PDA

View Full Version : epiphone G-400



ilovemyguitar
17 december 2002, 14:58
ik ga nu dus waarschijnlijk een epiphone g-400 kopen,
overmorgen uitproberen
eind december kopen als alles goed gaat..

heeft iemand ervaringen met deze gitaar?

Guitarfreak
17 december 2002, 15:18
Ja, ik heb ervaring met die gitaar ''ik'' vind um lekker spelen!!! er is wel 1 nadeel als je staand speelt hangt de hals naar beneden dat is wel even wennen, maar voor de rest prima gitaar:)

Bins
17 december 2002, 15:28
Ik heb de g-310, fijne gitaar. Mijn enige probleem is dat de frets na de 10 fret te klein zijn voor mijn (niet echt super grote) handen. Let daar dus wel ff op. Het schijnt ook dat sommigen snel ontstemmen, hebik zelf geen last van. Maar als er dus 2 ogenschijnlijk dezelfde epis hangen, bespeel ze dan alletwee, want je hebt best kans dat 1 van de 2 gewoon beter is.
Welkom bij de epi-gang :grin:

Guitarfreak
17 december 2002, 15:30
jah, de mijne ontstemt snel... maar eerst niet toen er 0.9 snaren op zaten, kmoet weer eens ff 0.9 halen.

Matje
17 december 2002, 15:31
Over dat ie naar beneden gaat hangen:

Ik heb ook een sg model en had dat eerst ook maar nu heb ik een goede leren band en heb ik nergens last meer van.

B_FORCE
17 december 2002, 19:03
heerlijke gitaar, (heb hem zelf dus ook) alleen die elementen zingen niet normaal snel rond... en das alles...

Ic3gl0vE
17 december 2002, 23:07
voor een epi is het een leuke gitaar :razz:

episua
18 december 2002, 20:17
IK heb 'm zelf ook. Op zich een goede gitaar maar let wel even op de stemmechanieken!
En zorg dat er van die alnico stickers op de elementen zitten, dit hebben enkel de nieuwe types namelijk. Succes.

Casey
18 december 2002, 21:46
Ik heb er een jaar geleden ook een gekocht om er bij te hebben en hij valt me niet tegen .
Coil switch kraakte en werkte maar af en toe maar met een beetje contactspray toen er ingespoten werkt ie nu aleen jaar zonder te kraken .
Alnico elementen klinken best goed zoals de hele gitaar eigenlijk alleen zijn de elementen nogal microfonisch .
Hij is ook prima stemvast met 009 setjes , andere heb ik nog niet geprobeerd .
Afwerking is ook goed , geen uitstekende frets en een nette verlijming van de hals op body zonder overtollige lijm .
Body is bij de mijne uit 1 stuk mahonie .
Kijk goed welke je koopt voordat je betaald want Epiphone kwaliteit wil nog wel eens heel erg verschillen per gitaar .

Neals
19 december 2002, 19:49
laatst uitvoerig getest maar vond het niet zo heel veel..