PDA

View Full Version : Effect bevestigen in case



rammybully
25 november 2006, 22:47
Ik heb een VOX Tonelab SE. Deze wil ik graag ik mijn case bevestigen met klitterband.
Nou heb ik al wat gezocht op het forum maar weet nog niet wat ik wil weten.

HEt pedaal weegt 7KG dit is best veel. Ik wil daarom ook eigenlijk breede stroken zelfklevend klitterband, maar kan dat nergens vinden.
Nou heb ik ook gelezen dat "duotec' bij Conrad goed spul is.
Ik heb even op de site gekeken, maar dit is maar 25mm breed. Maar het schijnt wel heel sterk te zijn.

WAT MOET IK??WIE HELPT ME VERDER?

boss
26 november 2006, 00:09
Die duotec is ongelooflijk sterk spul!!
Komt echt niet zomaar los, je moet zelfs veel moeite doen om het bewust los te maken.
En dat het "maar" 25 mm breed is, zegt hier dus helemaal niets.

lampz
26 november 2006, 10:50
Gewoon industrieel klitteband (Velcro) dat op de markt en in stoffenwinkeltjes en dergelijke te krijgen is is ook sterk genoeg hoor!

fullorder
26 november 2006, 12:59
Die duotec is ongelooflijk sterk spul!!
Komt echt niet zomaar los, je moet zelfs veel moeite doen om het bewust los te maken.
En dat het "maar" 25 mm breed is, zegt hier dus helemaal niets.

Ik knip mijn strookjes duotec zelfs door midden, omdat ik anders een koevoet nodig heb om m'n pedaal nog los te krijgen :o

BLOK182
26 november 2006, 15:16
Gewoon een paar stroken duotec, blijft alles goed hangen:-)

rammybully
26 november 2006, 19:24
Dank jullie wel mensen.
Ik ga denk ik maar even 2 rolletjes duotec bestellen:D

:strat:

BLOK182
26 november 2006, 19:34
Wat ook nog kan: schroeven! Op die manier heb ik mijn wahpedaal bevestigd, omdat ik geen plakzooi op de speciale onderplaat met handtekening wilde plakken. Bij de doe-het-zelver heb je van je van die metalen stripjes met gaatjes, een kant schroef je vast aan je pedaaltje (bijv. langer schroefje gebruiken op de bodemplaatbevestiging), en de andere kant van het plaatje schroef je vast op de bodem van je kist. Erg stevig, en je kan je pedaaltje makkelijk verwijderen. Ook heb je geen plakrommel aan je pedaaltje.

fullorder
26 november 2006, 20:00
Er zijn ook forumers die het doen met de schakels van een fietsketting geloof ik....

Debaser
27 november 2006, 10:48
heb wel eens een board met kit gezien... echt van die dikke klodders onder het pedaal uit ...

had zoiets alleen bij GWAR verwacht

Wicked Willy
27 november 2006, 12:42
Duo-tec is de oplossing..........en niet teveel gebruiken anders krijg je je pedaal inderdaad alleen maar los met een koevoet!

rammybully
27 november 2006, 15:47
Waar kan ik DUO-TEC kopen?

Bij Conrad is het wel te krijgen, maar daar moet ik voor bijna 20 Euro bestellen anders brengen ze 8 euro extra in rekening.

het klitterband kost 3 euro, dus dan mag ik wel heel wat bestellen.....

Is het nog ergens anders te koop?
:strat:

fullorder
27 november 2006, 17:41
Waar kan ik DUO-TEC kopen?

Bij Conrad is het wel te krijgen, maar daar moet ik voor bijna 20 Euro bestellen anders brengen ze 8 euro extra in rekening.

het klitterband kost 3 euro, dus dan mag ik wel heel wat bestellen.....

Is het nog ergens anders te koop?
:strat:

Uiteindelijk heb ik het toch een hele berg bij Conrad besteld, zodat ik voorlopig ook een voorraadje had (inmiddels bijna op ;)).
Ik heb het spul laatst ook in kleine hoeveelheden in een winkel gezien, maar ik weet niet meer welke. Het zou bijvoorbeeld de HEMA kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker :(

kokeleko
27 november 2006, 19:18
Inderdaad bij de Hema bij de naai en knip afdeling.

hagfan
29 november 2006, 13:28
ik heb ook een vraag.

dit spul waar jullie het over hebben is dat met van die paddestoelnopjes??
of moet ik meer denken aan gewoon klitteband?
ik zoek dat paddestoelband ik weet dat het in boekel te krijgen is alleen die vent vraagt 5 euro voor 50 centimeter. weet iemand waar ik het nogmeer kan halen.

gr danny

boss
29 november 2006, 17:39
ik heb ook een vraag.

dit spul waar jullie het over hebben is dat met van die paddestoelnopjes??

gr dannyInderdaad, Duotec is dat "paddestoelnopjes" spul.
Kijk hier maar eens:
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTQ6MDAwMC4wM GM4LmZlY2UzZDkyJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zMTIzMjkyMjA0====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=duotec&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10
50 cm x 2,5 cm voor 2,99

mvanroermund
30 november 2006, 09:19
Hela!

Ik heb twee weken geleden 10cm breed klitteband gehaald bij de lokale stofwinkel bij mij op de hoek. Geen verzendkosten, geen merknaam, dus goedkoop en veel te veel.
Heb de hele bodem van ieder pedaal bedekt met de zelfklevende klitteband. Moet inderdaad toegeven dat ik mijn whammy voorlopig niet meer los zal maken, kan ook haast niet meer, dus dat is dan weer een voordeel....

Lijkt me dus een ideale oplossing.

Succes!

Martijn

bat
30 november 2006, 20:49
ik heb ook een vraag.

dit spul waar jullie het over hebben is dat met van die paddestoelnopjes??
of moet ik meer denken aan gewoon klitteband?
ik zoek dat paddestoelband ik weet dat het in boekel te krijgen is alleen die vent vraagt 5 euro voor 50 centimeter. weet iemand waar ik het nogmeer kan halen.

gr danny
Dat van de HEMA is van dat paddestoeltjesspul, maar is omgerekend duurder, dus als je het in Boekel kunt halen moet je dat gewoon doen.

Overigens ben ik er nu achter dat dat spul van de HEMA niet echt goed blijft plakken aan de ondergrond, maar dat kan ook aan de onbehandelde ondergrond liggen.

hagfan
1 december 2006, 12:15
tnx voor jullie reacties

ik heb inmiddels al band gehaald zit al op mijn pedalboard.(weg 35 euro)
misschien een tip: eerst de ondergrond ontvetten en dan pas de band opplakken. dit kun je doen met nagellakremover.

gr danny

artnaz
3 december 2006, 14:04
Heb laatst deze bij Musik Produktiv gekocht voor 9 euro:
http://www.musiciansfriend.com/product/Coffin-Case-Super-Death-Grip-Pedalboard-Hook-Adhesive?sku=331150&src=3SOSWXXA
Lange naam: Super Death Grip Pedalboard Hook Adhesive, maar niets is teveel gezegd:p

Ik vroeg me alleen af hoe ik de pedalen in mijn board moet doen. Om mijn board helemaal met stof te bedekken vind ik niet zo mooi... Maar dat zal wel de enige mogelijkheid zijn:seriousf:

rammybully
3 december 2006, 22:14
Super Death Grip Pedalboard Hook Adhesive.....

Ziet er uit als goed spul. Moet je daar gewoon 2 stroken van kopen en deze kleven aan elkaar??

Ik heb op de site van Musik Produktiv gekeken, maar kan niks vinden. Is het nog ergens anders te koop?
:strat:

artnaz
4 december 2006, 13:00
Staat inderdaad niet op de site van MP. Maar als je een mailtje stuurt kun je die vast wel bestellen. Verder heb ik hem nergens gezien.

Het is maar één deel, dus ik denk niet dat ze aan elkaar goed blijven plakken. Het enige wat ik weet om te gebruiken is een stof, maar zelf vind ik dat niet zo mooi. Ik vroeg me af of daar alternatieven voor zijn?