PDA

View Full Version : Ext. Loop Zoom G9.2utt



Lkan
27 november 2006, 21:33
Een zeer goede ochtend/middag/avond/nacht,

Ik heb sinds 2 weekjes een zoom g9. Ben er superblij mee, helemaal te gek is ie.
Nu heb ik een vraag:
Kan ik aan de externe loop van mn g9 bv. een DS-1 hangen voor wat extra boost? Ik had namelijk gehoord dat het geen zin had om stompboxes aan je externe loop te hangen omdat het voor of achter de pre amp bla nogwat zit.
Maar ik zie nou niet echt een rede waarom het niet zou kunnen..
Wie kan me helpen? :D

hassent
27 november 2006, 21:35
Je kan toch ook een DS1 als stompbox programeren in je G9, die kun je dan met footswitch rechts boven aan of uit zetten!

Gebruik je de software editor of alles via het bord?

Lkan
27 november 2006, 21:47
Over een week ga ik de software editor gebruiken, als mn midi interface binnen is ;)

ja, maar het gaat er meer om dat ik de distortion die ik uit de g9 haal nog wat wil opdikken met een DS-1, ik gebruik geen scheur van mn amp (lees: ik ben te arm voor een mooie buizenbak) :D

oja, weet iemand misschien een goeie gigbag voor mn zoom? ik heb op n paar sites gezocht maar ik kan niks vinden met die goeie afmetingen.

hassent
27 november 2006, 21:50
Die software editor is echt een uitkomst.

Programmeer gewoon een amp die vervormd en een extra stomp box om 'm op te krikken. Da's alles.

Lkan
27 november 2006, 21:51
Die software editor is echt een uitkomst.

Programmeer gewoon een amp die vervormd en een extra stomp box om 'm op te krikken. Da's alles.

? dus als ik het goed begrijp, kan je met de software editor een pre amp (bv. marshall JCM 2000) en een stompbox, die je dan op die function switch zet, tegelijk instellen?? waarom kan dat dan niet gewoon via het ding zelf?

hassent
27 november 2006, 21:55
Moet ook kunnen, maar de software editor werkt een stuk makkelijker.

Wat je ook kan doen is een vervormde amp instellen op kanaal A en dezelfde of een andere zwaarder vervormde amp instellen op kanaal B. Dan heb je alles binnen 1 patch.

Lkan
27 november 2006, 22:02
Ik snap er niks meer van.

Het lukt me niet via het apparaat om 2 verschillende pre amps op 1 Channel van 1 patch te programmeren, volgens mij kan dat ook niet.
Ik kan wel die functie toets zo instellen dat ie de pre amp aan of uit zet, maar dan kan ik em niet een andere pre amp laten switchen dan die al in de patch zat.

:dontgeti:

hassent
27 november 2006, 22:05
Binnen 1 patch heb je preamp A en B. Daar kun je tussen switchen met de een na rechtse footswitch op het bovenste rijtje (A/B).

Wacht gewoon ff op je midi kabels dan is het ineens allemaal veel makkelijker.