PDA

View Full Version : Grunge



Gitaargek
27 november 2006, 10:55
Ik wil een extra pedaaltje voor de heb erbij kopen. Het gaat om de Digitech Grunge. Ik speel voornamelijk Blues/Rock, maar vind het af en toe zeker wel even lekker om gewoon wat power chords te rammen. Ik heb al een distortion (hot head) die ik gebruik voor de blues en rock dingen, maar de Grunge gaat weer iets verder. Ik ben van plan om vanmiddag even te gaan kijken voor de Grunge.

Mijn vraag: Is dit wat? Kan ik het ook gewoon gebruiken voor de wat meer toegangkelijker rock, of is het een extreem pedaal wat je echt meer in de Hardrock c.q. metal gebruikt wordt?

Bedankt.

Debaser
27 november 2006, 11:06
ik zou ook een DS-1 testen, en via MP kopen... kosten geen drol.
en ik vind iets lekkerder dan de grunge

maar je hebt ook al die hot head natuurlijk...

a darker shade of grey
27 november 2006, 15:57
ik denk imo dat ie wat schel klinkt voor roch/hardrock....luister maar naar de soundsamples op digitech.com, ik vind het nerges naar klinken....

Fuhgawz
27 november 2006, 16:54
Ik heb ooit gelezen dat het pedaaltje meer richting de metal gaat dan naar grunge. Je zult er dus geen Nirvana-sound uit kunnen halen.

the feable
27 november 2006, 18:17
Ik zou hem soweiso niet kopen, die pedaaltjes hebben totaal geen dynamiek en klinken nergens na. Koop dan eerder een TS9, een DS1 of een RatII of een marshall pedaal, die wat oudere versies zijn erg goed.

Joey Handsome
27 november 2006, 18:30
Een vriend van me had eens een DOD Grunge (geen idee in hoeverre die op die Digitech lijkt, maar het idee zal hetzelfde zijn), wat een klote pedaal zeg. Klinkt echt alsof je in een bijenkorf zit, bzzzzzzzzzz. Zijn ds1 klonk echt een stuk beter. Vind ik verder nou ook niet echt de creme de la creme, maar goed. I'm a Big Muff lover.

Gitaargek
28 november 2006, 08:28
Nou ik heb em gisteren wel gehaald. Het is een prima pedaal. Ik speel via een Telecaster en een Hughes & Kettner buizenversterker dus misschien dat het dan wel klinkt. Lekker pedaal voor tussendoor. Ik vind em toch aardig geschikt voor Nirvana, Nickelback en dat soort bands.

a darker shade of grey
28 november 2006, 08:45
hehe.....vanwaar dan dit topic? Iedereen zegt dat ze het geen goed pedaal vinden en je vroeg tenslotte om meningen en ervaringen.....en dan na alle negatieve adviezen en ervaringen heb je hem tóch gekocht! :P

Gitaargek
28 november 2006, 08:53
Omdat de rest berichten later zijn geplaats. Ik heb gisterenmiddag gekeken voor het pedaal. En meningen zijn meningen. Ik was gewoon benieuwd en als IK het goed vind klinken laat ik het pedaal natuurlijk niet liggen. Het verbaasd me eigenlijk dat er zo negatief over wordt geschreven hier. Is dat omdat het Digitech is en geen Boss ofzo. Want zo slecht als dat er hier wordt beweert is ie echt niet hoor.

FruscianteFan
28 november 2006, 09:46
Niet dat Boss hier zo goed ligt op dit forum :p

Gitaargek
28 november 2006, 09:55
ook al niet hehe. ja soms is het nooit goed he hehe

schwalbe
28 november 2006, 10:12
Proco Rat... geen grunge zonder proco rat.

the feable
28 november 2006, 10:36
Big Muff en TS9 mogen daar ook wel bij!
Maar RATII All the way