PDA

View Full Version : Versterker voor beginner met Ibanez GRG 170 DX



koopen
26 november 2006, 21:59
Beste forum leden,
Ik heb voor Sinterklaas voor mijn zoon een Ibanez GRG 170 DX gekocht. Hij moet hem nog krijgen. :p Hij speelt al een paar jaar akoestisch. Nu nog een versterker want hij moet op 5 december wel gelijk kunnen spelen. :strat: Nog tips? Begreep dat Marshall Marshall MG 10 CD en Marshall MG 15 DFX goed voor beginners zijn. Hebben jullie nog suggesties.
Alvast dank.
Ciao,
Norbert

Tho
26 november 2006, 22:02
De MG van Marshall lijkt me prima. Verder misschien een kleine Roland, en als je het meteen goed wilt doen, ga je voor de Vox ADVT30. Echt een geweldig ding!

Micro-e
26 november 2006, 22:03
Roland Cube 15 bijv...
of een vox DA 15

vooral op die laatste zitten leuke effecten.

lampz
26 november 2006, 22:08
Line 6 Spidertje? De II-serie is nu overal flink in de uitverkoop!

hanzeman
26 november 2006, 23:20
Ik heb de MG-15 CDR (net twee dagen)...
Is een lekker klinkend ampje voor de huiskamer. Clean is best ok, overdrive is wat lastig in te stellen als je op zoek bent naar een crunchy geluid. Het is een beetje alles of niets, schiet meteen door naar zwaar overstuurd. Heb er zelf een mini-multi-effect voor (Korg Ampworks) dus ik gebruik het overstuurde kanaal niet.

Ik heb een middagje huiskamer/oefenampjes getest en voor mij kwam voor deze prijs (125 euro) de Marshall als beste uit mijn test, veel beter dan o.a. de Orange Cr, de HiWatt 10watt en de Behringers die ik getest heb.

marter544
27 november 2006, 11:42
Ik zou zeker even naar de modelling-roland en vox kijken (de Cube 15 en DA15 dus)! Ik vind de cube 15 heel fijn (beter dan de marshall iig.), de DA15 ken ik niet.

koopen
27 november 2006, 21:46
Is dat wat?

hanzeman
27 november 2006, 23:13
@Marter.
Die Cube 15 is zeker een goede en betaalbare oefenamp. Volgens mij een van de langst geproduceerde versterkertjes. Ik heb alleen het geluid altijd wat kleurloos gevonden, wat koud, maar misschien is dat, zeker als je er wat effecten voor wilt hangen, juist wel goed.

Guardian
28 november 2006, 14:22
Ik heb zelf de Ibanez GRG170DX en de Vox DA15. Een prima combinatie. De versterker heeft heel veel mogelijke effecten en ik raak daar voorlopig nog niet mee uitgespeeld. En voor die 15W toch zeker erg luid.

Rockmo(ther)
28 november 2006, 14:27
De Vox AD15VT vind ik persoonlijk beter dan de Roland Cube. Bovendien is het voor een beginner erg leuk om alle type versterkers en effecten op 1 versterker te kunnen gebruiken. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

(ik heb nu een buizenversterker (Epiphone Valve Junior) te leen en dat vind ik momenteel nog velen malen prettiger :D en ook nog goedkoper ook dan een Vox AD15VT).