PDA

View Full Version : BC Rich Beast



Eggie
26 november 2006, 20:28
Dames en Heren!

Ik speel nu een tweetal jaren bas en ik vind het tijd voor een ruigere bas, aangezien we voornamelijk Maiden, Metallica en Slayer etc spelen :cheerup:

Ik heb nu sinds 't begin een Richwood Sun modelletje (speelt overigens prima), en ik wil gaan voor een B.C. Rich Beast bas, aangezien onze gitaristen gebruik maken van een Warlock, Flying V, en Son of Beast van B.C. Rich.

Dus ja dan kan ik niet achterblijven natuurlijk. En de Beast ziet er gewoon gruwelijk vet uit! :eek:

Dus mijn vraag, ik ben al een tijdje aan het zoeken op internet maar ik zie ze overal voor zo'n 500-600 euro staan, waar kan ik hem het beste vandaan halen denken jullie? Het liefst haal ik hem natuurlijk zelf meteen op, maar als ie besteld moet worden dan moet dat maar.

Any help is appreciated!

Bedankt!

Tho
26 november 2006, 20:56
Weinig B.C. Rich te vinden in Nederland. Bestel hem gewoon bij Musik Produktiv of zo, dan heb je hem in 3 dagen.

Reigor
26 november 2006, 21:33
Staffhorst heb ik hem volgens mij wel eens zien staan..

GunMetalBlue
26 november 2006, 22:58
ik ga gewoon huilen van die dingen

zo gemeen zien ze eruit! :(


en dan kan ik emotioneel echt wel wat hebben! (wij zijn een modern gezin)

Pedulla
27 november 2006, 12:38
Ik ga liever voor geluid en degelijkheid dan voor looks...

Danny Drug
27 november 2006, 13:48
Ik ga liever voor geluid en degelijkheid dan voor looks...

voor de muziek die erop gespeeld word is de bc rich juist erg degelijk enhet geluisd is ook wat je van zo'n basgitaar mag verwachten...



en idd.. gewoon bestellen op musik produktiv

sickpunk
27 november 2006, 14:10
ik blijf het grappig vinden hoe iedereen elkaar achter na waggeld op looks....

B-bass
28 november 2006, 13:40
tja k zou als je veel maiden etc speelt gwoon voor de fender precision gaan ofzo heb je ook de sound. bc rich ziet er cool uit maar bij de beast steekt de punt veelal in je rib en dat is niet al te relaxed... jackson maakt ook wel mooie bassen overigens.

olaf reijnders
28 november 2006, 16:09
Ik zou ook nooit voor een BC Rich gaan. Ik kies een bas op z'n geluid, niet op z'n looks.

Kaïn
28 november 2006, 16:22
Een zwarte precision is net zo gruwelijk als een Beast!!!!
Maargoed als je gecharmeerd bent van die beast ga er dan voor. Bedenk je wel goed of je niet ter zijner tijd de vorm niet zat wordt. Het is geen goedkoop speelgoed namelijk...It's up to you.

GunMetalBlue
28 november 2006, 19:53
Ik zou ook nooit voor een BC Rich gaan. Ik kies een bas op z'n geluid, niet op z'n looks.

Jongen, lees dat nou nog'ns heel goed

olaf reijnders
28 november 2006, 20:16
Ik weet niet wat daar fout aan is. Of ben jij er een van de taalgestapo?

sickpunk
28 november 2006, 20:35
denk dat ie bedoeld, dat je hem nu afwijst op z'n looks...
maar goed naar mijn bescheiden mening vind ik et qua klank ook niet zo boeiend...

GunMetalBlue
28 november 2006, 21:48
denk dat ie bedoeld, dat je hem nu afwijst op z'n looks...
maar goed naar mijn bescheiden mening vind ik et qua klank ook niet zo boeiend...

hij heeft'm gesnapt

sickpunk
28 november 2006, 22:06
maar goed daarentegen had je beter kunnen zeggen/vragen "heb je hem zelf wel is bespeeld" want je gaat er nu vanuit dat hij ze niet heeft gehoord of zelf heeft bespeeld...
(ik heb geen idee of ie dat heeft gedana maar goed:P)

B-bass
29 november 2006, 10:41
ik zou alleen een bc rich kopen als het een CUSTOM shop model is. en inderdaad de sound vind ik ook maar zo zo. als je echt een afwijkende bas kwa vorm wilt hebben kan je er ook zelf een ontwerpen...

Fenndangoband
29 november 2006, 12:29
Bedenk dat je in je speelstijl zal evolueren... De B.C. Rich Beast :rockon: heeft nogal een beperkte geluid en zeg nu zelf... met deze bas krijg jij waarschijnlijk de verkeerde looks :p ... grapje... ik wil zeggen dat er ook andere modellen zijn die vrij all-around zijn zowel qua sounds als looks... ik denk dat je binnen nu en 2 jaar (als het al zo lang gaat duren) dit model saai zult vinden. Trouwens je jaagt de vrouwen er ook mee weg :seriousf: . Tenzij je weet dat je gewoon later nog een andere bas koopt... Kijk eens naar Yamaha. Of je bijt nog even op de tanden en je spaart door voor de duurdere reeksen... Warwick, Ernie Ball, ... Tenslotte moet je doen wat je zelf wilt... krijg je deze bas niet uit je hoofd... dan moet je hem halen... binnen aantal jaar kan je hem nog steeds van de hand doen voor een 400 euro.

Lord Abortion
29 november 2006, 17:33
bc rich ziet er cool uit maar bij de beast steekt de punt veelal in je rib en dat is niet al te relaxed...
Ik heb twee jaar een Beast ehad als main gitaar, en ik had daar geen last van, maar ik hoorde het wel al van anderen. Gewoon eens testen en kijken hoe je het zelf ervaart is het beste wat je kan doen. Ik heb heel erg graag op mijn Beast gespeeld en qua vorm vond ik dat één van de meeste comfortabele om mee te spelen.


Ik zou ook nooit voor een BC Rich gaan. Ik kies een bas op z'n geluid, niet op z'n looks.
Er zijn er wel een paar die dat zeggen ... En dat zijn er altijd die ofwel nog nooit op een BCR ofwel enkel op een crappy import gespeeld hebben. Een Platinum uit de jaren '90 is geen NJ van tegenwoordig. En geloof me vrij, BCR heeft in de jaren '80 importgitaren geleverd die qua kwaliteit héél maar dan ook héél goed waren. Zowel qua materialen, afwerking, sound als bespeelbaarheid. 't Is niet omdat er een scherp kantje aan de body zit dat het opeens crap is denk ik zo ... Ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar ik denk het niet hé.


ik zou alleen een bc rich kopen als het een CUSTOM shop model is. en inderdaad de sound vind ik ook maar zo zo. als je echt een afwijkende bas kwa vorm wilt hebben kan je er ook zelf een ontwerpen...
Japanse NJ series eens proberen ... En wat bedoel je dat ze qua sound niet zo goed zijn? De nieuwe imports dan? Die zijn wel wat beperkt ja, maar oudere imports hebben ooit nog DiMarzio P-pickups gehad, coil splits, faseswitch, Varitone en booster. Meestal waren die bassen mahonie met esdoorn hals en ebben toets. Zeer dicht hout en neckthru constructie. En die klinken wel degelijk goed (volgens mij toch), en ze kunnen ook nog eens elke sound aan die je ooit nodig hebt.

B-bass
30 november 2006, 12:02
ach ja dat bc rich is gwoon mijn ding niet. k hou t wel lkkr bij fender ibanez en yamaha :satisfie:

BartS
1 december 2006, 14:58
Ik zou een andere gitaar kopen, half metal-(en slipknot) luisterend volk heeft al een beast/warlock. Ja, ook ik heb een warlock. :)

Edit: oja, bij de meeste riches is de hanging vrij kut... voor hetzelfde geld kan je beter krijgen.

B-bass
5 december 2006, 10:30
vind ik ook bartS. ligt mishien aan mij maa k heb gewoon elemaal niets met bc rich

Eggie
5 december 2006, 12:09
dus..

Ik ben gister naar de Staffhorst geweest en de gitaren geprobeerd!
Ik heb de Beast geprobeerd maar die speelde idd niet zo relaxed als gehoopt.
Daarna heb ik de Warlock om m'n nek gehad en die speelt een stuk beter en minder onhandig..
Dus uiteindelijk voor de Warlock gekozen, klinkt goed op m'n versterker (Behringer BX1200) en speelt ook relaxed en ziet er vet uit, simpel

http://pms.krukei.nl/weblog/thumbs/beastbas.jpg
http://pms.krukei.nl/weblog/thumbs/warlockbas.jpg
http://pms.krukei.nl/img/uploads/kop.jpg
http://pms.krukei.nl/img/uploads/tas.jpg

I are teh happy

Danny Drug
5 december 2006, 17:59
jammer dat de beast het niet was.. want die is wel mooier

sickpunk
5 december 2006, 18:10
er vanuit gaande dat de bovenste een beast is.... ben ik het eens met danny drug... overigens vind ik ze er beide erg goedkoop en lelijk uitzien...
ik heb die element opstelling een tijd in een goedkope P-bass gehad, achterste 2 elementen vond ik compleet onbruikbaar, veel te iel in vergelijking met de voorste...

maar mijn mening is overbodig: HAVE FUN DUDE!!

Dolk
13 december 2006, 14:15
Het probleem met de Beast is inderdaad dat hij een beetje heel erg uit balans is. Schattig ding is het, geen twijfel aan, en zeker de body art collection kan mij opzich wel boeien. Leuk aan de muur! Maar verder... nee.
En inderdaad, naar mijn ervaring (ik heb ook nogal wat uitgeprobeerd) speelt de warlock het lekkerst. Het is niet voor niets dat de warlock, het saaiste model, het best verkoopt.
Maar als ik ooit een mockingbird bas tegenkom ben ik waarschijnlijk toch ook verkocht... helemaal als ie blank is... (ze hebben hem wel in akkoestische gitaar in blank hout, de mockingbird. Whoa.)

Demonyte
24 december 2006, 22:06
Als je een extreem :zz: B.C. Rich model wilt, neem dan een Warlock. Ik hou zelf meer van wat strakkere modellen en ik vind de Beast echt vreemd.