PDA

View Full Version : Noisegate gekocht, maar nog steeds NOISE!



E-J
24 november 2006, 19:51
Ik heb net de zoekfunctie een tijdje gebruikt...maar kon het antwoord niet vinden voor mijn probleem.

Het zit namelijk zo, ik heb net een Boss NS-2 binnengekregen, gekocht om de ruis van mijn Big Muff een beetje in te perken als ik niet speel. Maar...de Boss werkt alleen als ik de snaren demp, als ik ze loslaat komt de ruis weer opzetten, tenzij ik de 'threshold'knop op max zet...maar dan is er een volumedrop... de rechtste knop staat trouwens op reduction...

http://www.magdonmusic.com/effects/images/product/lg/boss_ns2a.jpg

Wat doe ik in vredesnaam fout? :???:

Kaboemba
24 november 2006, 19:52
Je gaat er van uit dat de noise van je gitaar komt, misschien ligt het wel aan 1 van de kabels of iets anders in je apparatuur. Ruis in een versterker haal je niet weg met een noise gate.

AoDf
24 november 2006, 22:51
Hang je die Big Muff in de loop van die NS-2, of zet je ze in serie? Ik heb ook ervaring met de NS-2. Het pedaal werkt op zich wel goed om pedaaltjes stil te houden voor de pre-amp van een stille ruisarme versterker. Heb 'm wel eens voor mijn JCM-800 gehangen met pre-amp op standje 8 om een overdrive pedaaltje stil te houden maar dat helpt dus minimaal. Dan zou je de ns-2 in de loop van de versterker moeten hangen.

up-guitarman
24 november 2006, 23:06
Ruis in een versterker haal je niet weg met een noise gate.

Als je de NS-2 in de loop hangt kan je toch wel wat ruis van de amp zelf wegfilteren hoor !!!

E-J
25 november 2006, 10:48
Ik heb een halfuur lang geprobeerd geprobeerd geprobeerd. Aan de gitaar ligt het niet, mijn andere gitaren zorgen voor evenveel ruis.

De kabels zijn net nieuw (Cordial instrumentenkabels en George L patchkabels) dus daaraan ligt het niet.

Ik boost de Muff de laatste tijd vaak met mijn Keelely Blues Driver...pas dan hoor je bij niet spelen de noise opkomen, met alleen de Muff aan valt het juist reuze mee.

Maar 1 ding viel mij wel op. De Boss NS-2 lijkt pas de noise reduction aan te zetten als de snaren (bijna) volledig zijn gedempt. Dus als ik de snaren niet aanraak, staat hij als het ware uit! Komt dit omdat het een noise surpressor is en niet een noise gate? Of is dat geen verschil...

Hector_Tsolodimos
25 november 2006, 11:40
Ik heb net de zoekfunctie een tijdje gebruikt...maar kon het antwoord niet vinden voor mijn probleem.

Het zit namelijk zo, ik heb net een Boss NS-2 binnengekregen, gekocht om de ruis van mijn Big Muff een beetje in te perken als ik niet speel. Maar...de Boss werkt alleen als ik de snaren demp, als ik ze loslaat komt de ruis weer opzetten, tenzij ik de 'threshold'knop op max zet...maar dan is er een volumedrop... de rechtste knop staat trouwens op reduction...

http://www.magdonmusic.com/effects/images/product/lg/boss_ns2a.jpg

Wat doe ik in vredesnaam fout? :???:
volgens mij hé, is je gear niet aangesloten aan een geaard stopcontact..

sickpunk
25 november 2006, 12:41
ik heb ook een big muff in de loop van de noise gate gehad... nou bij mij was het fluister stil hoor! ook omgevings ruis was weg(zolang het maar VOOR de noisegate kwam) alles wat daarna komt blijf je uiteraard horen...
je moet ook wat spelen met je decay he, daar kan je de snelheid van afkappen wat mee instellen... mijn setup was in elk geval herrie vrij met alle pedaaltjes in de loop van dat ding!

AoDf
26 november 2006, 09:06
Ik boost de Muff de laatste tijd vaak met mijn Keelely Blues Driver...pas dan hoor je bij niet spelen de noise opkomen, met alleen de Muff aan valt het juist reuze mee.

Hang je allebei de pedalen in de loop, of alleen de Big Muff? In dat geval duwt de output van de Keeley die NS-2 open waardoor die noise gaat doorlaten denk.

glasbier
24 juli 2007, 13:26
Wel erg laat,maar de 'mode' knop zet je toch op Mute?

Valoosj
24 juli 2007, 21:27
dude, denk eens na, het brommen stopt als je de snaren (of eender welk metalen deel van je gitaar) aanraakt. Je dient op dat moment als aarding...

Mitch
24 juli 2007, 22:16
Wel erg laat,maar de 'mode' knop zet je toch op Mute?
8 maanden oude topics, die gaan op mute....
Als je het echt wil weten: typ bij Google "boss ns2 manual" in en afhankelijk van je verbinding heb je binnen 3 á 10 seconden je antwoord.

glasbier
24 juli 2007, 22:29
8 maanden oude topics, die gaan op mute....
Als je het echt wil weten: typ bij Google "boss ns2 manual" in en afhankelijk van je verbinding heb je binnen 3 á 10 seconden je antwoord.

Was ook bedoeld om TS te helpen.