PDA

View Full Version : de site van mn band... is het wat???



Nocki
17 december 2002, 02:23
hee. is de opzet van e site een beetje leuk?
of missen jullie iets wezenlijks...
http://www.go.to/menorah
nocki

Mac-F
17 december 2002, 03:19
Hee Nocki,

Jullie site ziet er wel een beetje Dark uit. Maar ziet het er verzorgd uit.
De muziekfiles klinken ook mooi. Mooi meerstemmig werk.
Alleen in nummer twee klinkt de zangeres beduidend minder. Die zanglijn is een beetje saai. Maar het kan ook zijn dat het niet goed overkomt door mijn laptopspeakertje.
Het gitaarwerk in het tweede nummer klinkt alsof daar veel meer aandacht aan is besteed dan aan de zangpartij.
Leuk weer een band te horen die veel aandacht besteed aan harmonie (en waarbij het lukt).

jpb
17 december 2002, 09:20
Ik zou er in ieder geval een spellings-checker tegenaan gooien: radiant ipv radient.

jpb
17 december 2002, 09:20
Ik zou er in ieder geval een spellings-checker tegenaan gooien: radiant ipv radient.

Kitaarhiero
17 december 2002, 09:35
Waiting for sleep heeft wel een heel afgezaagd akkoordenschema.

Rutger
17 december 2002, 09:51
volgend jaar Flevo hoofdpodium? :smile:

Nocki
17 december 2002, 10:15
wat zijn dan de acoorden van waiting for sleep. lijkt me knap als je dat kan zeggen...

Hoofdpodium flevo lijkt me wel geweldig maar of dat er ooit van komt... ik denk dat daar de muziek niet helemaal geschikt voor is.
het is meestal toch meer luister muziekk dan echt feest muziek denk ik... kweet niet. maar we blijven oefenen...

iedereen bedankt voor de posts. werkt heel bemoedigend.
Nocki

Mithrandir
17 december 2002, 10:26
Ik vind de site eerlijk gezegd nog een beetje saai, bijvoorbeeld de bio is alleen een kaal stuk tekst en nodigt niet uit tot lezen. Je zou de tekst in aparte blokjes kunnen zetten met sub titels afgewisseld met foto's bijvoorbeeld, dat maakt het aantrekkelijker om te lezen.

Voor het foto gedeelte zou ik de foto's verdelen per datum wanneer ze gemaakt zijn, eventueel per categorie. Misschien met een verhaaltje erbij af en toe. Dit is natuurlijk alleen interessant als er al veel foto's zijn, ook van optredens enzo.

Contact, weinig over te zeggen.

De band, het is niet duidelijk dat je op een bandlid kunt klikken voor meer informatie. Mensen verwachten daar een handje zodat ze weten dat er meer is. Daarbij zou ik het verhaaltje niet openen in een apart venster, maar binnen hetzelfde frame zodat de site een geheel blijft.

Muziek, weinig over te zeggen, want je vroeg niet om een mening over jullie muziek :grin:

Links, under contstruction kan geloof ik wel weg, want er staan al links. Plaatje van kandelaar vind ik niet mooi, is een word clip-art volgens mij.

Agenda, maak die eerst maar eens af :smile:

Gastenboek, idem....

Verder vind ik de hoeveelheid zwart die gebruikt is iets teveel van het goede (maar daar maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan.)

Ik hoop dat je wat aan dit commentaar hebt.

Nocki
17 december 2002, 10:29
merci. kzal er aan werken.
het plaatje is geen clip art maar een getekend plaatje van onze eerste demo hoes.
waar ik een aanta;l filters op los heb gelaten.

nocki

Mithrandir
17 december 2002, 10:32
oh, sorry, ik dacht alleen dat het clip-art was omdat ik in de bron-code had gezien dat de site in Microsoft Word is gemaakt. :smile:

Kitaarhiero
17 december 2002, 12:27
Op 2002-12-17 10:15, schreef Nocki:
wat zijn dan de acoorden van waiting for sleep. lijkt me knap als je dat kan zeggen...

Hoofdpodium flevo lijkt me wel geweldig maar of dat er ooit van komt... ik denk dat daar de muziek niet helemaal geschikt voor is.
het is meestal toch meer luister muziekk dan echt feest muziek denk ik... kweet niet. maar we blijven oefenen...

iedereen bedankt voor de posts. werkt heel bemoedigend.
Nocki

wat de akkoorden precies zijn weet ik niet, maar de melodie komt mij erg bekend voor... en die melodie heb ik zeer vaak gehoord.

Nocki
17 december 2002, 12:53
alle nummers zijn opgebouwd vanaf nul maar het zou best kunnen dat ie ergens op lijkt...

de site is ondertussen geupdate en denk ik haast klaar.

als er iemand nog een suggestie heeft... Graag

Nocki

Dude
17 december 2002, 12:54
De teksten hebben vaak een dubbele bodem. Het geloof speelt net als bij alle band leden, in het leven en in de teksten een grote rol.

??

dude ? we love jesus band ??

Nocki
17 december 2002, 12:56
juistem!

maar dan op een manier zonder iedereen lastig te vallen enzo.
das eigenlijk een beetje waar de band om draait. geloven. en uiten van je geloof zonder daarvoor je voet tussen de deur te steken en zonder mensen lastig te vallen ermee.

nocki

x.studio
18 december 2002, 01:53
Volgens mij heb je een leuke band, Ik hou wel van het wat meer melodieuzere werk. Ik heb de demo ook even geluisterd en vroeg me af of je ze er in 2 smaken op kon zetten, zoals nu en een versie in hogere kwaliteit voor de kabelaars onder ons. Nu is het wel erg lo-fi

grt Pieter

basswasp
18 december 2002, 18:48
<META name="Keywords" content="menorah metal rock muziek jezus christus jesus nocki menorah menorah nocki rock music muziek">

Jesus Christus???

Ditmar
18 december 2002, 19:44
ehm....als je de bio zo door leest krijg je het idee dat het een christelijke band betreft, en misschien heeft dat iets met jezues te maken ofzoow ???

Kitaarhiero
19 december 2002, 16:07
Een Menorah, da's Joods... Hebben jullie een Joodse of Christelijke boodschap in jullie nummers? (of is het een algemene goddelijke boodschap in de muziek?)

Rwin
19 december 2002, 18:08
site is wel geinig.

ik hou zelf niet zo van die stijl. (site en muziek)

maarre, wat ik me afvraag...

Dit is dezelfde Nocki die vind dat de G-major zijn signaal aantast?

hoe zijn die nummers opgenomen? met een "my first sony"?
dat is opzich helemaal niet errug maar DUDE, waar liggen jou prioriteiten?? als dit jullie sound is... dan zou ik als festival organisator of kroegeigenaar wel even een paar keer nadenken voordat ik jullie zou nemen.

nocki; uw spullen kosten volgens mij meer dan de gehele "studio" waar het is opgenomen.

Verder is de site wel geinig, maar dat had ik al gezegd...

Rwin

Nocki
19 december 2002, 22:27
Een menorah is een kandelaar die wordt beschreven in exodus in het oude testament. in het jaadse geloof kom je m veel tegen maar is niet uitsluitend joods...
de cd heb ik opgenomen met een archtop gitaar over een rocktron chameleon 2000 met een marshall 9005 buizen eindtrap over de 2 mesa boxen die ik nu heb. dus nee dat geluid heb ik niet meer... de studio was van goed genoeg niveau alleen was het de eerste keer. het blijft best moeilijk om een demo te maken. daar bij komt ook nog eens dat de mp3tjes in lage kwaliteit zijn gemaakt...
de demo is een jaar (precies) geleden gemaakt maar we zijn er wel trots op ook al is het niet alles en horen we nog steeds een hoop anders die we de volgende keer beter gaan doen... weer wat geleerd...

Nocki

Rwin
20 december 2002, 12:17
ok, fair enough...

maar toch vind ik dat de demo beter had kunnen klinken. dat ligt dan misschien niet aan jullie spel maar aan de opnames.

misschien kan deze band je op weg helpen:

Http://www.RoadLash.nl

Ook op sitegebied... ik geloof dat ze wel bezig zijn om de site helemaal anders te gaan doen want hij is al een tijdje zo (2 jaar) en ze willen een nieuwe lay-out.

anyway, er staan ook mp3's op. en zoals je op die site kunt lezen zijn die in 1x opgenomen. 6 nummers in 1 dag. en dat was ook de 1ste keer dat ze ooit in een studio waren.

Rwin

Nocki
20 december 2002, 22:06
ja heb ik ook gezien die site.
Ik denk dat we als we zo'n type site te veel pretenties zouden hebben.
de site szo als tie is. een beetje lief en niet te metal achtig laat precies zien wie we zijn. zoals de andere reactie binen komen is het denk ik ook wel bedoeld. niet hard maar een beetje soft wat we ook zijn.
me maken geen hardcore of echte metal dat doen we niet dus willen we daar ook niet op ekeken worden. dat het eigenlijk volgens iedereen niet cool wordt gevonden is niet ons pakkie aan. we doen iets wat je niet zo vaak ziet denk ik...

Nocki

habberdoedas
26 december 2002, 23:12
He Nocki,

De site ziet er wel cool uit. Echer werk het een beetje uit. bv. wat mooie actie foto's van een spetterend optreden of zo. En zoek een originele Menorah op en maak een mooie digi foto ervan ipv dat tekeningetje. Ziet er zo goed koop uit. Verder succes ermee. Ohja Nocki als ik op jou site kijk doen er een heleboel foto's het niet. Ligt dat probleem bij jou of aan mijn PC.???

Nocki
27 december 2002, 08:39
ja met fotos heb ik nog wat problemen.
de eerste 4 zijn gemaakt door iemand anders en de rest heb ik zelf gedaan. maar hoe het zit met jpegjes verkleinen zodat ze lekker snel laden weet ik niet.
kzal eens kijken of ik een paar foto's kan maken van onze kandelaar en of het wat doet.
merci.

Nocki

iron_maiden
29 december 2002, 16:18
Het oogt allemaal nog een beetje "groot". Gebruik van wat kleinere letters en wat andere kleurcontrasten komt vaak professioneel over.