PDA

View Full Version : Super City cabinet mysterie



rseyferth
27 november 2006, 15:04
Beste GitaarNet mensen,

Ik heb sinds kort een Orange TinyTerror top en ben op zoek naar een goed cabinet voor eronder. We hebben laatst opgetreden en daar heb ik gespeeld over een Super City 4x12" cabinet en dat klonk vrij lekker.

Nu ben ik op zoek gegaan op internet naar wat info over dit ding, want er stond op de kast eigenlijk helemaal niks behalve Super City. Maar het lijkt erop dat het niet echt een bekend merk is. Behalve op deze en andere forums is er eigenlijk geen site te vinden met info over deze cabinets.

Dus de vraag is eigenlijk of iemand een idee heeft wat voor cabinet het zou kunnen zijn geweest? Ik las over een aantal ... City merken, waarvan sommigen weer waren overgegaan in andere merken (HiWatt?). Heeft iemand zelf een cabinet van Super City of een idee waar je ze kan kopen? En of het uberhaupt wel een merk van constante kwaliteit is...

Alvast bedankt

Ruben

schwalbe
27 november 2006, 15:30
Super City was een nederlands merk dat al lang niet meer bestaat. De kwaliteit was allesbehalve constant. London city was ook Nederlands (Amsterdams) en maakte Marshall kopieen van een iets constantere kwaliteit; het huidige London City heeft niks te maken met het vroegere. Sound City was een Engels merk gemaakt door Dallas Arbiter te London en de ontwerptechnicus daarvan (Dave Reeves) is later Hiwatt begonnen. In de speakercabs van Sound City zaten Fane speakers.

mesadude
27 november 2006, 16:08
klopt perfect.
london city maakte marshallcopies, supercity maakte hiwatt-kopies..
wat jij dus zoekt is een oude hiwatt-kast (op voorwaarde dat de speakers in de supercity die je gebruikte origineel waren, zijnde Fane-speakers.)

DaveItUp
27 november 2006, 16:39
Volgens mij zijn London, Super en Power city allen exact dezelfde Marshall kopieeen.

Sound City is idd het bedrijf waar reeves werkte voor hij hiwatt begon. De eerste Hiwatts waren dan ook gemodde SC's. Oa voor the who.

Geen enkel verband tussen Sound City en de rest.

schwalbe
27 november 2006, 16:52
Veel fabrikanten, en dan vooral in de goedkopere sector, hebben allerlei verschillende speakers gebruikt dus zelfs de naam Super City zegt weinig. Als die 4x12 echt flink anders klonk dan de gemiddelde 4x12 dan zou ik gokken dat er eminence speakers in zaten... want die waren goedkoop, niet slecht, en plenty voorhanden (eminence is de grootste luidsprekerfabrikant ter wereld).

dr.distortion
28 november 2006, 11:22
London City en Power City zijn de Nederlandse merken die in de 60-70er jaren goedkope Marshall klonen maakten. Sound City heeft hier niks mee te maken, dat is de voorloper van idd Hiwatt.

zoon van Piet
30 november 2006, 17:14
London city had normaliter Celestions
Mijn Power City ook, maar ik heb ze ook gezien met Fane
Supercity heb ik gezien met Celestion, maar schijnt ook met Fane uitgerust te zijn geweest...

openschroeven, dus!

elerik
3 december 2006, 12:53
He ruben,

was dat optreden bij kans in Delft in de koornbeurs, op een festival genaamd Wolpop?
Als dat zo is kan ik wel even kijken wat er in zit.
Hier heb je nog een fototje van mijn cab. Vergis je er niet in, er zitten 12 inch speakers in. De top en kast zijn lomp groot.

http://tkfiles.storage.msn.com/x1p0H-dzuHUeGMYEau0fvsjSXRzTyNZxfyXPA3pgrzMo871-ubGjQOSXDwxJp7LDdwCF3Hlcds49loX67L3JXFHoNOT8S7qRjY Ua9Skf7_V0nQ
laters

Ernest

GravityRobert
5 december 2006, 19:47
Oehhh ziet er weer lekker vintage uit :hippie: