PDA

View Full Version : microfoon via een POD XT opnemen kan dan ??? (help)



DTmaster
24 november 2006, 10:31
Hallo


Ik heb nu ongeveer elk instrument die ik kan gooien in me POD XT (aangezien het allemaal dezelf uitgang is heb dus een grote jack van het ene aparaat naar het andere ... dus gewoon een gitaarcable die ik daarvoor gebruik


NU weet ik dat het bij ZANG anders is aangezien je daar een speciale mic uitgang mee hebt. Mijn vraag was dan ook "is het mogelijk om een microfoon aan te sluiten op de POD XT desnoods via een verloop of zijn er mics with jacks !!! zo kan ik dan via een POD opnemen

ik hoop op reacties want jullie zijn mij laatse redding

DT

Bouke
24 november 2006, 11:02
Yep, geen probleem. Gewoon een xlr > jack-kabel aan je mic en die in de PodXT steken. (aan hele goedkope micjes zit vaak al een vast snoer met jackplug).

Dan maak je een patch aan op je Podje met de tube pre-amp, een heeeeeel klein beetje compressie (om de ergste pieken tijdens het inzingen iets in de hand te houden, maar niet overdrijven).

Naar wens kun je nog iets kleuren met je EQ, maar dat zou ik pas doen in de mix (tenzij je weet dat je mic zo ruk is dat je nu al moet bijsturen :D (lees: die met het vaste kabeltje:D))

Gebruik geen cabsim!! (althans, als je 'gewoon' mic signaal wilt hebben, voor een speciaal geluid kun je er juist prima mee experimenteren). Je kunt ook wat gaan klooien met de FX die in de pod zitten, kan best leuk zijn.

Podje aan pc en opnemen maar!

Bouke

(voor voorbeelden: www.lbbb.nl en klik dan op 'music' De bovenste drie nummers zijn de vocalen opgenomen via de PodXT (evenals de bas en de gitaar uiteraard)

DTmaster
24 november 2006, 11:26
Aanbieding ZangmicrofoonWITH CLAMP AND CABLE XLR-JACK
€ 16,95

dit heb ik gevonden bij mijn in de buurt ... zou dit goed zijn


ik weet niet of ze hier mee bedoel alleen een XLR jack of zowel een jack EN een XLR jack :)

weet jij het

guhlenn
24 november 2006, 12:25
Aanbieding ZangmicrofoonWITH CLAMP AND CABLE XLR-JACK
€ 16,95

dit heb ik gevonden bij mijn in de buurt ... zou dit goed zijn

HAHAHA, wat denk je zelf? hij zla werken, daarmee is alles gezegd. voor de
POD heb je een XLR jack kabel nodig., bovenstaande lijkt me een XLR -XLR kabel. zo;'n kabel kost ongeveer evenveel als die mic. dat zegt genoeg.

Maar van de andere kant; voor 17 euro (=drie mac menu's :D ) kan je dan wle mooi zang opnemen. kun je later nog altijd een dure kopen...

Digitech
24 november 2006, 13:07
Bovenstaande lijkt mij juist een XLR-Jack mic (XLR in de microfoon en jack in de POD) ;)

Ik heb zelf ook een keer zo'n dergelijke microfoon gekocht en ik ben er zeer tevreden over. Zeer solide en klank is goed. Ik zou zeggen, kijk of het wat is en zo ja, kopen die hap....

Bouke
24 november 2006, 13:40
Aanbieding ZangmicrofoonWITH CLAMP AND CABLE XLR-JACK € 16,95

XLR-Jack is goed, nu de mic nog ;)

Als je wat meer te besteden hebt, geef dan ietsje meer uit voor een mic, er zit nogal wat verschil in de kwaliteiten. Aan de andere kant, als je niet meer te besteden hebt, kun je hier best aardige opnamen mee maken. Kun je later altijd nog 'upgraden'. Die mic-clamb hed je dan alvast :D (want de kabel zal ook niet het eeuwige leven hebben).

Groets,

Bouke

guhlenn
24 november 2006, 14:28
ja sorry, ik ad blijkbaar een blinde vlek. gaat werken, drie keer niet naar de mac en lekker zang opnames maken. klaar.

en dan sparen voor een neumann