PDA

View Full Version : marshall jcm800 2210



pol
23 november 2006, 17:48
Zo, ik heb me vorige week deze amp aangeschaft, en hij bevalt erg goed, en klinkt erg Marshallachtig (duh..), maar er zijn er paar dingetjes die ik wel gek vind.
De amp heeft ineens een stuk meer gain en klinkt beter als ik het channel volume van het boost kanaal op 10 zet, met het channel volume laag is het geluid maar zwakjes, het totale volume regel ik dan maar met de master, die komt niet boven de 1.5 uit, of ik blaas de drum al compleet weg.

De mid reageert ook nogal vreemd als ik die open zet, de versterker klinkt ineens heel anders als de mid boven de 5 uitkomt, deze pot reageert nog al anders dan bij mijn vorige 2203 en 2204, met de mid omhoog heb ik een stuk minder hoog.

Het cleane kanaal komt wel een beetje door in de lead, maar dat kan me weinig schelen, ik gebruik het toch niet, echt geweldig is die clean trouwens toch niet.

het is een amp uit '88 btw, het serienummer begint met een W.
Wie kan me wat meer vertellen over het circuit en toonregeling van deze amp, zit daar nu zo veel verschil tussen met een 2203 en weet iemand nog wat leuke mods voor deze amp. Ik vind em al zeer ok klinken, maar als ik em met een paar kleine ingreepjes nog beter kan doen klinken, laat maar horen wat eraan te doen is.

pol
24 november 2006, 11:58
Geen 2210 kenners hier ?

Squier4ever
24 november 2006, 12:02
nee helaas :D:D

PeteRS
24 november 2006, 12:34
Wat is de toegevoegde waarde van een 2210 als je het cleane kanaal niet gebruikt en je bovendien een 2203 hebt gehad?

pol
24 november 2006, 13:22
Ik heb eigenlijk twee keer een 2203 en 2 keer een 2204 gehad :p

op de 2203's en 2204's had ik boostpedalen nodig, op de 2210 niet, die heeft bakken gain van zichtzelf (staat op 7 bij mij), en klinkt ook strakker vind ik.
Het volume van het leadkanaal moet wel op 10 , anders klinkt de amp nogal flauwtjes.

Nu vraag ik me af of van dat cleane kanaal nog iets leuks te maken valt, misschien iets een de buurt van een plexi ?

Josdevos
24 november 2006, 13:30
Zeg Pol, ik wist niet dat gij ook nog een Blueburst V te koop had? (Zie uw sig.)

:noob:

R-ik
24 november 2006, 13:38
Het blijkt ook wel lekker te werken als je de gain en volume knop omgekeerd gebruikt. Dus de volume knop vrijwel open en dan het volume regelen met de gain knop (is dit te volgen?). En een beetje opdraaien helpt natuurlijk ook erg voor het geluid. De amp boosten met een sd-1 (of iets dergelijks) werkt ook wel erg lekker btw.

pol
24 november 2006, 13:50
Zeg Pol, ik wist niet dat gij ook nog een Blueburst V te koop had? (Zie uw sig.)

:noob:

Godver !
allez, bij deze dan niet meer te koop.

Sd1 heb ik al geprobeerd, maar ik vind de boostfunctie uit mijn switchbone stukken beter klinken.

Straks eens mijn 2 amps tegelijk bespelen, nu nog een greenback cab erbij en t'is helemaal compleet.