PDA

View Full Version : snaren op de PRS



sregor
26 november 2006, 15:46
Hello,

Ik vroeg mij eigenlijk zomaar ineens af he. Op mijn PRS zitten van die snelle locks op de stemmechaniekjes, jeweetwel snaar er door schroefje dichtdraaien,stemmen en speulen maar. Nou vroeg ik mij af of het bij deze systemen ook beter is (qua stemmen etc.) om de snaren er een paar keer omheen te wikkelen of is dit overbodig bij dit systeem?? Nooit bij na gedacht eigenlijk.
Thnx alvast en MZZL

BLOK182
26 november 2006, 16:07
Paar keer er omheen is niet nodig. Bij mij blijft alles ook prima gestemd als de snaren in een hoek van 90 graden (of wat meer) gedraaid zijn met de locking tuners. Soms komt het wel zo uit dat de hoge E er wat meer opgedraaid zit, maar dat is meer omdat er meer rek in lijkt te zitten.

sregor
26 november 2006, 16:39
Ok ze zijn er ook echt op gemaakt om gewoon er door te steken iets op te draaien en tunen. Nou Prima is dat ook weer de wereld uit, Bedankt!

BLOK182
26 november 2006, 19:22
Ik heb mijn tremolo wel deels geblokkeerd, hij zweeft niet meer en ik kan nu alleen nog omlaag benden, prima voor mijn doeleinden. Zelfs met flink tremologebruik ontstemt het zaakje niet, prima, die locking tuners! Klein nadeeltje: als je in het donker eventjes een snaar erop moet leggen, kan het tegenvallen omdat alles op de goede lijn moet staan wil je het netjes doen. Bij een gewone gitaar kan je wat makkelijker een snaar doorsteken en dan maar snel flink derop draaien:p

sregor
27 november 2006, 01:04
Ik heb mijn tremolo wel deels geblokkeerd, hij zweeft niet meer en ik kan nu alleen nog omlaag benden, prima voor mijn doeleinden. Zelfs met flink tremologebruik ontstemt het zaakje niet, prima, :p

Dit heb ik ook zo gedaan, kan alleen nog omlaag benden, maaruh


die locking tuners! Klein nadeeltje: als je in het donker eventjes een snaar erop moet leggen, kan het tegenvallen omdat alles op de goede lijn moet staan wil je het netjes doen.

Wat bedoel je hiermee?? alles op de goede lijn?