PDA

View Full Version : '71 GIBSON SG DELUXE mine all mine!



Jay75
25 november 2006, 16:40
Na ontelbare topics over wat voor SG dan ook, geopend door ondergetekende, ben ik er eindelijk uit! Ik heb 'm gevonden!!

Mijn SG!!!

Bleek dat íe ergens in 1971, 4 jaar voor ik er zelf was, ergens in amerika de fabriek uitrolde! Geen wonder dat ik er niet meteen uit was.

Begonnen op een Epiphone SG-400 ( met Jack Black handtekening, school of rock ) die het uiteindelijk niet was voor me, overgestapt op een echte Gibson SG cherry standard uit 2005 die het ook al net niet was. Al duurde dat een paar maanden, in het begin was ik verkocht maar toen ik een gitaar geruild had voor een Les Paul, werd dat mijn main rock gitaar. Exit de SG standard.

Toch miste ik iets, ik moest een SG hebben maar geen standard, ik wilde iets bijzonders dus plaatste een advertentie op marktplaats en de aanbiedingen met toffe SG's rolde binnen. Zaten leuke dingen bij ( classic met P90, 61 re-issue ) maar eentje in het bijzonder en dat was dus de SG Deluxe.
De man was ook erg tof en eerlijk in z'n emails, gitaar was erg beschadigd en niet meer origineel. Nou ben ik geen verzamelaar en van upgrades wordt een gitaar alleen maar beter denk ik dan, daarbij zat er nu een Bigsby op en dat is zeker een pre voor mij!

Na lang twijfelen ( had de kans een echte originele over te nemen van mede-forum lid Hans/Antoon ) ben ik gaan kijken omdat ik toch al afgesproken had. Nu had ik dus een extra optie, mocht het niks zijn, maar toen ik bij de verkoper aankwam, stond íe daar op met te wachten. Hongerig en horny!
De SG dan hehe !!( thank god dat ik weleens teruglees wat ik getypt heb :D )

De gitaar had het helemaal voor me, Dimarzio in de brug en een P90 in de hals, superveelzijdig en ik kreeg er nog een 60s fuzz pedaal bij ook!

Net voor het eerst mee gerepeteerd in mijn band en op mijn eigen amp, echt supervet mooi warm en donker, kan het niet beter omschrijven. Echt oude AC/DC, vooral met weinig gain maar wel keihard clean. ( En het hals element, WOW, echt supermooi clean!!! )

IK BEN ZO BLIJ!!!!

SBloke
25 november 2006, 16:41
...en nu nog een foto ;)

Gefeliciteerd met je plankje!

Jay75
25 november 2006, 16:41
Zonder foto's natuurlijk waardeloos topic, dus here we go!

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/sg9.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/sg1-1.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/sg.jpg

Hell yeah....trouwens die gaten zijn van de brug, achja kan ze wel dichtmaken, maar i just don't care ;)

Jay75
25 november 2006, 16:42
...en nu nog een foto ;)

Gefeliciteerd met je plankje!


Fucking hell jij bent snel :P

SBloke
25 november 2006, 16:46
Fucking hell jij bent snel :P


Timing he ;)

Heel mooi plankje, zijn die slagplaatjes origineel? Echt een "spelergitaar" en niet een museumstkje ofzo...

GibsonDC
25 november 2006, 16:46
Cool!!:) Gefiliciteerd!! http://everythingsg.com/identify/sg_deluxe1.htm nog meer deluxes

Agent_Smith
25 november 2006, 16:48
Very nice! Congrats!!

Jay75
25 november 2006, 16:53
Ja, slagplaatjes zijn origineel, de aanpassingen zijn mij:

De hals is herfret, speelt heerlijk.
Elementen vervangen.
Bigsby erop

Verder origineel.

Waar kan je ook alweer het jaar enzo opzoeken?

Dit is het serienummer:

617339 ( of zou íe uit '73 komen? ) :D

Jay75
25 november 2006, 16:55
Hey Gibson DC, welke heb jij dan?
Ook een deluxe of een standard uit 71?

GibsonDC
25 november 2006, 17:04
Hey Gibson DC, welke heb jij dan?
Ook een deluxe of een standard uit 71?
Eej Jay75, Ik heb een Sg special uit 71 Maar op de kop schijnt het logo van een standard SG erdoorheen.. En hier is die dan: http://img98.imageshack.us/my.php?image=p10100195tw.jpg met achtertuin en al:)

mesadude
25 november 2006, 17:09
zéér lekker gitaartje :)
congrats :)

om ff mee te doen.. mijne is wel 2 jaar jonger.. '73 dus

http://i11.photobucket.com/albums/a188/mesadude/DSC00103.jpg

Jay75
25 november 2006, 17:17
Allebei vet!!

Jay75
25 november 2006, 17:18
Eej Jay75, Ik heb een Sg special uit 71 Maar op de kop schijnt het logo van een standard SG erdoorheen.. En hier is die dan: http://img98.imageshack.us/my.php?image=p10100195tw.jpg met achtertuin en al:)


Ik dacht dat specials altijd Dots in de hals hadden, of heb ik het verkeerd?
Erg mooi ding ook!! de tuin ook

GibsonDC
25 november 2006, 17:34
Dankjewel:)Ja dat klopt wel de meeste hebben wel dots. In de 60's hadden de specials nog dots en in de jaren 70 waren ze overgegaan naar blokjes dat duurde tot 74 en nu maken ze weer dots:)Is je sg een beetje stemvast met die bigsby vroeg ik me af, ik heb best vaak sg's met bigsby s in me handen gehad die ontstemde best vaak. Maar het ziet er echt vet uit!

Jay75
25 november 2006, 17:47
Ik heb er dus maar alleen nog vandaag op gespeeld, maar om lekker effe te fluiten ( als je begrijpt wat ik bedoel, tegenover je amp staan en dan lekker feedbacken, niet piepen maar rondzingen ) en dan lekker aan die bigsby trekken, daarna hoefde ik niet bij te stemmen, dus geen probleem.

Ik heb er ook eentje op mn Gretsch en ook hier nooit problemen.

Von Trippenhof
25 november 2006, 17:52
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel coole gitaar!!!

Komt me wel een beetje bekend voor... ;-)

Blij dat hij zo bevalt, ook in band situatie!

Veel plezier ermee &
Allzebezt!

Edwin

GibsonDC
25 november 2006, 18:03
Ik heb er dus maar alleen nog vandaag op gespeeld, maar om lekker effe te fluiten ( als je begrijpt wat ik bedoel, tegenover je amp staan en dan lekker feedbacken, niet piepen maar rondzingen ) en dan lekker aan die bigsby trekken, daarna hoefde ik niet bij te stemmen, dus geen probleem.

Ik heb er ook eentje op mn Gretsch en ook hier nooit problemen.

Ja das altijd leuk om te doen.:) Ik Heb de afgelopen tijd eigenlijk niet zo heel veel op me SG gespeeld, maar het komt wel weer terug de laatste tijd pak ik hem wel steeds vaker, omdat toen ik hem echt hard zetten bij repeteren ofzo dat die dan echt gewoon een te hoog feedback (met gewoon clean geluid) gehalte heeft en je hoort gewoon het stof er uit komen (moet nog eens een keertje worden nagekeken) daarom speel ik nu meer op me andere gibson.

Jay75
25 november 2006, 18:22
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel coole gitaar!!!

Komt me wel een beetje bekend voor... ;-)

Blij dat hij zo bevalt, ook in band situatie!

Veel plezier ermee &
Allzebezt!

Edwin


Ladies and Gentlemen, the previous owner ;)

Een staande ovatie aub :D

Squier4ever
25 november 2006, 19:09
supervette gitaar, vind helaas de bodyvorm van de 70's SG's ietsje minder mooi dan de nieuwere, de cutaways zijn imo iets te diep

drap
25 november 2006, 19:20
Gave plank man, gefeliciteerd ermee! SG's rule!

Slevin
25 november 2006, 22:24
Dit vind ik tot zover echt de mooiste gitaar die ik ken :cheerup:

Agent_Smith
26 november 2006, 09:26
Dit is het serienummer:

617339 ( of zou íe uit '73 komen? ) :D

Uit de serienummers van 70-74 kun je heel weinig info halen bij Gibson. Zowel mijn '70 Custom als mijn '72 GT zitten in de 600xxx reeks. Dat zegt heel weinig. Het best kun je even naar de potmeters kijken (als ze origineel zijn). Daar staat de productie week op als 1377210 bijvoorbeeld. In dit voorbeeld 10e week van 1972 is de potmeter gemaakt (137 = fabrikantcode) en de gitaar is dan meestal een paar weken tot maanden jonger.

DaveItUp
26 november 2006, 10:44
Supercool dude!

glacius
26 november 2006, 10:49
gefeliciteerd dude ..


p.s. die les paul custom ging niet door , was een merkvervalste imitatie, een hele slechte ook nog ...

groetjes glaas

Tho
26 november 2006, 11:05
Een prachtige SG! Ik vind zelf Bigsby's op solidbody's nooit zo mooi maar als je hem gebruikt is het natuurlijk een nuttige investering. gefeliciteerd!

Harry
26 november 2006, 14:56
ben jaloers, gefeliciteerd!

Jay75
27 november 2006, 11:20
Voor iedereen die er ook wel een wil, als het goed is komt er binnenkort eentje op marktplaats, dus hou het de komende maanden maar in de gaten ;)

En neej, niet die van mij, it's mine forever