PDA

View Full Version : BARST in me nieuwe gitaar.



waikiki
26 november 2006, 12:09
Ik heb echt zo'n pech. Afgelopen vrijdag heb ik een Semi Akoestische gitaar gekocht van Richwood voor 150 Euro. Na een paar keer samen jammen Ontdekte ik gister een barstje aan de onderkant .Ik schrok heir toch wel van. Het maakt me nu niet uit WIE dit gedaan heeft (Mischien ik?). Maar Ik denk dat ik hem gestoten heb. Maar een vriend op msn zegt dat het door de spanning komt.


Wat kan ik nu doen? Is dit nog te repareren?


Het barstje zit tussen de voor en zij kant in.

http://img208.imageshack.us/img208/7734/baarstnc9.jpg

Realeigo
26 november 2006, 12:11
naar de winkel en kijken of je n nieuwe kan krijgen

Enra
26 november 2006, 12:50
Hé Waikiki,

Bijna alles aan een gitaar is te repareren. Dit soort beschadigingen ook. Een gitaarbouwer kan dat voor je doen. Maar check even heel goed of het niet een fabricagefout is. In dat geval heb je vast wel garantie.

sickpunk
26 november 2006, 12:52
ja maar een reparatie op deze gitaar is wat zonde, daar koop je nml. een nieuwe gitaar voor! maar goed je kan waarschijnlijk vrij simpel zien of hete en fabrikage fout is of niet... zit er ook een deuk bij? zoja dan is het je eigen schuld, is alleen het blad los gescheurd, dan is het hoogstwaarschijnlijk een fabrikage fout

patricia
26 november 2006, 13:00
nou..ik ging echt wel terug!

gewoon doen hoor!
succes.

waikiki
26 november 2006, 15:27
Bedankt voor alle reacties. Ik ga morgen terug naar de winkel. :)

Picker
26 november 2006, 22:11
Eer je je gitaar zo hard stoot dat er een barst in komt, moet je hem wel heel hard raken. Zit de barst in het bovenblad? Tien tegen één dat hij dan te lang in te droge lucht heeft gestaan. Aangezien de luchtvochtigheid de laatste weken in Nederland niet onder de 60% os geweest zat die barst er dus al toen je de gitaar kocht. Ik zou dus even teruggaan.

LaurentB
26 november 2006, 23:09
Eer je je gitaar zo hard stoot dat er een barst in komt, moet je hem wel heel hard raken.
(...)

Klopt, ja. Ik ben eens voorover gestruikeld terwijl ik mijn gitaar om had en ben toen hard ermee gevallen. Ik kon mijn gewicht nog een beetje opvangen maar toen zat er inderdaad een barst in het bovenblad. Dat ging dus wel inderdaad vrij lomp.

Samder
27 november 2006, 06:58
Ik vind dat je een gitaar niet moet kopen om hem als "mooi" te houden.. Die dingen beschadigen toch wel, wat je ook doet!!

Flipkoos
27 november 2006, 10:58
Ik vind dat je een gitaar niet moet kopen om hem als "mooi" te houden.. Die dingen beschadigen toch wel, wat je ook doet!!

Oké...maar als je 'm nog maar een paar dagen hebt... Dan heb je na drie week geen gitaar meer over.

Kim Wilson
27 november 2006, 11:00
Een barst is ook wel iets anders dan een beschadigingetje van de lak. Het gaat je toon beïnvloeden. Gewoon mee teruggaan, het lijkt gewoon op een schade die er al was.

waikiki
28 november 2006, 14:57
Ik ging er vandaag mee terug. En het bleek dat het een 2ehands gitaar was. Ik heb m geruild voor een andere .. Wel een nieuwe! ! Dus mijn dag kan niet meer stuk :)

Flipkoos
29 november 2006, 21:12
Ik ging er vandaag mee terug. En het bleek dat het een 2ehands gitaar was. Ik heb m geruild voor een andere .. Wel een nieuwe! ! Dus mijn dag kan niet meer stuk :)

Je had em wel gekocht in de veronderstelling en met de mededeling dat hij nieuw was dan? En heb je hetzelfde type meegekregen zonder bijbetaling?

Utreg
9 december 2006, 20:11
Je had em wel gekocht in de veronderstelling en met de mededeling dat hij nieuw was dan? En heb je hetzelfde type meegekregen zonder bijbetaling?

het wordt steeds beter, straks gaat hij nog naar huis met een Taylor :)

Bluesbreaker
11 december 2006, 15:59
Ik had ze toch wel even flink op hun sodemieter gegeven als ze mij een gitaar als nieuw verkopen terwijl die tweede hands is.