PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Edition Tube 20th Anniversary



jakaagte
26 november 2006, 18:24
Hallo,

Ik ben nu in het bezit( let wel, ik leen 'm op dit moment) van een Fender Twin Reverb. Prachtig ding en het geluid is fantastisch. Hij is alleen erg zwaar. Laatst mee opgetreden en erg tevreden. Nu ben ik voor mijzelf op zoek naar een buizenversterker en zag bij Feedback de Hughes & Kettner Edition Tube 20th Anniversary staan. Het is een buizen en dat is wat ik wil. Heeft iemand ervaring met deze versterker? En zo ja, wie wil die ervaringen met mij delen op dit forum? Ik hoor ervan,

Met vriendelijke groet, Jeroen

Les Paul
26 november 2006, 19:43
Ik heb hem een keer uitgeprobeerd, maar was niet onder de indruk. Ik vond hem weinig karakter hebben. Clean ging wel, maar scheurkanaal vond ik erg schel en saai

jakaagte
26 november 2006, 21:31
Het is een "goedkopere" versterker, kan het hier aan liggen dat ie je wat tegenviel? En zijn er alternatieven in deze prijsklasse?

Les Paul
26 november 2006, 21:33
Alternatieven: Marshall DSL401, Vox AC15/AC30

jakaagte
26 november 2006, 22:12
Een twin reverb zou ik wel willen kopen, maar daar heb ik echt het geld niet voor. Geluid is echt super. Die Vox ac-15 zit daar genoeg power in voor een optreden? Ik zou 'm eigenlijk gewoon eens uit moeten proberen!!

Les Paul
27 november 2006, 08:28
De H&K is ook maar 20 watt. Persoonlijk zou ik liever de AC30 nemen. Maar het ligt er ook aan hoe hard jullie spelen.

jakaagte
27 november 2006, 13:21
Speel voornamelijk britpop, Coldplay, the Kooks, Arctic monkeys, Snow patrol ed. Maar ook Red hot Chili Peppers, maar ook Eric Clapton en een hoop gouwe ouwe! Ben dus eigenlijk op zoek naar een veelzijdige Amp.

Brammibal
28 november 2006, 09:47
He, ik heb dat dingook uitgeprobeert en was juist erg onderde indruk. Vond het scheurkanaal juistylekker veel laag hebben, en het was allemaal heel mooi gebalanceerd. Het idng staatop mijn verlanglijstje.

Gitaargek
30 november 2006, 14:37
ik heb deze versterker. Ik ben er heel erg tevreden mee. Mooi geluid. Ik gebruik het lead kanaal eigenlijk nooit. Distortion enzz doe ik met pedalen. Clean is ie prachtig.

jakaagte
30 november 2006, 16:09
En om 'm te gebruiken voor een optreden, gaat dat?

Squier4ever
30 november 2006, 20:03
ik heb ook een 15 watt buizenamp en dat gaat serieus hard genoeg, ik kon zelfs clean spelen, zonder dat de buizen echt begonnen te scheuren.... nou ligt het er wel aan of er een PA aanwezig is bij je optreden, zoja is 15-20 watt meer dan genoeg

jakaagte
30 november 2006, 20:54
Oh das wel mooi. Dus zo'n hoog wattage heeft de versterker niet nodig. Die Fender Twin is volgens mij 100 watt. De andere gitarist, die speelt over een Koch twintone vroeg al of ie wat zachter mocht. Dan heb ik aan 30 watt dus ruim voldoende. Of ligt het ook nog aan de soort/merk versterker? Of is 30 watt gewoon 30 watt? Of kan 30 watt van een Vox beter/harder klinken dan een 30 watt fender oid?

Squier4ever
30 november 2006, 21:15
neuh in principe klinkt een 30 Watter van merk A (ongeveer) net zo hard als merk B.

echter is er een groot verschil in volume tussen 30 watt buizen en 30 watt transistor amp.

maar zoals ik al zei is 20 watt meer dan voldoende, kijk ook eens naar een koch studiotone, schijnt erg goed te zijn.

jakaagte
30 november 2006, 21:39
Tsja wie weet, een Koch. Die klinkt wel goed. Ik zal eens testen testen en nog eens testen.
Bedankt voor de tips

Squier4ever
1 december 2006, 11:47
of als je echt pieken heb een Marshal 2061x oid een klein handwired 20 watt topje. vraag maar eens aan tristan.
of een bluesbreaker als je een combo wilt ^^

jakaagte
1 december 2006, 12:41
Ik ben wel meer op zoek naar een combo eigenlijk. Alle tips zijn welkom natuurlijk. Klopt het trouwens dat die Vox ac15 maar 1 kanaal heeft?

Les Paul
2 december 2006, 09:17
AC15 heeft inderdaad maar 1 kanaal. Overdrive ervoor en je hebt echt een heerlijke Engelse oversturing, tegen Marshall aan.