PDA

View Full Version : Jaja nu ook een kabeltopic



Madcow
26 november 2006, 20:46
Veel mensen onderschatten kabels.
Die denken dat je 'toch geen verschil hoort' tussen eentje van 7.50 en 57 euro. Had laatst mijn kabel kapot gemaakt omdat het gewoon niet meer te doen was, ik ontving alles, Maar gitaar geluid? Ho maar.

Nu de vraag Welke kabels hebben jullie? En waarom?

Ik heb nu een goede kabel rond de 50 euro, Goed geluid, maar moet nog een 2de goede kabel hebben, aangezien ik effecten heb.

Tho
26 november 2006, 20:47
Hmm.. Waarom niet in Gitaar Diversen? Maar goed, ik heb een gewoon kabeltje van 25 euro. 2 daarvan trouwens

Negative K3 fan
26 november 2006, 21:05
ik maak ze zelf, tasker kabel, neutrik kabels en solderen maar...

voldoet prima.

vulvasonic
26 november 2006, 21:24
Ik schaam me ervoor toe te moeten geven dat ik meestal goedkope rotzooi gebruik waar het snoeren betreft. Ik heb ooit een heel duur en goed kabel gekocht en je hoorde echt verschil. Ging ook veel langer mee, maar dat terzijde......

Ik blijf het echter jammer vinden om 60 euro uit te geven voor een kabel, terwijl je voor hetzelfde geld een heel leuk EHX effectje kan kopen.....
Het is geen excuus, maar zo is het bij mij. :nervous:

arjanb01
26 november 2006, 21:28
Ik gebruik tussen gitaar en versterker een spectraflex kabel (die met stoffen omhulsel), 50 euri per stuk maar dan heb je wel een topkabel. Daarnaast heb ik, als ik een wahpedaaltje tussen mn versterker en gitaar doe, een gewone kabel met neutrik pluggen erbij, prima spul ook.

nielsduursma
26 november 2006, 21:36
mijn planet waves is sinds een tijdje dood, maar ik heb nu zo'n stagg kabel en ik moet eerlijk zeggen dat het niet zo heel veel uitmaakt. (zal ook wel komen omdat ik tussen m'n pedaaltjes crappy kabels heb denk ik)

Me_bigboy
26 november 2006, 21:41
Mijn kabels waren ook stuk(ja kabels). waren van het merk Yellowcable ofzoiets, nadat ik deze dan vervangen had door kabels van 17 euro / 3 m hoorde ik wel degelijk verschil! Het geluid was veel opener en blijf langer doorklinken:). Vanaf dan koop ik geen goedkope rotzooi meer.

GunMetalBlue
26 november 2006, 22:47
Mijn kabels waren ook stuk(ja kabels). waren van het merk Yellowcable ofzoiets, nadat ik deze dan vervangen had door kabels van 17 euro / 3 m hoorde ik wel degelijk verschil! Het geluid was veel opener en blijf langer doorklinken:). Vanaf dan koop ik geen goedkope rotzooi meer.

ja die prijsklasse denk ik ook, voor m'n mic heb ik nu net wel een stagg gekocht bij gebrek aan iets anders maar daar zit ik toch ook met een slecht gevoel bij. Nouja zingen kan ik toch niet en ik heb die mic nooit met een andere kabel gehoord

anders speel ik cordial, ik dacht ook zo'n 15euri voor drie meter ja

BLOK182
26 november 2006, 23:33
Ik maak ze ook zelf tegenwoordig, dikke Neutrik en cordials. Voor speakerkabel heb ik een hele dikke goeie Klotz, en voor footswitchkabel gebruik ik relatief dunne kabels, omdat dat makkelijker oprolt dan dik en stug. Pedaalboard moet ik nog ff herbekabelen met George L:-)

hoofd
26 november 2006, 23:38
Wisten jullie trouwens ook dat er een stevig verschil zit in welke kant van de kabel je gebruikt? Moet je je kabel maar 's omdraaien, er zit echt een verschil in!!

Squier4ever
27 november 2006, 00:11
ik gebruik als main kabel een george L.
de rest nog goedkope meuk, wordt tzt ook allemaal george L.
de beste die je kan hebben imo

grayfink
27 november 2006, 00:29
Wisten jullie trouwens ook dat er een stevig verschil zit in welke kant van de kabel je gebruikt? Moet je je kabel maar 's omdraaien, er zit echt een verschil in!!

Maar dan moet je niet je speakerkabel omdraaien! Dan wordt het effect namelijk weer opgeheven.

Kim Wilson
27 november 2006, 09:50
Ik heb zelfgesoldeerde kabels. Klotz LaGrange met Neutrik pluggen. Ik moet nog wel even bezig met mijn patchkabels. Daarvoor is de Klotz te stug. De kabel duwt de pedalen opzij. Het is sowieso erg stugge kabel. Als ik nog eens een goeie tip krijg van goeie en soepele kabel...

renier
27 november 2006, 09:51
Ik schaam me ervoor toe te moeten geven dat ik meestal goedkope rotzooi gebruik waar het snoeren betreft. Ik heb ooit een heel duur en goed kabel gekocht en je hoorde echt verschil. Ging ook veel langer mee, maar dat terzijde......

Ik blijf het echter jammer vinden om 60 euro uit te geven voor een kabel, terwijl je voor hetzelfde geld een heel leuk EHX effectje kan kopen.....
Het is geen excuus, maar zo is het bij mij. :nervous:

ik ken het gevoel. maar wat ik nog een vervelender gevoel vind, is een goeie gitaar in een goeie versterker pluggen, met goeie effecten ertussen, en toch een kutgeluid hebben. voor mij dus alleen nog maar top kabels. het is gewoon zonde om zo'n enorme bottleneck in je geluid te hebben.

ik gebruik George L's tussen mijn pedalen en neutrik (met silencer) tussen amp en pedalen en gitaar en pedalen.

Danny Drug
27 november 2006, 10:47
kabeltjes van 20 euro.... vind ik MEER dan zat..

Nickname
27 november 2006, 13:02
Ik hoor het verschil niet echt.. mn kabels van 30 euro gaan wel langer mee dan die van 10.. maar ik hoor echt GEEN verschil gewoon.. zal wel aan mij liggen. Kan iemand misschien eens dat verschil opnemen en hier posten? ;)

Carpe Diem
27 november 2006, 13:14
kabeltjes van 20 euro.... vind ik MEER dan zat..

hier hoor je een echte nederlander praten.

ik zelf gebruik een planet waves van mijn gitaar naar mijn effecten, tussen mijn effecten crap en dan van effecten naar versterker een klotz.

Danny Drug
27 november 2006, 13:40
hier hoor je een echte nederlander praten.

dank je..

ik vind gewoon bruut zonde als ik keihard op een kabel spring van 60 euro en hij is kapot...

doe ik het liever op een wat minder duur kabeltje...

en trouwens als je tussen je effecten een kut kabeltje heb zitten.. maakt het dan nog uit wat je daarna heb?

doe dan tussen je effecten ook een superkabel, nederlander

Mr.Bluesbreaker
27 november 2006, 13:55
Ik gebruik alleen spectraflex als instrumentkabels. Niet stuk te krijgen, zelfs een ride cymbal van een drumstel erop en ze blijven het doen. De vintage serie ziet er alleen echt afschuwelijk uit, ik noem ze ook wel "strijkijzersnoer".
Op mijn board heb ik de patchkabels zelf gemaakt van een Klotz Lagrange met Neutrik connectoren.

Eko
27 november 2006, 16:33
Ik heb planet waves. 2 stuks. Ix met circuitbreaker en 1x zonder. Die circuitbreaker is echt handig. Het is een knopje in de plug die je even indrukt om de kabel ,uit te zetten, als je wilt wisselen van axe.
Ik gebruik steeds minder pedalen tussen de gitaar en de versterker. Het geluid gaat er alleen maar op vooruit.
Leuke vind ik wel dat een hoop mensen liever geld uit geven aan sexy dingen als nieuwe pick-ups of effecten en een echte verbetering niet willen. He?

Aron Maiden
27 november 2006, 16:56
Ik had een stagg kabel, een jaar mee gespeelt en heel wat optredens mee gedaan, en is een tijdje terug kapot gegaan.,

voor vervanging nog weer zoiets gehaalt, maar k wil binnenkort nog wel eens echt geode kabels kopen,

mesadude
27 november 2006, 17:11
Wisten jullie trouwens ook dat er een stevig verschil zit in welke kant van de kabel je gebruikt? Moet je je kabel maar 's omdraaien, er zit echt een verschil in!!

dit is zo'n internet-gelul..
totaal niks van aan.. die kabel loopt langs 2 kanten perfect hetzelfde.. wat ze ook beweren..
ooit al een rolletje mogami gekocht (topkabel!) daar zit ook geen voor of achterkant aan..
die windingen in je kabel lopen langs 2 kanten net hetzelfde, langs waar je't ook bekijkt.
da's zoals zegge dat er meer licht door een rechte buis komt als je ze langs de andere kant bekijkt..
geloof zo'n onzin toch aub niet.

en als je écht topkabels wil:
zoala silverline (http://www.smart-distribution.co.uk/p236.html)

frekie
27 november 2006, 20:55
Ik kende vroeger een jongen die voor VandenHul werkte, de NL pickup elementen en hifi kabel goeroe. Via hem heb ik een VdH gitaar kabel geregeld met Neutrik pluggen. Is een prototype, ik geloof niet dat ze echt in productie zijn gegaan, waren wat te duur voor de gitaar gemeente...
Voor buiten de deur heb ik een oud Klotz kabeltje met Neutriks. Iedereen met oren aan zijn/haar hoofd hoort echt wel verschil tussen deze kabels met een goede gitaar en dito amp. Zeker bij een clean geluid zonder effecten.

Negative K3 fan
27 november 2006, 21:07
dit is zo'n internet-gelul..
totaal niks van aan.. die kabel loopt langs 2 kanten perfect hetzelfde.. wat ze ook beweren..
geloof zo'n onzin toch aub niet.

nee hoor, monster kabels bijvoorbeeld hebben de afscherming slechts aan één kant gesoldeerd aan de plug om brom/ruis/groundloops (ofzo) te verminderen. Is laatst nog besproken in het moderne versterkers subforum waarin werd beweerd dat speakerkabels in verschillende richtingen verschillend klinken.

DarknessAwaits
27 november 2006, 22:10
Die Zaolla Silverline vind ik wel erg interessant, eigenlijk sinds ik er een artikel over heb gelezen. Zijn die hier in Nederland al ergens uit te testen in de winkels?

Ik gebruik overigens meestal gewone kabels, Cordial met Neutrikpluggen al dan niet zelf gemaakt. Maar ik heb nog zo'n strijkijzersnoer (zo'n hele lelijke) die het altijd nog goed doet en ik ook zonder probleem gebruik als ik nog een lang snoer erbij nodig heb.

hassent
27 november 2006, 22:15
nee hoor, monster kabels bijvoorbeeld hebben de afscherming slechts aan één kant gesoldeerd aan de plug om brom/ruis/groundloops (ofzo) te verminderen. Is laatst nog besproken in het moderne versterkers subforum waarin werd beweerd dat speakerkabels in verschillende richtingen verschillend klinken.

AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH niet nog een keer deze discussie!!!!!:o

BLOK182
27 november 2006, 22:17
Vaak gebruik ik live geeneens een kabel, gewoon AKG luchtsnoer a.k.a. wireless:p

hassent
27 november 2006, 22:22
Vaak gebruik ik live geeneens een kabel, gewoon AKG luchtsnoer a.k.a. wireless:p Heb je dan ook als de wind draait dat je geluid beter klinkt? Dat de electronen de andere kant op waaien?

***Sorry, ben een beetje cynisch vanavond, zal beter m'n mondhouden***

LaurentB
27 november 2006, 22:44
Heb je dan ook als de wind draait dat je geluid beter klinkt? Dat de electronen de andere kant op waaien?

***Sorry, ben een beetje cynisch vanavond, zal beter m'n mondhouden***

Hahaha, ik vind hem anders wel leuk!!

Maar kabels van 50 euro??? Sinds wanneer is dat? Ik dacht dat 30 euro al veel was voor een kabel! Hebben die kabelboeren bij de invoering van de euro de guldens door engelse ponden vervangen of zo?

AART
27 november 2006, 22:46
ik maak ze zelf, tasker kabel, neutrik kabels en solderen maar...

voldoet prima.


same here. Niet te snobistisch doen maar ook geen stagg.

koennie
27 november 2006, 22:58
Veel mensen onderschatten kabels.
Die denken dat je 'toch geen verschil hoort' tussen eentje van 7.50 en 57 euro. Had laatst mijn kabel kapot gemaakt omdat het gewoon niet meer te doen was, ik ontving alles, Maar gitaar geluid? Ho maar.

Nu de vraag Welke kabels hebben jullie? En waarom?

Ik heb nu een goede kabel rond de 50 euro, Goed geluid, maar moet nog een 2de goede kabel hebben, aangezien ik effecten heb.

ja er is een verschil, mijn snoertjes waren 37 gulden voor 6m stoorvrij.
maar 50 euro? neeeee, daar koop ik een neckthrough telecaster voor. 8)