PDA

View Full Version : Vraagje over bouw pedalboard



kwante
27 november 2006, 23:47
Hoi,

Ik ben vanplan om dit weekend eens te beginnen aan de bouw van een pedalboard. Als basis wilde ik de Showmaster 48 case van DAP gebruiken.

Nu zit ik met het volgende, in de case moet mijn Roland FC200 en wil ik naar verloop van tijd er een Cry Baby bijsteken.
Ik weet dat mijn FC 200 iets van een 60cm lang is en de Cry Baby ongeveer 10cm lang is (klopt toch é??).
Ik heb op het internet gevonde dat de binnenmaat van de DAP case 72.3cm is.
Zo krijg je dus een speelruimte van +-2cm. Nu denk ik wel dat dit dus veel te weinig is voor mijn kabels van mijn Cry Baby aan te sluiten.

Wat kan ik het beste doen nu??
- Flightcase op maat laten maken? (wat mij wel een dik pak meer gaat kosten)
- De crybaby zo aanpassen dat der output en input aan de achterkant komt te zitten?
- Output en input chasis van de crybaby verwijderen en kabel direct op de printplaat vast solderen (ofoziets)?

Alle hulp is welkom en alvast bedankt!!

Groeten
Kwante

t0n3h^
28 november 2006, 00:30
George L haakse pluggen gebruiken.... Eerst je Huilbaby vastzetten en dan je roland erin en er vervolgens nooit meer aankomen.

Ff serieus: Haakse pluggen van GL steken ongeveer een centimeter uit.. dus met een beetje geluk hou je precies 0,3 cm over...

up-guitarman
28 november 2006, 00:33
Ik zou het idd eerst ff passen...

boss
28 november 2006, 00:42
Ik zou eerst maar eens op zoek gaan of je uberhaupt ergens een showmaster 48 kan vinden!
Die kisten zijn al tijden niet meer leverbaar.
En als je ze ergens vindt... Hier plaatsen waar je ze gevonden hebt!
Want er zijn nog meer mensen al tijden op zoek (waaronder ikzelf ;) ).

kwante
28 november 2006, 01:09
alvast bedankt voor de tips, ik was al aan het denken geweest aan de GL pluggen.
Ik haal normaal gezien al mijn DAP spul bij Eastwave in Neerpelt (Limburg, België), maar moet ook zeggen dat bij mijn vorige DAP bestelling ik toch wel 3 maand heb moeten wachten. Volgens de winkel was het probleem bij DAP maar daaar weet ik het fijne niet van.
Dat ze niet meer verkrijgbaar zijn weet ik niet, een vriend van mij heeft een 2 maand terug toch nog een nieuwe showmaster 24 kunnen kopen.

vriendelijk groet
Kwante

Bartvo
28 november 2006, 14:27
Ik heb ook een showmaster 48 met een FC200 in, en daarnaast nog een EV-5 zwelpedaal ik heb overal nog een centimeter plaats, ik weet niet of een cry baby veel groter is dan mijn pedaal. Ik zal straks eens een foto plaatsen als het lukt.

kwante
28 november 2006, 17:48
Ik zou eerst maar eens op zoek gaan of je uberhaupt ergens een showmaster 48 kan vinden!
Die kisten zijn al tijden niet meer leverbaar.
En als je ze ergens vindt... Hier plaatsen waar je ze gevonden hebt!
Want er zijn nog meer mensen al tijden op zoek (waaronder ikzelf ;) ).

@boss
Ik heb me er vandaag één gekocht, de kist van de Showmaster 48.
DAP Flightcase Showmatser 48 (http://www.spice.be/djstore/ProductDetails.aspx?productID=2331)

Groeten
Kwante

DREAMMACHINE
28 november 2006, 18:51
waar?
......

boss
28 november 2006, 19:08
Ja PLEASE!! Waar???

kwante
28 november 2006, 19:28
@boss
Ik heb me er vandaag één gekocht, de kist van de Showmaster 48.
DAP Flightcase Showmatser 48 (http://www.spice.be/djstore/ProductDetails.aspx?productID=2331)

Groeten
Kwante

Hoi,

Zie link!!

Spic'n Sound
Dekenijstraat 2
9930 ZOMERGEM (bij Gent)

Je kan ze online bestellen en ze per post naar je toe laten sturen of je kan ze ook gewoon gaan afhalen.

Groet
Kwante

boss
28 november 2006, 19:46
Thx, kwante. Ik heb ze net een mailtje gestuurd.
Ik had trouwens al zo'n vermoeden dat die link daar niet zomaar stond ;)

up-guitarman
28 november 2006, 23:24
Ik heb ze ook bij spice'n'sound gekocht. Goeie service daar, zijn ze hier gratis thuis komen leveren. Ze geven ze dan mee met een werknemer die in de buurt woont !!! (die service zal wel enkel in belgië gelden vermoed ik ...)

Debaser
30 november 2006, 22:50
ik heb er een besteld bij MP ( direkt leverbaar)

B_2_the_a
30 november 2006, 23:04
tijd terug moest ik zsm een koffer hebben, maar aangezien de 48 nergens meer te krijgen was de 24 gepakt...

daar red ik me nu zeer goed mee :)

gevaar van grotere bak: meer spullen

up-guitarman
30 november 2006, 23:44
GEVAAR van grotere bak: meer spullen

Mja, dat is maar hoe je het bekijkt ;)
(Voor mij is die showmaster 48 nog te klein ...:D)

B_2_the_a
1 december 2006, 00:33
tjah


ik heb hier nog een hoes voor een elektrische stage piano liggen :P

1 grote plank met verhogingen randen etc... en ik kan 3 jaar vooruit!