PDA

View Full Version : BEHRINGER AC108: iemand mee bekend?



hanzeman
23 november 2006, 19:22
BEHRINGER AC108, kost geen drol, heeft wel een buisje en volgens sommigen is het de beste oefenversterker.

Iemand hier die hem heeft/kent?

Squier4ever
23 november 2006, 19:31
laat behringer alsjeblieft lekker staan waar t hoort: in de prullenbak
de grootste rotzooi die je maar kan kopen, doe er een stagg bij en je hebt binnen een week geen zin meer om te spelen

JacksonBas
23 november 2006, 21:15
tja behringers zijn niet de beste wel goedkoop maar zowieso iemand met n squier moet niet zeike

Squier4ever
23 november 2006, 22:00
houdt zelf ff je bek ofzo gast...
er zijn meer goede squiers dan goedkope jacksons imo
daarbij heb ik toevallig een hele goeie ouwe squier.
en dan nog zijn behringer 10x zo slecht als alles squiers en slechte jacksons bij elkaar, niet doen dus.
heb veel geleerd in 10 jaar spelen, een nickname is ook maar een nickname.

hanzeman
23 november 2006, 22:50
Eh, ik heb zelf ook een Squier. Een oudje, gemaakt in Japan. Was een van de eerste die Fender in Japan liet bouwen. Weet je dat de mensen van Fender, toen ze de productielijn in Japan haden opgezet, en na een paar maanden kwamen kijken, volledig ondersteboven waren omdat de kwaliteit van de in Japan gebouwde Strats op dat moment BETER was dan de Amerikaanse Fenders? Terwijl het bedoeld was als een iets meer low-budget Strat die betaalbaarder op de markt gezet zou worden. De mensen van Fender hebben daar echt mee in hun maag gezeten, omdat ze bang waren dat dat ze met de Amerikaanse Strats voor schut zouden gaan: duurder en nog minder goed ook!

Inmiddels worden Squiers in een boel andere landen gebouwd, waaronder China, en is de kwaliteit sukken minder. Maar voor een Japanse Squier of Fender hoef je je echt niet te schamen, integendeel!

Harry
24 november 2006, 09:05
tja behringers zijn niet de beste wel goedkoop maar zowieso iemand met n squier moet niet zeike

en iemand die geen verstand heeft van gitaren zou ook even moeten nadenken voordat hij iets post.
Er zijn goede en slechte Squire's.

almarvk
24 november 2006, 09:16
houdt zelf ff je bek ofzo gast...
er zijn meer goede squiers dan goedkope jacksons imo
daarbij heb ik toevallig een hele goeie ouwe squier.
en dan nog zijn behringer 10x zo slecht als alles squiers en slechte jacksons bij elkaar, niet doen dus.
heb veel geleerd in 10 jaar spelen, een nickname is ook maar een nickname.

hou je rustig, hou je rustig kalm en stil! ;) Niet direct zo happen, je kan beter wat gaan eten als je honger hebt ;)


Maar Behringer maakt ook prima spul. Veel studioapparaten kan je rustig van ze kopen en ook oefenversterkertjes van een paar watt (en een paar centen) zijn prima voor iemand die nog maar net speelt.

Squier4ever
24 november 2006, 11:44
sorry maar vind het een beetje belachelijk dat mensen me om men naam gaan afzeiken, en omdat ik toevallig een squier heb, terwijl ik ten eerste weet dat het geen customshop strat oid is, maar wel toevallig gewoon een goede is.
daarbij lig ik hem ook niet af te zeiken omdat hij van jacksons houdt, imo een van de lelijkste gitaren ter wereld.... beetje zielig dus

jakaagte
24 november 2006, 13:04
Als de Squier bij je past, als je er tevreden over bent is het best. Heb er zelf ook één. Prima ding en speelt lekker, duss.....

JacksonBas
24 november 2006, 18:14
en iemand die geen verstand heeft van gitaren zou ook even moeten nadenken voordat hij iets post.
Er zijn goede en slechte Squire's.
dat heb je ook met behringer ;)

JacksonBas
24 november 2006, 18:15
Eh, ik heb zelf ook een Squier. Een oudje, gemaakt in Japan. Was een van de eerste die Fender in Japan liet bouwen. Weet je dat de mensen van Fender, toen ze de productielijn in Japan haden opgezet, en na een paar maanden kwamen kijken, volledig ondersteboven waren omdat de kwaliteit van de in Japan gebouwde Strats op dat moment BETER was dan de Amerikaanse Fenders? Terwijl het bedoeld was als een iets meer low-budget Strat die betaalbaarder op de markt gezet zou worden. De mensen van Fender hebben daar echt mee in hun maag gezeten, omdat ze bang waren dat dat ze met de Amerikaanse Strats voor schut zouden gaan: duurder en nog minder goed ook!

Inmiddels worden Squiers in een boel andere landen gebouwd, waaronder China, en is de kwaliteit sukken minder. Maar voor een Japanse Squier of Fender hoef je je echt niet te schamen, integendeel!

jackson had ook die japanse performers die net zo goed als die usa's ware

JacksonBas
24 november 2006, 18:20
bovendien waarom mag ik niks zeggen over squier en jij wel over behringer?

hanzeman
24 november 2006, 20:15
Dames, dames! Kunnen jullie elkaar niet even gewoon via de mail dissen?

Ik wilde gewoon serieus wat info over een versterker uit het onderste low-budget segment. Wat is de parel tussen de varkensdrollen?

Fenndangoband
25 november 2006, 17:24
Als je gewoon een leuk "ampje" wil om thuis wat te oefenen kan je ook eens bij Peavy kijken. Ik had voor in mijn kamertje een Peavey Transtube Blazer 158. Zeer simpel dingetje, maar ik was vebaasd over hun toch wel goede sound zowel clean als in lead. Je hebt er ook nog een "special feature" op... de modern of vintage schakelaar... en ja... zo heb je op ieder kanaal weer 2 verschillende sounds. Je hebt ook nog de Peavy Transtube Rage® 158... is helemaal dezelfde amp maar zonder een reverb. Kostprijs voor de eertse is rond 110 euro en voor de tweede rond de 90 euro. Met zijn 15W is hij meer dan luid genoeg (en zeker om te oefenen). Ze hebben ook nog aansluiting voor je koptelefoon en ook een aansluiting voor een CD-speler. Dus maw alles wat je nodig hebt om te oefenen. Is gewoon een leuk ding. Heb geen ervaring met Behringer maar kennissen die erop spelen vinden amp ok voor de prijs die ze er voor betaald hebben maar er kunnen probleempjes zijn qua ruis... mijn voorkeur zou zeker naar de Peavy gaan (betrouwbaar, goede prijs/kwaliteit). Deze varkensdrol heeft in ieder geval al een kroontje op. :D

PS: Squire, Jackson, Daytone, Stagg, Challenge, Gibson, Fender, Tom Anderson, Ibanez, Burns, Danelectro.......... ieder zijn voorkeur, ieder zijn budget, ieder zijn interesse... as long we all play, it's ok. :hippie:

GravityRobert
27 november 2006, 22:25
Ik hoop dat ik niet te laat ben maar ik kan eerlijk gezegt geen enkel Behringer product aanraden (slechte constructie, gemaakt door aziatische kindjes die nog niet zo goed kunnen solderen etc). Ze maken ook van alles en nog wat schaamteloos na. Heb je nou net een exemplaar gevonden dat wel goed klinkt is ie binnen 1 a 2 jaar ten dode opgeschreven. Voor dit geld kan je veel beter materiaal krijgen (met name in de studio gear is er een goede lage/midden klasse die zich meet met de groteren)

hanzeman
27 november 2006, 23:10
Wat ik niet snap zijn die bijna 1 op 1 immitaties die ze maken van pedaaltjes. Die Electro Harmonix klonen, wie koopt nu zoiets. dezelfde mensen die met een nep-rolex rondlopen?

Debaser
27 november 2006, 23:24
of met squier strats.....



grapje.
ik voor een klein buizen versterkertje lijkt mij het een leuk ding.
maar ik dacht dat FAME ook 15 watters had, al zijn die 2x zo duur..