PDA

View Full Version : Metal Muff



The Mess
25 november 2006, 21:00
Hoi,

Ik ben op zoek naar een dikker/ruiger geluid + een metal geluid.
Nu lees ik werkelijk OVERAL dat de metal muff van electro harmonix zo'n geweldig pedaal is voor beiden.

Mijn set-up is nu: Epiphone SG Special + Marshall MG 100 DFX
Ik wil meer het geluid kunnen benaderen van bands als Peter Pan Speedrock, Metallica en andere 'moderne metal-geluiden'.
+ Het liefst tot Slayer en echte hardcore metal aan toe, Cannibal Corpse enzo..

Is de Metal Muff hiervoor geschikt of raden jullie me toch iets anders aan in die prijsklasse?
Enneh, hij schijnt batterijen te vreten, dus ik wilde graag weten wat voor adapter je er voor nodig hebt.
(Kheb namelijk nog wel een aardige van Zoom liggen...)

Ik hoor het nog,
Cheers!

dr.distortion
26 november 2006, 00:46
je zou eens kunnen kijken op www.youtube.com Daar is een video te zien over de metal muff. Klinkt heerlijk!

The Mess
26 november 2006, 14:06
Dankje, klinkt idd goed.
Maar echt een metallica sound is dit niet.
Weet iemand toevallig, of het midden niet meer dan in het filmpje gescooped kan worden?

Lennert
27 november 2006, 10:56
Jawel dat kan wel ;-) De EQ is ontzettend krachtig, dus je kunt met de mids knop ontzettend goed contouren/scoopen/boosten (+/- 15db) Ik gebruik dat pedaal o.a. ook voor extreme metal, en denk dat het daar heel geschikt voor is! voor bijna alle metal trouwens..

Owjah, en voor de adapter moet je er een van BOSS hebben, 200mA.

dr.distortion
27 november 2006, 11:57
Ikzelf stond op het punt de Metal Muff te kopen, toen ik de Zoom Driver 5000 tegenkwam op marktplaats...die kan heel erg richting Metallica klinken...als je die kunt scoren via I-net...doen! Maar met die Metal Muff is zeker weten niks mis hoor!

The Mess
27 november 2006, 14:32
Ok, ik overweeg sterk om er eentje te kopen.
Maar eerst moet er ook nog maar eens een wah'tje bijkomen.
(Als we dan toch bezig zijn met metal; een Zakk Wylde ofzo xD)
Iig bedankt voor jullie reacties, toch weer wat wijzer! :)