PDA

View Full Version : Boss GT-6 : iemand patches voor 'The shadows' ?



Steven.
24 november 2006, 21:41
Hallo iedereen,
Na wat overwegen rond het kopen van effecten heb ik de knoop doorgehakt en meteen voor degelijk materiaal gekozen ;)
Ik heb sinds kort een 2e hands Boss Gt-6 aangeschaft,

Ik speel graag songs van 'the shadows' en vroeg me af of iemand hier instellingen, patches voor heeft (of site weet).

Alvast hartelijk dank allemaal,
Groeten
Steven :strat:

E-J
24 november 2006, 21:46
Je hebt alleen maar een mooie reverb nodig + het brugpickupje van je Strat en je hebt je Shadows geluid :)

Steven.
24 november 2006, 22:50
Je hebt alleen maar een mooie reverb nodig + het brugpickupje van je Strat en je hebt je Shadows geluid

mm, dus no special effects ? Tja, dan zal het wel zo zijn ;)
Bedankt voor je reactie,

PS : Zijn er hier ergens nog 'shadow' spelers die een Boss ofzo gebruiken?
In geval iemand nog tips heeft laat me dan maar iets weten

Hartelijk dank,
Steven

Nocki
24 november 2006, 23:08
Hoi,

Heb ooit kennis gemaakt met iemand die veel shadows speelde. een sim van een vox ofzo doet het goed. sommige nummers met een tape acho ofzo en hij speelde ook veel met 2 delays naast of na elkaar.

erg leuk om daar je in te verdiepen. er is veel over te vinden op het net maar volgens mij een best gesloten gemeenschap...

Speeddemon
25 november 2006, 10:42
Je hebt alleen maar een mooie reverb nodig + het brugpickupje van je Strat en je hebt je Shadows geluid :)
d'r komt wel meer bij kijken hoor!

Strat ---> Vox (of licht oversturende Fender) sim---> lichte tremolo (de extremere vibrato dingen doe je met je pook op je Strat, dus ook continu je handpalm op laten rusten voor dat wobbelige geluid)--->tape echo met 3 à 4 feedbacks, 120-170ms delay tijd en 50% wet/dry mix--->flink lange spring-reverb erachter aan.

Je zou 't niet zeggen, maar deze metalhead speelt ook graag een potje 60's instrumentals & surf. ;)

Thundermane
25 november 2006, 12:53
Bij mij het zelfde als speeddemon, als je veel rock en metal speelt ga je na een tijdje toch 60s, 70s en surf spelen :p

Mja ik zelf heb een Ibanez RG en GT8 en kvind het toch moeilijk om een goeie shadows sound te krijgen.
Ik dacht alleen wel dat me vader nog ergens een oeroude elektrische gitaar had zeg maar net begin jaren 60 ding.
Mja die is nu dus zo oud dat ik steeds bang ben dat er iets kapot gaat ^^ maar hij heeft wel een echte shadows sound.

Steven.
25 november 2006, 15:12
Hoi, thanks voor alle reacties, hiermee zal m'n sound er al heel wat meer op gaan lijken, Voor het geval nog iemand tips heeft, laat het maar horen ;)

Hartelijk dank,
Groeten
Steven

B_2_the_a
25 november 2006, 18:38
je hebt een freak in the uk die zoom delay/reverb 19 inch bakken programmeert dat ding alle shadow sounds kwa delay/echo/etc.. erin heeft