PDA

View Full Version : behringer pedaaltjes doen raar



fredcorn
28 november 2006, 10:21
Ik heb me een tijdje geleden twee behringer pedaaltjes aangeschaft:
een tuner tu100 en een digital delay.
Omdat deze pedaaltjes batterijen vreten heb ik ze aangesloten op een 9v adapter 300mA. Ze werken maar... bij de delay blijft het lampje steeds flikkeren zelfs al zet ik het effect uit en bij de tuner gaat het lampje niet uit als ik hem afzet, maar gaat gewoon minder fel branden.

Weet iemand raad, is dit normaal of is behringer gewoon rommel???

Thanks,

Fred

Kim Wilson
28 november 2006, 10:26
Tja, die pedaaltjes kosten nieuw ongeveer 15 tot 20 % van een kwaliteitspedaal (bv. Boss). Wat zou je denken? ;)

the feable
28 november 2006, 10:41
Behringer is zeker troep! Goedkoop, dat wel, maar troep. Doen die LEdjes ook zo raar als je ze op batterijen aansluit?

Rutger
28 november 2006, 10:50
is je adapter gestabiliseerd?

Vonk
28 november 2006, 16:59
Haha toen ik de titel las begon ik al te lachen.

Ik heb de tuner en na een defecte heb ik er een waar niets mis mee is. Ik gebruik een adapter van Ibanez, en het lichtje gaat gewoon uit.

MaxR
28 november 2006, 17:06
behringer pedaaltjes doen raar. punt. uit.

wat was ookalweer dat verhaal van die gast die duitse radiostations oppikte met zn behringer pedaal? :cheerup:

cosmos
28 november 2006, 17:18
bij de delay blijft het lampje steeds flikkeren

Je moet maar zo denken: het lampje doet het in ieder geval, da's bij Tehringer toch al heel wat! :D

Di Stefano
28 november 2006, 17:23
Bij behringer hoort het lampje te flikkeren.

jimihattricks
28 november 2006, 22:12
misschien heb je de delay op tap tempo staan..?

:seriousf:

fredcorn
29 november 2006, 10:46
Ok, probleem opgelost. Ik heb een zwaardere adapter aangeschaft (1500mA, omdat ik ook wil aftakken naar mijn andere pedaaltjes), en rara... alles werkt weer!!! Nu ben ik benieuwd hoe lang ze zullen meegaan.
Die gast van de winkel had dus toch gelijk, de adapter was te zwak.

Fred

nielsduursma
29 november 2006, 10:58
wat was ookalweer dat verhaal van die gast die duitse radiostations oppikte met zn behringer pedaal? :cheerup:

dat kan je ook gebeuren als je dure troep gebruikt...

jimihattricks
29 november 2006, 12:13
Ok, probleem opgelost. Ik heb een zwaardere adapter aangeschaft (1500mA, omdat ik ook wil aftakken naar mijn andere pedaaltjes), en rara... alles werkt weer!!! Nu ben ik benieuwd hoe lang ze zullen meegaan.
Die gast van de winkel had dus toch gelijk, de adapter was te zwak.

Fred

hmmm ik gebruik een ibanez adapter 9v 200mA volgens mij, en ik voed er 5 pedaaltjes mee (boss ge7, dunlop 535Qwah, ibanez ts9, marshall gv2, EH big muff)...

rscalex
29 november 2006, 13:19
dat kan je ook gebeuren als je dure troep gebruikt...
idd, als ik mijn vox v848 wah helemaal laat openstaan en ondertss niets speel hoor ik ook de radio door men amp :p