PDA

View Full Version : Wick gitaar solootje:)



WICKED
25 november 2006, 13:35
Hallo iedereen, ik ben hier al een tijdje maar ik zal maar me maar eens ff voorstellen;) ik speel al vanaf me 10e gitaar, ik ben nu 15. Ik heb vorig jaar meegedaan aan de Sena guitar awards en daar was ik 2e in mijn leeftijdscategorie. Mijn invloeden zijn uhm jason becker, steve ray vaughn, gary moore, marty friedman, john mayer, paulo gilberto en vele anderen. Ik hou van alle soorten muziek van country tot metal:p. Ik luister momenteel veel john mayer, wat ik nu speel lijkt niet echt veel daarop maar daar ga ik vast wel iets van opnemen binnenkort.

Ik ben zelf nooit tevreden als ik iets bewust opneem, als ik dat doe is het toch altijd wel anders want ik heb t gevoel dat ik het goed moet spelen en dan speel ik te gehaast ofzo of loop ik vast, mja dat zul je wel paar keer opmerken:p Vibrato ben ik ook niet echt tevreden mee maar dat kan beter.

ohja alles is geimproviseerd

De link nu goed!:

http://www.youtube.com/watch?v=8Bs_X1ZvcR0

Update:

Sweet child o mine solo:
http://www.youtube.com/watch?v=H-22eSzoRBo

Sweep filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=2RvyYTQSyDo



reacties welkom!!

wicked

VHsologitarist
25 november 2006, 15:44
Hey Wick,

Tja... was wel benieuwd maar door één of andere reden krijg ik je file niet gedownload. Het is veel makkelijker (als we praten over de usability) om je video te uploaden bij www.youtube.com. Dan kunnen wij die gelijk aanklikken en bekijken zonder te wachten (want deze wordt dan namelijk gestreamed on demand). Dus .... ;) een tip: post je video hier opnieuw alleen dan de link van jouw youtube video en je videotje wordt veel vaker bezocht, dus meer kans op een reactie hier!!

Grtz
Fer

WICKED
25 november 2006, 19:58
oke bedankt voor je hulp ferry!

de link:

http://www.youtube.com/watch?v=8Bs_X1ZvcR0

Spitfire
25 november 2006, 20:16
op dit soort momenten wou ik dat ik mijn lessen had doorgezet....

meul
25 november 2006, 23:10
hai daar,

je hebt me ff bezig gehouden!, ik zag op de video dat je een wat jonger iemand was, maar ik twijfelde toch omdat je spel behoorlijk volwassen klinkt.
en ik vind je vibrato helemaal niet verkeerd, sterker dit is iets waarvan ik vind dat je een voorsprong hebt op de meeste van jouw leeftijds genoten die ik heb horen spelen. je speelt ook beheerst, sterker, misschien zelfs te beheerst, maar dat is erg persoonlijk, ik hoor je spelen, blijf geboeid, vooral omdat je spel neigt naar die smerige gemene noot die ik vaak zo mooi vind. maar hij komt steeds net niet. wel spannend moet ik zeggen.. maar... verder is het allemaal wat old school (je licks). daar is nix mis mee (kom er zelf ook vandaan) maar ben heel benieuwd wat er gebeurd als jij je zou gaan verdiepen in de nieuwe stijl van spelen met combinatie taps, skipping en sweeps. het zou me niets vebazen als je over nog eens 5 jaar KILLER bent. maar goed dit moet ook je interesse hebben natuurlijk, anyway, alles lijkt aanwezig.

groetjes,
jan

WICKED
26 november 2006, 01:00
hai daar,

je hebt me ff bezig gehouden!, ik zag op de video dat je een wat jonger iemand was, maar ik twijfelde toch omdat je spel behoorlijk volwassen klinkt.
en ik vind je vibrato helemaal niet verkeerd, sterker dit is iets waarvan ik vind dat je een voorsprong hebt op de meeste van jouw leeftijds genoten die ik heb horen spelen. je speelt ook beheerst, sterker, misschien zelfs te beheerst, maar dat is erg persoonlijk, ik hoor je spelen, blijf geboeid, vooral omdat je spel neigt naar die smerige gemene noot die ik vaak zo mooi vind. maar hij komt steeds net niet. wel spannend moet ik zeggen.. maar... verder is het allemaal wat old school (je licks). daar is nix mis mee (kom er zelf ook vandaan) maar ben heel benieuwd wat er gebeurd als jij je zou gaan verdiepen in de nieuwe stijl van spelen met combinatie taps, skipping en sweeps. het zou me niets vebazen als je over nog eens 5 jaar KILLER bent. maar goed dit moet ook je interesse hebben natuurlijk, anyway, alles lijkt aanwezig.

groetjes,
jan

erg bedankt voor je commentaar! tof! ja ik weet wat je bedoelt met die licks, maar ik zal wel iets opnemen waar ik sweep en tap enzo want dat doe ik ook, alleen durfde ik dat niet er tussendoor te spelen want ik moet me dan echt goed concentreren met sweepen. En die vieze noot ga ik zoeken!

wicked

F*R*E*A*K
26 november 2006, 14:56
Heel netjes hoor! Blijf oefenen!
kan het zijn dat ik er af en toe ook wat zakk wylde door heen hoor?

WICKED
26 november 2006, 15:14
Heel netjes hoor! Blijf oefenen!
kan het zijn dat ik er af en toe ook wat zakk wylde door heen hoor?
ja klopt, die lick had ik van zijn instructievideo... hij speelt dat stukje daar echt zovaak en toen had ik het overgenomen alleen het klinkt best irritant als je het heletijd herhaald.. dus ik moet m afleren denk ik haha

hendrix2
26 november 2006, 15:30
Het is helemaal niet mijn 'ding' zal ik maar zeggen. Maar ik heb echt geboeid zitten kijken en luisteren. Je speelt alsof je er echt al wat langer mee bezig bent. Voor een 15 jarige vind ik dit erg vette shit.
Ga zo door! En post vooral wat meer van jezelf! Aangenaam om te horen!

FrankS
26 november 2006, 15:34
Zo hey!! Voor je leeftijd sowieso al heel erg goed, lekkere feel!! Klinkt helemaal niet als een gastje van 15. Nice, ga zo door!! :D

WICKED
26 november 2006, 16:13
haha cool bedankt allemaal! ik zal ook wel kijken of ik iets van ala hendrix/vaughn kan opnemen;)

Brammibal
26 november 2006, 23:50
Je pink is ehct heel geod ontwikkeld, hij schiet neit weg zoals bij andere gitaristen, maar blijft rustig boven de hals wachten totdat die weer mag. Ik vond het echt een koel filmpje om te zien.

Robbert v.d. Hanenberg
27 november 2006, 00:19
15 jaar en dan al zo spelen! Te gek man!!

Maiden Michiel
27 november 2006, 09:53
Lekkere legato's man!

Nu nog ff out of the box! ;)

Don Capo
27 november 2006, 12:51
Respect, strak gespeeld. Lekker door blijven spelen en ga er wat mee doen zou ik zeggen, je hebt een voorsprong op velen omdat je er al zo vroeg zo goed in bent.

WICKED
27 november 2006, 14:58
Bedankt allemaal voor jullie toffe reacties!!! Dit motiveerd me:)

arjanb01
27 november 2006, 15:40
tof jongen ! zo goed was ik niet op die leeftijd ! maar, kan je ook een clean stukje posten met zulke legato's en tabs ? ben ik wel benieuwd naar !

WICKED
27 november 2006, 17:23
tof jongen ! zo goed was ik niet op die leeftijd ! maar, kan je ook een clean stukje posten met zulke legato's en tabs ? ben ik wel benieuwd naar !
haha vertrouw je me niet? ik neem wel ff iets op dan alleen me handen zijn nu wel beetje koud:p

WICKED
27 november 2006, 17:26
ik hoop dat je het kan horen, kwaliteit is niet al te best..

http://www.youtube.com/watch?v=EgSJNO7lUiA

arjanb01
27 november 2006, 17:57
ik hoop dat je het kan horen, kwaliteit is niet al te best..

http://www.youtube.com/watch?v=EgSJNO7lUiA

inderdaad WICKED ! Clean spelen blijft voor velen lastig, vooral clean shredden is zwaar. Ik was benieuwd hoe je dit oploste, en ik moet zeggen, erg gaaf !
Is het conservatorium niet wat voor je ? Ik las in je profiel dat je ook piano speelt, dus misschien als hoofdinstrument gitaar en als bij instrument piano doen maar ?
Keep on posting, dude ! Misschien wat Steve Lukather stukjes ? Omdat je stijl nogal old-school is zou ik zeggen meteen doen !
Ben ik een enorme fan van en speel ik zelf ook veel (Toto, Los Lobotomys).

WICKED
27 november 2006, 18:00
inderdaad WICKED ! Clean spelen blijft voor velen lastig, vooral clean shredden is zwaar. Ik was benieuwd hoe je dit oploste, en ik moet zeggen, erg gaaf !
Is het conservatorium niet wat voor je ? Ik las in je profiel dat je ook piano speelt, dus misschien als hoofdinstrument gitaar en als bij instrument piano doen maar ?
Keep on posting, dude ! Misschien wat Steve Lukather stukjes ? Omdat je stijl nogal old-school is zou ik zeggen meteen doen !
Ben ik een enorme fan van en speel ik zelf ook veel (Toto, Los Lobotomys).

Haha ja thnx, ik denk niet dat ik de muziek in wil dus conservatorium laat ik denk zitten... maar ik zal eens een solootje opnemen ja... misschien neem ik still got the blues wel op als het lukt!

arjanb01
27 november 2006, 18:02
Haha ja thnx, ik denk niet dat ik de muziek in wil dus conservatorium laat ik denk zitten... maar ik zal eens een solootje opnemen ja... misschien neem ik still got the blues wel op als het lukt!

heel erg jammer, dude.... je hebt echt talent dus als ik op die leeftijd zo goed was geweest, had ik meteen conservatorium gedaan !
Still got the blues is oke, al hoor ik liever Toto, Steve Lukather (Los Lobotomys). Moet je ook eens naar luisteren, denk dat je het helemaal WICKED zult vinden ! En kan je denk ik ook nog wat van leren, zeker qua feel en frasering ! Succes ! En ben benieuwd naar je nieuwe posts ! :dance:

WICKED
27 november 2006, 18:05
haha ja ikw eet het, maarja dan kan ik netzo goed havo gaan doen, ik zit nu in 4vwo:p En ik was laatst bezig met die solo van hold the line dus wie weet, vind ik wel erg moeilijk want steve lukather heeft echt een perfecte (moeilijke) timing!

arjanb01
27 november 2006, 18:08
haha ja ikw eet het, maarja dan kan ik netzo goed havo gaan doen, ik zit nu in 4vwo:p En ik was laatst bezig met die solo van hold the line dus wie weet, vind ik wel erg moeilijk want steve lukather heeft echt een perfecte (moeilijke) timing!

ik speel hem met een van mn bands, en heb de solo eindelijk na een half jaar onder de knie. De solo van Rosanna (ook toto) is ook leuk, die doe ik vaak voor de fun.
Ja, de timing van Steve L. is legendarisch. Jammer dat ik die solo van hold the line niet kan posten, heb geen digi cam en geen software waarmee ik kan opnemen. Eerst maar es geld sparen ;)
Je hebt ook een Koch Powertone las ik ? Ik ben ook een enorme Koch fan, alleen een powertone is iets teveel van het goede voor mij !
Ook iets voor de toekomst nog ! Maar Dolf maakt goeie amps dat is zeker !

WICKED
27 november 2006, 18:13
Ja ik heb een koch powertone top boven staan, alleen ik ben al maanden opzoek naar een 2e hands koch kast haha.. das wel minder maar ik het nu ook een beetje druk.. ik speelde op die filmpjes met een metalzone en een behringertje. Dus ikmoet ook nog even kijken hoe ik dit ga opnemen:p

The Mess
27 november 2006, 18:19
Oew, men dit is sick voor je leeftijd.
Want ik ben net zo oud xD
Ik krijg de snelheid er alleen maar niet in, nog tips?

WICKED
27 november 2006, 18:20
Oew, men dit is sick voor je leeftijd.
Want ik ben net zo oud xD
Ik krijg de snelheid er alleen maar niet in, nog tips?

haha ja oefenen:p

The Mess
27 november 2006, 18:36
Dankje, dat is net de laatste push die ik nodig had.
Das misschien het verschil tussen ons, want IK BEN LUI xP

WICKED
27 november 2006, 18:53
Dankje, dat is net de laatste push die ik nodig had.
Das misschien het verschil tussen ons, want IK BEN LUI xP

tja dan kan ik je moeilijk tips geven!

The Mess
27 november 2006, 19:06
Nee ok, just jokin'.
Ik ben dan wel lui, maar ik moet een beetje snelheid kunnen maken.
Hier heb ik bijvoorbeeld wel wat aan gehad:

http://www.youtube.com/watch?v=WHPmnsSDh1I

Tis iig motiverend =)
Maarreh, ik bedoel: hoe te beginnen? Simpel patroontje of hele toonladders?

Cheers

WICKED
27 november 2006, 19:40
Nee ok, just jokin'.
Ik ben dan wel lui, maar ik moet een beetje snelheid kunnen maken.
Hier heb ik bijvoorbeeld wel wat aan gehad:

http://www.youtube.com/watch?v=WHPmnsSDh1I

Tis iig motiverend =)
Maarreh, ik bedoel: hoe te beginnen? Simpel patroontje of hele toonladders?

Cheers

uhm ik weet het eerlijk gezegd niet echt.. ik oefen nooit echt iets ik speel gewoon. Kijk op www.luismoreno.com daar staan coole (klassieke) stukken voor elec gitaar, dat is een leuke manier om je techniek te verbeteren! En kijk rock discipline van john petrucci heb ik ook veel aangehad, en vooral veel paul gilbert instructie video's kijken!

The Mess
27 november 2006, 20:46
Hey bedankt! =)
Kben inmiddels als een gek toonladdertjes enzo aan het spelen in alternate picking.
Maar dan is het bij jou ook gewoon een dikke dosis talent.
Mazzelaar! =D
(Al weet ik ook wel ; oefening baart kunst)

Cheers

LuukieRayVaughan
27 november 2006, 21:16
Nice man :) !!

c.hultermans
27 november 2006, 23:27
Hey Wicked,

Klinkt super man!!

Lekkere oldschool licks and tricks , toppieeeee!!

Je bent ook al vroeg begonnen zeg... *jaloers*

Ga zo door iig

Grtz,

Conrad

WICKED
28 november 2006, 14:04
bedankt weer allemaal voor die toffe reacties:) !!

ik heb weer ff 2 nieuwe filmpjes opgenomen!:

Sweet child o mine solo:
http://www.youtube.com/watch?v=H-22eSzoRBo

Sweep filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=2RvyYTQSyDo

The Mess
28 november 2006, 14:45
Ik zag het =), maar wat is er mis met die metalzone?
Hij klinkt tof ;D

arjanb01
28 november 2006, 14:48
bedankt weer allemaal voor die toffe reacties:) !!

ik heb weer ff 2 nieuwe filmpjes opgenomen!:

Sweet child o mine solo:
http://www.youtube.com/watch?v=H-22eSzoRBo

Sweep filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=2RvyYTQSyDo

Dit is weer WICKED, dude ! Alleen je sound is aan de schelle kant (Behringer en Metal Zone pedaaltje hahaha). Volgende keer opnames met je Koch ? O ja, tip: kijk es op marktplaats, daar staat een 4x12 speakerkast met greenbacks aangeboden voor weinig volgens mij.... Wel heavy used maar klinkt denk ik wel top in combi met je powertone !

WICKED
28 november 2006, 21:49
ik kan die kast niet vinden op marktplaats.. kan je een link geven?? trouwens bedankt voor de tip!

arjanb01
28 november 2006, 21:54
ik kan die kast niet vinden op marktplaats.. kan je een link geven?? trouwens bedankt voor de tip!

www.marktplaats.nl -----> muziek en instrumenten----> versterkers gitaar en bas -----> in het zoekvenster 'koch' intypen
en voila: een hele rits versterkers en speakerkasten, waaronder 1 2x12 kast (hageltje nieuw, met Jensen speakers) EN een oudere 4x12 kast (met v30's).
Allebei voor weinig ! Tis dat ik geen geld heb anders had ik die 2x12 genomen, om mn Koch Studiotone uit te breiden !
Succes met bieden/kopen !

WICKED
29 november 2006, 10:27
Vet bedankt! die 2x12 is misschien wel wat! haha

Timotio
29 november 2006, 10:36
Jemig wat speel jij vet man, jaloers! :D

zeg zit jij toevallig ook op het clv forum?

CardioClash
29 november 2006, 10:51
Ik ben het helemaal eens met Timotio ;)

Ik ben jaloeoeoeoeoeooers ;)

Hoe lang speel je nou al?

arjanb01
29 november 2006, 14:11
Vet bedankt! die 2x12 is misschien wel wat! haha

Ik wil ook ooit nog een 2x12 kast halen, die koch is inderdaad een goeie combi met je Powertone ! Wil je meer oemph in je geluid, dan moet je die 4x12 hebben met V30's. Die klinken wat vintager, wat warmer ook dan de jensens die in die 2x12 zitten.
Zeker met de stijl die je speelt raad ik je V30's aan, dus of die tweedehands 4x12 kast (wel wat afgeragd, maar het proberen waard om hem ff te testen) of een nieuwe 2x12 met V30's. En dan zou ik voor de Bogner (met V30's) gaan als je echt geld hebt, maar die is dus echt schreeuwend duur, 799 euro. Vandaar dat ik nog ff wil sparen en me dus deze kast ga aanschaffen als mn budget het toelaat ! Die kasten van Bogner zijn sowieso de beste die er momenteel zijn en dan heb je echt voor de rest van je loopbaan een puik geluid waar je jaren verder mee kunt !

WICKED
29 november 2006, 14:36
Timotio: clw forum ken ik niet:p

CardioClash: Hoelang ik speel, ik weet het niet helemaal goed maar ik heb 3 jaar klassiek gitaar gespeeld en nu speel ik 3 jaar elec gitaar, dus in totaal iets van 6 jaar.

arjanb01: bedankt weer voor de tip! indd die v30's klinken beter maar ik wil niet al te veel geld verspillen dus wil ik een 2e handse kast dan.. en die zijn helaas op t moment niet te vinden die 4x12, en die oude vind ik niet cool haha... ik wacht al maanden op een kast! dus misschien is die 2x12 wel handig, daar kan ik wel een jaartje mee door denk ik. en weetje ik ben eigenlijk niet old school, dat filmpje was het misschien wel.. maar ik ben ook erg into dream theater en progressive metal!:p

ateng
29 november 2006, 18:51
ik hoop dat je het kan horen, kwaliteit is niet al te best..

http://www.youtube.com/watch?v=EgSJNO7lUiA
Goed gespeeld maar probeer wat meer variatie in je spel te brengen. Zowel clean als scheur blijf je hetzelfde spelen met de zelfde licks en snelheid.
En voorsprong heb je zekers, vooral snelheid en techniek, en als je dat combineer met gevoel en melodie in je spel en je wordt echt een vette gitarist.

WICKED
29 november 2006, 22:26
Goed gespeeld maar probeer wat meer variatie in je spel te brengen. Zowel clean als scheur blijf je hetzelfde spelen met de zelfde licks en snelheid.
En voorsprong heb je zekers, vooral snelheid en techniek, en als je dat combineer met gevoel en melodie in je spel en je wordt echt een vette gitarist.

Ja klopt dat ik op die filmpjes veel zelfde licks speel, dat cleane deed ik voor iemand om te laten zien of ik wat ik eerder gespeeld had ook clean kon spelen. Maaar ik heb nog niet alles vanmezelf laten horen.. dit was meer wat paul gilbert gedoe.. ik ben nu vooral met techniek bezig omdat ik dat nu graag goed wil ontwikkelen, dan heb ik dat mooi meegenomen.
Maar ik ben ook bezig met hendrix en blues dingentjes, melodielijnen bedenken, liedjes schrijven, dingen op gehoor naspelen/uitzoeken (wat ik altijd gedaan heb). Alleen weet ik weinig van theorie.. ik heb eigenlijk alles via het oor geleerd, dus daar moet ik nog hard aan werken... en vandaar dat ik niet veel toonladders weet en veel dezelfde dingen herhaal.

schizo910
29 november 2006, 23:52
cool man! Ik wist toen ik 15 was nog niet eens hoe je een gitaar moest vasthouden. Begon pas te spelen op mijn 19e. En nu ik 32 ben weet ik het eigenlijk nog steeds niet.

intGod
5 december 2006, 22:22
Was net mijn petje kwijt, maar toen wist ik het weer. Ik had 'em afgezet voor jou.!

Renoud
5 december 2006, 22:56
NIIICCE!!! :D:D

Speel eens wat SRV of John mayer (blues)!
Ben benieuwd hoe je dat doet! :)

jw009
9 december 2006, 12:41
Hej tof man! Kklopt het dat ik in de eerste solo een stukje "ride the lightning solo" hoor? Zo vanaf 00:49, bewust of lijkt het er gewoon op?

WICKED
9 december 2006, 14:09
bedankt allemaal voor je toffe reacties!

jw009: nee, dat is een stukje van highway star van deep purple.. het komt van die keyboard solo.. die had ik een keer uitgezocht dus vandaar;)

tabmaniac
9 december 2006, 15:20
klinkt echt strak!:)

ik wou dat ik zo kon spelen:D

mikey-1
9 december 2006, 22:00
heyz wicked wat voor soort distortion gebruik je voor die gillende tonen ?

WICKED
9 december 2006, 22:42
heyz wicked wat voor soort distortion gebruik je voor die gillende tonen ?

de welbekende metalzone haha

Azrael
9 december 2006, 22:42
Technisch goed maar qua spel kan het mij niet boeien. 't Is wel strak dat wel. Maargoed , ik val bij Paul Gilbert soms ook in slaap dus dat zegt wel wat. ( ook al doet die gozer ook schitterende dingen)

mikey-1
9 december 2006, 23:53
heyz khad een vraagje ik wou een elecktrische gitaar gaan kopen? en ik vroeg me af dit wel een beetje redelijke gitaar is http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/62541618-mooie-vantage-gitaar.html%3Fimg%3D1%23photo
ik er veder gen info over vinden. en heb dit bericht ook al ergens anders gepost maar ik krijg geen antwoord. dusz iemand hiermee kan helpen bedankt


(de gitaar is van de merk Vantage)

Azrael
9 december 2006, 23:57
heyz khad een vraagje ik wou een elecktrische gitaar gaan kopen? en ik vroeg me af dit wel een beetje redelijke gitaar is http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/62541618-mooie-vantage-gitaar.html%3Fimg%3D1%23photo
ik er veder gen info over vinden. en heb dit bericht ook al ergens anders gepost maar ik krijg geen antwoord. dusz iemand hiermee kan helpen bedankt


(de gitaar is van de merk Vantage)

Ga eens even lekker terug naar je eigen topic toe en kijk eens rond op het forum. Staat genoeg in over beginnersgitaren. De topic starter speelt de sterren van de hemel en jij komt lopen zeuren over je troep gitaartje. Daaaag

mikey-1
10 december 2006, 00:07
hou je grote bek dicht jonge ik vroeg gewoon iets dan hoef je niet gelijk zo dom te doen

WICKED
10 december 2006, 15:35
Technisch goed maar qua spel kan het mij niet boeien. 't Is wel strak dat wel. Maargoed , ik val bij Paul Gilbert soms ook in slaap dus dat zegt wel wat. ( ook al doet die gozer ook schitterende dingen)

hee indd ik meot toegeven dat paul gilbert zijn spel snel gaat vervelen.. hij speelt zo "gemaakt" vind ik zelf.. maar toch heeft ie af en toe hele coole solo's.

Ik ben op t moment veel met paul gilbert bezig voor mn picking techniek maar ik wil zeker niet zo gaan spelen als hem!

Azrael
10 december 2006, 15:43
hee indd ik meot toegeven dat paul gilbert zijn spel snel gaat vervelen.. hij speelt zo "gemaakt" vind ik zelf.. maar toch heeft ie af en toe hele coole solo's.

Ik ben op t moment veel met paul gilbert bezig voor mn picking techniek maar ik wil zeker niet zo gaan spelen als hem!

Zeker. En in Racer X heeft hij schitterende dingen gedaan. Zit echt veel power in sommige nummers! Maar qua pickingtechniek is die vent inderdaad gewoon een voorbeeld. Ik hou zelf meer van legato qua geluid maar ik zou graag zo goed willen picken als hij doet. Maar wat jou techniek betreft ben je goed op weg dat meester te worden dacht ik zo :)

mriesenb
5 januari 2007, 22:21
Geinig dat t-shirt. Of is dat niet een shirt van Replay de band :-)

Lekker gespeeld. Je zou ook eens blues kunnen proberen.

Groeten,

Michael

WICKED
6 januari 2007, 02:12
hee thnx.. nee wetikveel gewoon shirt:p voor blues kijk hier!!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84977

Arvoitus
6 januari 2007, 22:18
Wicked, mensen zoals jou inspireren me om 24/7 te gaan spelen en oefenen om zo goed te worden als JOU.

Die sweet child o mine solo was letterlijk super gespeeld, netjes in de maat en het klonk ook super.

Even twee vraagjes: Wat voor technieken heb je veel geoefenend? Toonladders, picking techniek, etc? En wat moet ik doen als ik die irritante snaren in me pink snijden (vet/eelt ontwikkelen kan ik helaas niet goed).

Verder super mooi werk, hopelijk post je ooit iets van The Shadows! *hint*

Edit: F***, volgensmij heb ik mijn microfoon ingang opgeblazen :???:

WICKED
6 januari 2007, 22:29
Technieken? Ik ken geen toonladders ofzo of theorie ik speel altijd dingen na die in mijn hoofd zitten en zo kom ik op nieuwe loopjes en arpeggios die ik dan kan oefenen. En ik speel gewoon veel paul gilbert licks voor me picking:

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/p/paul_gilbert/intense_rock_tab.htm

En je pink? Lijm gewoon net als stevie ray vaughn een stukje huid er weer aan! kan je weer door! Nee ik weet het niet.. gewoon spelen en je zult ff moeten lijden voor dat eelt laagje. Als het er eenmaal is heb je er alleen maar profijt aan!

peter_heijnen
6 januari 2007, 23:58
Hey Wicked, ik zag zojuist je filmpjes pas voor het eerst, grote klasse man! Je klinkt trouwens niet alleen fantastisch, ook de techniek/houding van zowel je linker als rechterhand zijn ware eyecandy, klasse!

Als je op je 15e al zo goed speelt, moet je mss vooral niet naar het conservatorium gaan, maar juist een vak leren waar je wel geld mee kunt verdienen. Spelen kun jij al en je zult alleen nog beter worden.

Ik ben erg benieuwd hoe je andere dingen als John Mayer zult spelen.

WICKED
14 september 2008, 19:46
he mensen...

Dit topic is volgens mij al weer van 2 jaar geleden.. de tijd gaat echt snel. Ik heb het gevoel dat ik veel te weinig aan gitaar spelen doe. Vorig jaar was ik ziek en moest ik heel veel school in halen om toch over te gaan, weinig tijd voor gitaar dus. Ik zit nu in mijn examen jaar en doe 2 profielen (omdat ik nog niet weet wat ik wil gaan doen). Ik heb niet echt moeite met school maar het is wel heel veel. Doordat ik zo weinig tijd heb blijf ik een beetje hangen in mijn ontwikkeling van mijn gitaarspel. (althans dat denk ik) En dat is wel erg frustrerend. Ik weet ook niet goed wat ik er nou mee wil. Wel conservatorium of toch gewoon een andere studie doen. Het lieftst speel ik nu gitaar alleen ik vraag me af wat ik daar later mee kan doen. Voor nu zou het het leukste zijn om naar het cons te gaan. Maar voor later... ik wil niet alleen maar op zo'n ding jengelen. Ander optie is dat ik 2 studies achter elkaar doe, of misschien 2 studies met deeltijd. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

meul
15 september 2008, 13:25
Ik stond jaren geleden voor de zelfde keuze. toen waren er in Nederland nog geen moderne opleidingen voor de gitarist. even overwogen om het g.i.t te gaan doen in het buitenland. anyway, volgens mij is er intussen wel wat veranderd. of je er beter leert spelen? geen idee, maar er ligt natuurlijk wel een schat aan informatie daar, maar ook heel belangrijk, je toekomstige netwerk en dit is toch best heel erg belangrijk als je ambities in de muziek hebt.

ik denk wel dat de keuze voor conservatorium je meer de gelegenheid zal geven je tijd te stoppen in het bezig zijn met muziek, waar je met de keuze voor een reguliere baan of andere studie misschien minder tijd overhoud om muziek te gaan maken. uiteindelijk zijn het wel de uren die je maakt die het verschil maken tussen een amateur en een proffesioneel klinkende muzikant. uitzonderingen daargelaten.

qua toekomst perspectief, het is wel belangrijk dat je reeel blijft in deze biz, er loopt erg veel kwaliteit rond en de spoeling is dun. je moet ook een beetje mazzel hebben en de juist mensen op de juiste tijd tegenkomen. je hebt helaas niet alles zelf in de hand in het leven. als je kiest voor het muzikant zijn, kan je er m.i. beter vanuit gaan dat je nooit rijk zal worden maar hopelijk wel van je hobby je beroep kunt maken, en dit best een voorrecht.

JelmerOnGuitar
16 september 2008, 12:57
Godverdomme hey, 15 jaar. Super! Complimenten man!:D Damn, goed gedaan! Volgens mij kom jij er wel:D.. Van plan iets in de richting van muziek te gaan studeren?(A)

Op de youtube filmpjes klinkt je sound niet heel mooi, maar goed dat komt ook met de jaren. Super man wat je doet, ga vooral zo door en blijf met je gevoel spelen!

Super!

Jelmer.

WICKED
16 september 2008, 17:40
Meul: bedankt voor je advies! mijn doel is ook niet om rijk te worden hoor.. ik wil gewoon gelukkig zijn met wat ik doe:)

Jelmer: haha misschien moet je toch de post van mij hierboven lezen;) iig bedankt! ik ben nu 17 jaar:) ik heb net je band gecheckt en echt reeeete gaaf gespeeld. Ik zit zelf nu ook grotendeels in de funk/reggea! Maar dat is echt te gek die studio opname en clip!

Bloodline
17 september 2008, 10:13
Sweet child o mine solo lekker man!
Goeie vibrato!

Gewoon lekker en tof !

Manuvdv
17 september 2008, 11:32
Ik vraag me dan af... Wat ben je met het conservatorium, eens je daar afgestudeerd bent? De kans dat je 'groot' zal worden is eerder miniem, geef nou toe.