PDA

View Full Version : preamp-fx vraagje



Sanders
24 november 2006, 21:00
Hallo rackfreaks,

even een vraagje. Ik gebruik nu al een tijdje een vht eindtrap en een brunetti mille preamp. Ben er nog steeds heel tevreden over. Voor de effecten gebruik ik een rocktron intellifex (eerste versie). Op mn'n preamp zit geen fx loop, maar omdat de intellifex een analoog dry path heeft, heb ik niet echt een mixer nodig denk ik. Ik vind het programmeren e.d. een drama met die intellifex, en weet dat bv een Tc Electronics Gmajor veel gebruiksvriendelijker is. Weet iemand of dat ding ook goed brukbaar is op een preamp zonder intellifex, of heb ik dan wel een mixer nodig? En hoe zijn de effecten?

thanx!

Sander

Magic Bean
24 november 2006, 22:26
Wat aan de intellifex vind je lastig met programmeren? Bekijk eens welke effecten je wil gebruiken en kies een patch die die effecten heeft.
Vervolgens kan je dan de parameters allemaal op nul zetten en dan opvoeren naar smaak. Vergeet dan vooral de compare knop niet!
Dat is tenminste hoe ik het doe.
De G-major kan wel gebruiksvriendelijker zijn, maar je levert (naar mijn mening) wel in op je geluid. Ik zou zeker een mixer aanschaffen als je kiest voor de TC.

morris
24 november 2006, 23:14
+1000000000