikker en romiger, maar het reageert wel op je aanslag als een singlecoil.