PDA

View Full Version : OOOO SHIT !!!!! kaarsvet over mijn gitaar en amp !



Dude
17 december 2002, 11:52
kutkutkut, stond een mooie grote kaars op mijn marshall halfstack, in een grote schaal zodat die niet kon lekken, ga ik na een half uurtje terug naar de woonkamer, zie ik dat die kaars is gaan lekken over de top, naar de speakerkast en op de gitaar.... alles onder het gestolde kaarsvet... fuckfuckfuck,

iemand enig idee hoe ik het eraf krijg, als ik het er namelijk zo vannaf pulk lbijft er van alles zitten en no way dat ik met een mesje ga zitten pulken op de lak..

alvast bedankt

Barret Wallace
17 december 2002, 11:55
zorg dat het kaarsvet weer vloeibaar wordt :razz:

Mithrandir
17 december 2002, 11:56
Kaarsvet heeft volgens mij de eigenschap dat het smelt, misschien kan je het warm proberen te maken zodat je het er makkelijker af kan halen?? Alleen dat moet je natuurlijk wel erg voorzichtig doen anders bladdert al je lak er ook af, niet met open vuur dus. Het is maar een suggestie hoor, ontsproten uit mijn rationeel denkend brein en niet gehinderd door enige ervaeing.

Mithrandir
17 december 2002, 11:57
ach barret en ik hadden dezelfde ingeving.

Fvddungen
17 december 2002, 12:01
Kaarsvet hecht zich niet eens. Op gladde oppervlakken kun je het er zo afvegen en op ruwe vlakken wil warm water wel helpen.

michielv
17 december 2002, 12:10
En als het niet vanzelf loslaat: misschien met een fohn lichtjes verwarmen? Dan kun je het er zo afhalen denk ik.

Overigens wel goed stom om je spullen achter te laten met onbeheerd vuur... :smile:

Marc Oblivian
17 december 2002, 12:32
Hehe: de oplossing!
Laten stollen (is al gebeurd)en dan eerst zoveel mogelijk eraf krabben, maar niet met een te scherp en te hard object, want dan krijg je krassen (bv met je nagels).
De rest, en dat zal niet zoveel zijn, op andere manier.
Laag tissue eroverheen, vervolgens een niet te dunne laag stof, strijkbout op stof zetten, voorzichtig laten opwarmen. Het kaarsvet zal weer vloeibaar worden en in de tissue/keukenpapier trekken. Vraag maar aan je moeder: zo haal je ook kaarsvet uit je kleren...
Knutsel ze en grtz

Guinness
17 december 2002, 12:34
Probeer eens met een wat wcpapier of keukenpapier erop te leggen en (voorzichtig) met een fohn te verwarmen. Het papier zou het moeten opzuigen.

Dude
17 december 2002, 12:44
ok van de gitaar is het zonder krassen afgekomen, ik heb een of ander plastic ding uit mijn keukenkastje gebruikt waarvan ik het doel nooit helemaal begrepen heb, het is langwerpig en van een soort zacht plastic, daarna met gibson guitar polish de restjes weggepoetst.

op de versterker is lastiger, je zit met die groefjes in het tolex waar het vet in blijft plakken, komt wel goed denk ik, wel jammer is dat er nu een vet vlek zit op de grillcloth van de speakerkast, maar ja, het tolex is ook al aardig beschadigd overal dus hij kan het hebben zeg maar

Anders Destium
17 december 2002, 12:52
Kaarsen laten branden in de buurt van dure dingen is niet echt mijn eerste opwelling als ik aan verstandig denk :smile:

Maar daar ging het niet om, waarschijnlijk kun je met een verwarmde natte lap oid ook proberen je speaker schoon te krijgen, als het niet lukt heb je de mogelijkheid om er een megastoer verhaal bij te verzinnen :wink:

Dude
17 december 2002, 13:00
ja zoiets van ehh.. die vlek ? ja dat komt zo, jenna jameson was een keer bij me thuis en die begon zichzelf te vingeren op de bank en kwam dus spuitend klaar over mijn marshall... vandaar die vlek...

maarten
17 december 2002, 13:04
ach zoŽn strijkijzer-print op je gitaar lijkt me best hip :grin:

Marc Oblivian
17 december 2002, 13:52
Op 2002-12-17 13:00, schreef iamyou:
ja zoiets van ehh.. die vlek ? ja dat komt zo, jenna jameson was een keer bij me thuis en die begon zichzelf te vingeren op de bank en kwam dus spuitend klaar over mijn marshall... vandaar die vlek...

Je bent wel creatief!! :smile:

Kjiratsiekoedel
17 december 2002, 13:59
laat zitten, dan ziet je zooi er uitgeleeft uit.

Nocki
17 december 2002, 14:38
een wc papiertje zonder inkt erop leggen en met een stijkijzer. das goed...

Nopclki

sleep_to_saturate
17 december 2002, 15:57
http://www.watbenjedan.nl
:grin:

Dude
17 december 2002, 23:42
hahhahahahhaha die is cool !

vulvasonic
17 december 2002, 23:49
Je moet het kaarsvet niet opnieuw verwarmen, doch juist bevriezen! Dan tik je het er zo af.
FF je Stack en gitaar in de vriezer en KLAAR.


okee, serieus.....
Zet het spul vanavond even op een koele plaats en tik het er morgen af.
;]

Anders Destium
18 december 2002, 10:33
Tik je dan niet je gitaar ook in stukken (misschien heb ik teveel tekenfilms gezien in mijn leven) :smile:

Dude
18 december 2002, 11:52
dude,s gitaar is al schoon hoor, alleen de amp nog niet helemaal, maar komt helemaal goed

Phizer
18 december 2002, 17:06
toch kut dat het gebeurd is... nouja als het maar goed komt... :smile: