PDA

View Full Version : hoe krijg ik al mn audio via mn DIGI001 door mn monitors?



amon
26 november 2006, 15:14
Ik heb tot nu toe alleen muziekprogramma's zo ver gekregen dat die spelen over mn DIGI001, maar normale windowsbliepjes of het geluid van filmpjes op youtube bijvoorbeeld hoor ik niet...

In mn configuratiescherm bij 'geluiden en audioaparaten' heb ik als standaard audio aparaat wel mn DIGI001 chanel 1-2 ingesteld, maar die geluidjes enzo doen het niet.

En liever heb ik ze eigenlijk uit mn monitor outputs, zodat ik mn volume aan de voorkant van de DIGI001 kan regelen. Hierbij geldt weer dat winamp en varianten het wel gewoon doen op die manier....

skanky
26 november 2006, 18:26
Als je de monitor-output wilt gebruiken moet je out 3-4 selecteren van je Digi. 1-2 is de main uitgang en 3-4 de monitor.

mesadude
27 november 2006, 12:31
dan moet je de core-driver van digidesign gebruiken..
normaal gaan ALLE geluiden dan langs daar.. maar wees gewaarschuwd dat die driver de stabiliteit zéker niet verhoogt..

skanky
27 november 2006, 13:11
Als hij in het configuratiescherm al de DIGI001 kan selecteren is de Core-Audio al actief, anders is het apparaat niet eens zichtbaar.
En ik heb nog nooit problemen gehad met de Core Audio (ik draai trouwens wel OSX, weet niet hoe het met windows zit)

mesadude
27 november 2006, 13:45
ik draaide 'm ook op OSX panther, toch wel wat stabiliteitsproblemen en crashes met die core-driver (was tot versie 6.4ofzo.. daarna heb'k andere oplossing gezocht..)
en sinds tiger kan er ook heel wat verbeterd zijn..
vanaf 6.7 zat de core standaard in de installatie, mr bij mijn weten is digi 001 beperkt tot 6.4 en core tot 6.7..

skanky
27 november 2006, 14:32
Ik werk met 6.4 en OSX 10.3.5 en heb helemaal geen problemen qua stabiliteit. Ik heb nooit crashes, en als ik in studio's werk met Tiger hetzelfde, nooit problemen, ook niet met Protools HD.

mesadude
27 november 2006, 14:36
zolang protools draait ook gn probs, maar als protools niet draait soms wel probs.. ik werkte wel met digi 001 en later digi 002.. bij digi 002 crashes als zowel usb-stick als digi aangesloten waren.. bij één van de 2 niet, tesamen wel..
maar er zit idd beterschap in hun drivers..
'tis imo het allerhandigste en beste programma op de markt, alleen spijtig dat hun programmatuur niet optimaal is..

skanky
27 november 2006, 14:37
Dat doen ze waarschijnlijk expres zodat je naar Protools HD MOET overstappen. :p

mesadude
27 november 2006, 16:19
die programmatuur is spijtig genoeg even slecht..
als ze willen dat ik naar HD overstap gaan ze trouwens die HD software moeten releasen zonder de overpriced hardware..
ni dat hij slecht is, maar hij kost wel 4keer teveel voor wat je krijgt..

amon
27 november 2006, 16:43
Ik heb trouwens gewoon Windows XP.

Ik kan alleen ch1-2 selecteren in voor primaire audiobron en trouwens ook in winamp geen andere keus dan DIGI001's channel 1-2.

Met deze keuze heb ik geluid van winamp overigens wel over de monitor outputs (en over output 1 en 2), maar de standaard windows geluidjes etc niet.