PDA

View Full Version : Vox AD120/VTX



ateng
24 november 2006, 22:25
Ik heb nu thuis een Vox AD120 staan om m te testen en ik moet zeggen dat ie heel goed klinkt. De Fender moddeling is wat minder maar voor de rest is ie oké.
Wat ik heb gehoord en gelezen is dat de VTX beter klinkt. Wie kan mij daar wat over vertellen of zijn ervaring delen. Hij is een stuk duurder maar wel waard?
Ik zit namelijk echt serieus te overwegen om mijn versterker te verkopen en dan zo'n AD120 te kopen.

<- mogwai ->
25 november 2006, 09:31
Probeer hem dan maar eerst te vinden, want het zal een tweedehands moeten worden.

VOX is namelijk gestopt met die valvetronix reeks wegen nieuwe Europese richtlijnen in verband met lood in een versterker.

Ik ben namelijk zelf opzoek naar een ad60vtx.

LCH
25 november 2006, 12:03
Naar mijn mening zou ik niet veel extra geld neer willen tellen voor een VTX. Ze klinken iets anders, maar niet zozeer een enorme klap beter. Zelf zou ik liever een AD120 VT hebben dan een AD60 VTX, maar daar denkt een ieder weer anders over. ;)

@ Mogwai: Je kunt via Musik-Produktiv denk ik wel een AD60 VTX bestellen. Volgens mij heeft Westerhaven in Groningen ook nog zo'n ding op hun site staan, en anders zit er weinig anders op dan idd tweedehands te zoeken.

Is Vox trouwens ook gestopt met de Valvetronix-serie met bbq-grille?

<- mogwai ->
25 november 2006, 12:28
Is Vox trouwens ook gestopt met de Valvetronix-serie met bbq-grille?

Nee, die maken ze nog.

Maar ik vind het eigenlijk raar, want echt iedereen vind die ad60/120 vt's een pak beter.......

Thanx for the tip btw, ik zal die winkel eens uitchecken......

Is het eigenlijk wel verstandig om dan nog ene tekopen als VOX stopt met die reeks ??

Grtz

LCH
25 november 2006, 13:10
Als er Europese richtlijnen zijn uitgevaardigd dan zal Vox wel moeten stoppen met de productie van de AD60/120. Ze zijn ook een klap beter dan de AD50/100, maar laatstgenoemde is wel goedkoper. En als Vox de AD60/120 opnieuw onder handen neemt om te voldoen aan de Europese richtlijn, zouden de prijzen wel eens zó hard kunnen stijgen dat ze onbetaalbaar worden. Vandaar dat het voor Vox waarschijnlijk het goedkoopst is om te stoppen met de productie.

Of het verstandig is om zo'n AD60 VTX te kopen... ach, wat maakt 't uit. Je bent gitarist en je wilt een mooi geluid. Een AD60 VTX is een topversterker waar je veel plezier aan beleeft. Het kan namelijk ook zo zijn dat de AD60 VTX over een aantal jaren zo gewild is omdat ze niet meer gemaakt worden, dat je ze tweedehands met dikke winst kan verkopen. Nu denk ik persoonlijk dat dat wel wat meevalt.

Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat je zit met eventuele garantie van Vox. Ik zou willen zeggen dat het geen kwaad kan zo'n ding te kopen. Maar, er zijn ook een boel andere mogelijkheden: Line6 Flextone III XL, en je kunt ook bv. een Boss GT6 kopen met een Roland JC120 (tweedehands). Dan moet je ongeveer aan dezelfde prijzen denken. :)

Swampash
25 november 2006, 16:11
Misschien komen ze volgend jaar wel met een nieuwe lijn, een soort van modeling vlaggenschip zeg maar...

ateng
25 november 2006, 17:54
Probeer hem dan maar eerst te vinden, want het zal een tweedehands moeten worden.

VOX is namelijk gestopt met die valvetronix reeks wegen nieuwe Europese richtlijnen in verband met lood in een versterker.

Ik ben namelijk zelf opzoek naar een ad60vtx.
Ik kan er één krijgen nieuw in doos met VC12 voor een prikkie namelijk omdat het de laatste is. Ik heb nu een AD120 thuis om m te testen en als het mij bevalt dan bestel ik de VTX. Een vertegenwoordiger had er nog één staan nieuw in doos en houd m voor me vast tot na de weekend. Morgen ga ik repeteren met een band en dan kan ik m beter testen en dus beter beoordelen.

Maar klinkt de VTX ietsje beter of gewoon beter? Wat ik wel beter vind is dat het closed back is en (volgens horen) betere speakers.

outside
25 november 2006, 18:02
Vtx gebruikt een kast van berkenmultiplex, zoals in de echt goede cabs en de vt is van mdf zoals in de meeste combo'tjes. Ook de speaker is inderdaad beter. Er zitten neodogs in. Naar het schijnt zijn die exact hetzelfde als de celestion G12 century vintage, door velen gezien als de verbeterde vintage 30 !! Ik heb ze zelf nog niet gehoord maar dit is wat ik vroeger na wat research gevonden had. Ikzelf gebruik de vox modeling technologie via een tonelab naar een neutrale power amp naar een zelfbouw cab met Eminence legend modeling speakers en ik ben zeer tevreden met deze set-up!

LCH
25 november 2006, 19:05
Ik kan er één krijgen nieuw in doos met VC12 voor een prikkie namelijk omdat het de laatste is. Ik heb nu een AD120 thuis om m te testen en als het mij bevalt dan bestel ik de VTX. Een vertegenwoordiger had er nog één staan nieuw in doos en houd m voor me vast tot na de weekend. Morgen ga ik repeteren met een band en dan kan ik m beter testen en dus beter beoordelen.

Maar klinkt de VTX ietsje beter of gewoon beter? Wat ik wel beter vind is dat het closed back is en (volgens horen) betere speakers.
Naar mijn mening moet je dan te allen tijde zelf zo'n VTX testen. Ik vind het tricky om een 120VT te testen en een 120VTX te bestellen. Mijn persoonlijke mening is, zoals ik hierboven al zei, dat een VTX 'anders' is en niet zozeer een enorme klap beter. De meerprijs van een 120VTX t.o.v. een 120VT is, volgens Musik-Produktiv, zo'n 420 euro(!). Bij een 60VT/60VTX is dit zo'n 300 euro. Dát bedoelde ik zonet: voor zo'n waanzinnige meerprijs zou ik geen VTX nemen. Voor dat geld kun je een footcontroller erbij kopen + 10 setjes snaren. ;)

In jouw geval ligt het wat anders, naar ik begrijp. Als je voor een spotprijs zo'n ding kunt kopen zou ik het altijd doen, maar geredeneerd vanuit een 420 euro-meerprijs voor een VTX zou ik het niet doen. Bovendien kost zo'n VC12 ook gemakkelijk nog eens 280 euro, hetgeen ik niet eens heb meegerekend. :D

@ outside: Zijn die Eminence Legend Modelling speakers een pré als je wilt spelen met de setup zoals jij hebt? Ik ben namelijk van plan om ook zo'n met zo'n soort setup te gaan spelen als jij: Boss GT6 - Crate PowerBlock - 2x12 cab (Marshall 1936, Engl E212, zoiets).

ateng
25 november 2006, 19:42
Naar mijn mening moet je dan te allen tijde zelf zo'n VTX testen. Ik vind het tricky om een 120VT te testen en een 120VTX te bestellen. Mijn persoonlijke mening is, zoals ik hierboven al zei, dat een VTX 'anders' is en niet zozeer een enorme klap beter. De meerprijs van een 120VTX t.o.v. een 120VT is, volgens Musik-Produktiv, zo'n 420 euro(!). Bij een 60VT/60VTX is dit zo'n 300 euro. Dát bedoelde ik zonet: voor zo'n waanzinnige meerprijs zou ik geen VTX nemen. Voor dat geld kun je een footcontroller erbij kopen + 10 setjes snaren. ;)

In jouw geval ligt het wat anders, naar ik begrijp. Als je voor een spotprijs zo'n ding kunt kopen zou ik het altijd doen, maar geredeneerd vanuit een 420 euro-meerprijs voor een VTX zou ik het niet doen. Bovendien kost zo'n VC12 ook gemakkelijk nog eens 280 euro, hetgeen ik niet eens heb meegerekend. :D

@ outside: Zijn die Eminence Legend Modelling speakers een pré als je wilt spelen met de setup zoals jij hebt? Ik ben namelijk van plan om ook zo'n met zo'n soort setup te gaan spelen als jij: Boss GT6 - Crate PowerBlock - 2x12 cab (Marshall 1936, Engl E212, zoiets).

Nou... ik heb liever een closed back dan een open en berkenmultiplex heeft meer tone dan MDF dus qua geluid is het een verbetering. De speakers is weer een kwestie van smaak maar dat zal wel goed komen.
En de versterker plus VC12 zit ik zelfs onder de prijs van Musik Produktiv en dan heb ik het over alleen de versterker zonder VC12.
Daarom dat het zo aantrekkelijk is en zit ik heel erg te twijfelen snappie.

Het enige nadeel vind ik dat ik dat het geen midi heeft zodat ik mijn rack ook kan gebruiken. Ik heb lekkere soundjes gemaakt met detune en tri-chorus voor dat Landau sound maar dat gaat jammer genoeg nu niet.

<- mogwai ->
25 november 2006, 20:28
@ ateng : I've got pm ;)

outside
25 november 2006, 22:50
@ outside: Zijn die Eminence Legend Modelling speakers een pré als je wilt spelen met de setup zoals jij hebt? Ik ben namelijk van plan om ook zo'n met zo'n soort setup te gaan spelen als jij: Boss GT6 - Crate PowerBlock - 2x12 cab (Marshall 1936, Engl E212, zoiets).

Het voordeel van die modeling speakers is dat ze een groot frequentiebreik hebben waardoor ze de gemoddelde speakersimulaties zeer goed kunnen weergeven en, in tegenstelling tot pa speakers, zijn zo toch nog zeer goed te gebruiken zonder speaker simulaties en ik denk dat ze ook wat warmer klinken dan pa speakers maar dat heb ik nooit echt uitvoerig kunnen testen. Ik weet wel niet of je deze nog kan kopen. Ik heb ze via special order gekocht in thomann (de) en dat heeft enkele MAANDEN geduurd en ik zie ze nu zelfs niet meer op de site staan... Ik weet wel dat een ander merk ook speakers voor modeling-toepassingen maakt maar ik weet niet precies meer welke...

Je kan ook zeker eens gaan kijken op www.bossgtcentral.com . Staan allerlei toepassingen voor modeling preamps op. Ik had vroeger een gt-8 maar heb deze terug verkocht omdat de tonelab toch warmer klonk in mijn oren. Bij de gt-8 (en gt-6) heb je natuurlijk wel véél meer tweakmogelijkheden maar voor mij was de goede klank het belangrijkste.

ateng
26 november 2006, 22:46
Vandaag gerepeteerd met een band maar moddeling wordt het echt niet hoor. Heb mijn eigen gear aangesloten en YES... TONE TONE TONE en nog eens TONE. The real thang is da bomb!!!
Misschien moet je er voor gaan zitten en een beetje gaan tweaken maar dat hoeft voor mij niet hoor. Nu is het versterker aan, buizen een tijdje laten branden en je hebt warmte, body en punch in je sound.
En mijn rack kan ik dus ook gelukkig blijven gebruiken want dat bepaald ook zo'n beetje mijn sound.

Dus laat die AD120VTX maar mooi in de doos zitten want mijn Laney VH100R gaat voorlopig niet weg.