PDA

View Full Version : Klein goedkoop oefenversterkertje



SBloke
23 november 2006, 20:56
Het zoveelste topic maar ik kan weer eens niet kiezen met al die kleine oefenversterkertjes....

Cube15
Cube30
Ibanez Valbee
Linde6 spider
Vox AD30VT
Fender frontman
Marshall Mg15cd
Marshall mg15dfx
Marshall mg30dfx

Om er maar even een paar te noemen. Veel transistorbakjes en een paar buizenversterkertjes. En nu de hamvraag, ik heb 250 euro maximaal te besteden... waar ga ik voor?

Het gebruiksdoel: Thuis oefenen (stevig volume, maar niet TE stevig), Geen gigs, jazz,blues,rock,metal,... Ik neig nu heel erg naar die Valbee, vanwegen de weinige fancy knopjes erop. Geen moeilijk gedoe met tig instellingen waardoor je je verliest in het instellen en niet gewoon gaat spelen. Uiteindleijk kunnen er voor effectjes wel wat pedaaltjes bij....
Wat denken jullie?

Realeigo
23 november 2006, 21:05
Ik mis de Epiphone valve Junior!

SBloke
23 november 2006, 21:37
Ik mis de Epiphone valve Junior!


een gain En volume is toch wel een minimum denk ik zo.... die junior valt af.

rscalex
23 november 2006, 21:40
uit dat lijstje... zeker de vox
valbee heb ik wel nooit gehoord

Brammibal
23 november 2006, 21:49
Ik heb die valbee getest, hij doet het 'Bee' uit zijn naam echt eer aan. Maar je zij dat je er toch pedaaltjes voor wou zetten, dan is de valve junior toch best een optie ?

hanzeman
23 november 2006, 22:53
Heb van de week op de MG-15 gespeeld. Vond het scheurkanaal niet om over naar huis te schrijven (oplossing: pedaaltje) maar het clean was echt mooi. Veel mooier dan een paar andere oefenampjes die ik getest heb, incl de Orange Cr 10/15/30 en een paar budget Fenders.

Ik zit zelf te denken om een MG-15 te kopen en er een Celestion Super 8 speakertje in te zetten.

Tho
24 november 2006, 00:02
uit dat lijstje... zeker de vox
valbee heb ik wel nooit gehoord

Absoluut. Prachtversterkertje. Alles zit er op, alleen vind vond ik de distortion nogal ruk omdat die me gewoon niet aanstond, dus daar heb ik een pedaaltje voor gegooid, maar verder echt een super ding!

Tonnis
24 november 2006, 11:32
Ik heb thuis een AD30VT en een Valbee (twee maanden geleden impulsief via Marktplaats gekocht). Sinds de Valbee in huis is, heeft de Vox nauwelijks meer aangestaan...

Als het je geluid is, is die Valbee een perfect ding. Mooi helder clean, laat het karakter van je gitaar en elementen goed doorklinken. Lekker te oversturen, ook op thuisvolume, en hij gaat goed samen met pedaaltjes; ik gebruik hem met een Tubescreamer, en een Holy Grail en Boss CE-2B chorus in de effectloop.

Enige minpuntje is dat ie een beetje bromt.

Ik zou hem niet kopen als je een metalgitarist bent (al wordt de Valbe in de markt gezet als een "high gain tube amplifier", maar voor blues en rock is ie heel fijn.

Mijn 2 c, ik ben geen ervaren gitarist en speel alleen thuis.

hanzeman
25 november 2006, 16:26
Heb zelf vandaag de Marshall MG-15CDR gekocht.

Leuk klein ampje, ga de 8" stock speaker nog vervangen door een Celestion Super 8.

Aanrader, mooi clean, reverb, knopje dat het geluid meer 'tube'geeft en verder geen poespas.

Realeigo
25 november 2006, 16:33
http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=346 dan?

SBloke
25 november 2006, 17:07
Even een "brainfart"

Als ik nu die 5 watt Valbee neem, de versterker eruit peuter en deze in een ander kastje schroef (zelfbouw) met een grotere speaker. (12" Celestion ofzo) wat zijn dan de gevolgen voor het geluid e.d. Met andere woorden, kan dit?

SBloke
27 november 2006, 11:29
Niemand????

interessander
27 november 2006, 11:37
Ik zou dan eerder een topje van de valbee maken en er een gesloten 1x12" of misschien 2x10" kastje op aansluiten.

SBloke
27 november 2006, 14:24
Ik zou dan eerder een topje van de valbee maken en er een gesloten 1x12" of misschien 2x10" kastje op aansluiten.


Kan ook inderdaad, met een beetje mooi houtwerk kan dat leuk worden. Maar:Makt het uit welke speakers je erop aansluit? En zijn er nog dingen waarop gelet moet worden?