PDA

View Full Version : ampeg v-4 4 polig speaker plug



bartlooman
23 november 2006, 22:40
Hoi,

Ik heb een 70's ampeg v4 4*12 kast op de kop getikt en wil mijn vox ac-50 erop aansluiten.

De vox output is xlr

de ampeg input is een 4-polig male ding dat ik niet ken. Bij de muziekzaken in groningen hebben ze die stekkers in ieder geval niet.

Weet iemand hoe ik aan zo'n stekker kom?

alvast bedankt!

Chris Winsemius
23 november 2006, 22:54
Hoi bartlooman

Ik zal even voor je zoeken maar ik kan je niets garanderen....

Fijne avond/pm me als ik het vergeet!

jerome
23 november 2006, 23:07
Foto van de input zou handig zijn...

Unicron
24 november 2006, 00:08
Waarschijnlijk is het een kabel/plug om de beide speaker helften van de cab "los" aan te sturen? Wellicht is dit een soort beveiliging voor de amp, voor het geval er een speaker doorbrandt? Dat ie altijd een paartje 'normaal' aanstuurt?

Indien mogelijk, verzin een manier waarmee je zonder te boren en/of zagen een normale jack input erin kan zetten, die je dan gewoon mono aansluit. Dan kun je als je hem ooit verkoopt de boel altijd weer in originele staat terugbrengen.

bartlooman
24 november 2006, 08:43
Bedankt voor de reacties...

die aansluiting ziet er als volgt uit:

http://www.fliptops.net/catalog/product_info.php?cPath=25_65&products_id=374

Ze verkopen ze dus ook op die website maar het moet in nederland toch ook te krijgen zijn lijkt me...

er een jack inzetten is ook wel een goed idee...

er zitten inderdaad twee speakers op twee helften aangesloten, dus het zou een beveiliging kunnen zijn.

Chris Winsemius
24 november 2006, 10:07
Bedankt voor de reacties...

die aansluiting ziet er als volgt uit:

http://www.fliptops.net/catalog/product_info.php?cPath=25_65&products_id=374

Ze verkopen ze dus ook op die website maar het moet in nederland toch ook te krijgen zijn lijkt me...

er een jack inzetten is ook wel een goed idee...

er zitten inderdaad twee speakers op twee helften aangesloten, dus het zou een beveiliging kunnen zijn.

Die site (hoewel die eerst anders was) bedoelde ik.
Ik heb ze zelf nog nooit in NL gezien en volgens mij (maar ik kan me vergissen) is er op dit moment niet eens 'n Nederlandse Ampeg-importeur. En vele importeurs hebben alleen onderdelen van nieuw(ere) modellen op voorraad.

De tip van Unicron is 'n zeer goede imho.

Succes!

Unicron
24 november 2006, 10:50
Als die input op je cab net zo is als op die foto, kun je het volgende overwegen:

Neem een vierkant plaatje metaal dat ruim over het gat valt dat overblijft als je de huidige input eraf haalt. Boor in dit plaatje een gat voor een gewoon jack chassis. Monteer dit plaatje echter aan de binnenkant van de cab op het achter paneel met vier schroefjes ofzo. Monteer dan eerst de jack op dat plaatje en zet hem vast. Je hebt dan een mooie verzonken input en je hoeft de buitenzijde van de cab niet te beschadigen.

J.

jerome
24 november 2006, 23:31
Zo te zien is het gewoon een 4-polige XLR connector.
Bij een beetje goede electronicazaak kan je een 4 polige female XLR stekker kopen of bestellen.
Diverse merken zoals Neutrik, Cannon en Switchcraft maken dit soort stekkers.

Je kan er natuurlijk ook een jack-connector in je cab monteren.
Neutrik heeft er een, ook met een ronde plaat en 3 schroefgaatjes die er volgens mij zo in past zonder dat je wat aan je cab hoeft te boren of te vijlen!

Er zijn ook electronica webwinkels die dit soort stekkers en connectoren verkopen zoals Conrad en Farnell

AvU
30 november 2006, 19:25
en anders musik-produktiv, die had ze in iedergeval wel.

grt. Arjan