PDA

View Full Version : JCM 60 van Marshall



combo
28 november 2006, 07:30
Hey,

Ik heb een JCM 60 met een dik probleem, als je hem clean luid zet, dan zitten er marsmannetjes in. ALs ik het overdrive kanaal gebruik klinkt em zeer bluesy, maar na een 10 tal mins luid spelen verstilt em tot ik niks meer hoor.

Kunnen dit de lampen zijn, of hebben jullie een ander idee... ?

heavy-metal-thunder
28 november 2006, 08:23
heb je de JCM600 of de JTM60??

Eigenlijk niet belangrijk, want ik kan je toch niet helpen. Maar ik vermoed de lampen.

combo
28 november 2006, 10:05
JCM60

oude bak met 3 speakers in van elk 5,3 Ohm

combo
28 november 2006, 10:12
Hey, ik ben mis:

nog eens gekeken:

JTM60-310's


These 60W combo's used four ECC83's and two EL34 tubes. They offered 2 independent footswitchable channels, each with their own EQ, a spring reverb with dual controls (one for each channel) and a series FX loop and a parallel FX loop.

The JTM60-310's were fitted with three 5.3Ω Marshall Heritage Eminence LE10-508 speakers.

Agent_Smith
28 november 2006, 12:17
Het is een moderne versterker en geen vintage.
Maar de combo's uit de jcm600/jtm60 series schijnen wat hitteproblemen te hebben doordat er een printplaat recht boven de buizen zit. Misschien is dat je probleem en zijn er wat solderingen slecht.
Ik heb zelf heel lang een jcm600 top gehad, maar nooit problemen gekend.

sebastiaan88
28 november 2006, 15:40
Ik begrijp je vraag niet helemaal,
correct me if Im wrong, maar ik heb het idee dat je hetzelfde probleem heb als dat ik ooit is met een oude valvestate heb gehad.

Je volume is lager dan normaal, je geluid is anders dan normaal, en op den duur valt het helemaal weg, maakt eigenlijk niet uit welk kanaal als je goed luisterd. Bij mij waren dit de Inputs van de effectsloop, vd footswitch en de contactjes van de springreverb. (de tulpkabeltjes die wat uitgelubberd waren)
De inputs van de effectsloop en footswitch zijn geen normale inputs, dit zijn schakellende, en wanneer deze pennetjes een beetje geöxideerd zijn maken ze slecht contact, zo ook voor je footswitch input, probeer is als je dat vervelende geluid opmerkt heen en weer te wiebelen met je stekker van je footswitch of je effectsloop. Als je verschil hoort zit het hier. het beste is natuurlijk nieuwe inputjes solderen. Maar je kan ook proberen de contactjes een beetje schoon te maken met het een of ander, of een beetje terug te buigen omdat het misschien een beetje uitgelubberd is. maar als je er geen verstand van heb NIET ZELF DOEN!!!! ook als hij UIT staat kunnen er spanningen staan van meer dan 400V DODELIJK!

Groeten sebas