PDA

View Full Version : tweede opname posten



marcelca
25 november 2006, 19:07
Hallo

een tijdje terug heb ik een eerste opname geplaatst van een nummer ( parissiene walkways )

Ik speel n zo`n 13 maanden en ik kreeg in dit topic veel opbouwende kritiek, hier heb ik persoonlijk erg veel aan en ik probeer er uiteraard ook wat mee te doen

De kritiek was vooral

- houterig gespeeld ( geen flow ) ( is denk ik iets beter )
- niet helemaal goed getimed ( weet ik niet )
- geen vibrato ( wel geprobeerd maar hoor het eigenlijk niet )


( tussen de haakjes wat geld voor the loner )

Heb nu een ander nummer opgenomen en hoop dat ik wat met de vorige kritiek gedaan heb, het is niet een perfecte vergelijking natuurlijk want persoonlijk vond ik dit een stuk moeilijker om te spelen dus het is ook niet volledig foutloos ( hoop dat hier doorheen geluisterd word )

Het nummer wat ik nu opgenomen heb is THE LONER van gary moore

sounclick (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=624369)

Spitfire
25 november 2006, 19:33
Beide nummers klinken een beetje als 'smartlap op de gitaar' en dan vind ik eigenlijk niet om aan te horen, maar dat terzijde.

Ik hoor wel dat je progressie gemaakt heb, hier en daar trek je je vinger iets te vroeg van de snaar af, waardoor het niet helemaal legato klinkt (wat jij noemt houterig). Dit is al wel veel beter dan de vorige trouwens. Timing is prima.

Edit: hoe neem jij eigenlijk op? En dan doel ik vooral op de percussie die erachter zit.

X-Rated
25 november 2006, 19:35
Beide nummers klinken een beetje als 'smartlap op de gitaar' en dan vind ik eigenlijk niet om aan te horen, maar dat terzijde.

Ik hoor wel dat je progressie gemaakt heb, hier en daar trek je je vinger iets te vroeg van de snaar af, waardoor het niet helemaal legato klinkt (wat jij noemt houterig). Dit is al wel veel beter dan de vorige trouwens. Timing is prima.

Edit: hoe neem jij eigenlijk op? En dan doel ik vooral op de percussie die erachter zit.

Backingtrack?

Spitfire
25 november 2006, 19:37
Ja iedereen heeft het de hele tijd over backing tracks, maar ik kan nauwelijks vinden (alleen waar je voor moet betalen).

marcelca
25 november 2006, 19:50
Ja iedereen heeft het de hele tijd over backing tracks, maar ik kan nauwelijks vinden (alleen waar je voor moet betalen).

voorbeeldje waar ik ze af haal :

http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_list

niet echt een snelle site maar staan wel een hoop backingtracks op




ik gebruik id. voor opname een backingtrack en voor de tablatuur guitar pro, deze time ik zo uit dat ik guitar pro zonder geluid mee laat lopen dat ik de tablatuur zie


Het "smartlap op gitaar" komt dit hoe het gespeeld word of hou je gewoon niet van deze muziek, en hoe zou het anders moeten

Spitfire
25 november 2006, 20:23
Het "smartlap op gitaar" komt dit hoe het gespeeld word of hou je gewoon niet van deze muziek, en hoe zou het anders moeten
Nee, puur de muziek, als 'jankt' jou gitaar wel iets meer dan die van Gary Moore. Maar dat heeft alleen met de instelling van je versterker te maken, niet met het spelen ;)

marcelca
25 november 2006, 20:41
Ok Thanks

Ik zou willen dat ik kon spelen als gary moore maar dat is nog lang niet voor me weggelegt

dat word nog heel wat jaartjes oefenen, niet dat ik dit erg vind want begin het elke keer leuker te vinden, zeker als je merkt dat je progressie maakt

ook de precies juiste instelling van de versterker ben ik nog niet helemaal uit...

maar bedankt in iedergeval vast voor de reacties