PDA

View Full Version : Alle vliegen in 1 klap dood



Thundermane
23 november 2006, 17:45
Ja ALLE vliegjes in 1 klap dood.
Hiermee bedoel ik: een multiprocessor met echt alles!
Ik heb dat =]
Boss GT8 heb ik het over!
Kostte mij MÁÁR 400 EURO!?
Maarja dan heb je ook echt alles... ik zal PROBEREN te omschrijven wat het allemaal kan:
ong. 30 verschillende soorten clean sounds. allemaal verschillend
nog meer verschillende soorten overdrive/distortion
Delay, chorus en reverb natuurlijk ook
een heleboel synthesizer spul (weet niet hoe ik anders zou stellen) zoals flanger en phaser.
Naja qua effecten TE VEEL om op te noemen.

Wat belangrijk is: de effecten klinken UBER.

Maar je kan ook nog meer verschillende handige dingen invoeren bvb: als je zacht speelt dat het dan clean klinkt en als je hard speelt dikke heavy metal sound.
Of dat je je GT8 aansluit aan twee amps en dat 1 amp clean geeft en de andere amp geeft dan distortion.
Of dat je je pedaal gebruikt om van clean naar distortion te gaan.

Serieus GT8 is niet zomaar ff een effectpaneel, tis een computer die het helemaal verwerkt.

Dit ding doet al die losse effectjes te niet.
Ik bedoel... de GT8 klinkt meestal beter dan die losse stompboxes en weet ik veel wat. En je hebt dan ook meteen alles. En dan voor altijd, omdat het boss is... je weet wel boss spul is onverwoestbaar :p


hijs op http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=147 te zien. en bij interactive van boss site kun je beter zien en horen wat ie kan.

Ik vind de GT8 echt een aanrader als je geld kan sparen, want dan hoef je nooit meer wat anders.

Vonk
23 november 2006, 18:02
30 verschillende soorten clean? Niets voor mij dus...

Overweeg een carriere als vertegenwoordiger ;)

e!
23 november 2006, 18:17
Wat ik me afvroeg bij dat ding... hoe zit 't met breakups in je geluid wanneer je van patch/preset wisselt? Is die er überhapt en, zo ja, hoe lang?

Ik heb laatst al op BOSS geluisterd en het lijkt zeker een interessante toevoeging aan een rekje. Die Twin sim klonk behoorlijk goed. Je moet alleen altijd een beetje voorzichtig zijn met die internet demo's. Je weet niet wat ze er nog aan opgepoetst hebben, maar 't klonk zeker interessant. Ook de programmeerbare effectketen met drie op iedere plaats in de keten te plaatsen effect lussen om externe apparatuur aan te hangen vond ik een dikke bonus.

Ik zou graag demo-mp3'tjes van je horen!

Joey Handsome
23 november 2006, 18:52
Dit ding doet al die losse effectjes te niet.
Ik bedoel... de GT8 klinkt meestal beter dan die losse stompboxes en weet ik veel wat.


Grapjas....

Dirk_Hendrik
23 november 2006, 19:51
tuurlijk. Ik kan me ook eigenlijk niet herinneren waarom ik de multieffects aan de kant gegooid heb..

Binnenkort m'n losse trapkastjes maar eens op MP gooien....

schizo910
23 november 2006, 20:26
Ik heb iets uitgevonden waardoor dingen vrij kunnen rollen, ik noem ze "WIELEN"!

jimihattricks
23 november 2006, 20:33
een heleboel synthesizer spul (weet niet hoe ik anders zou stellen) zoals flanger en phaser.

onze boss vertegenwoordiger heeft duidelijk nog niet veel effectjes in huis gehad, anders hattie een flanger of phaser nooit in verband gebracht met synthesizers! :mad:

:D

daarnaast, wie ben jij om je monotheistische religie aan ons polytheisten op te dringen!

:p

heavy-metal-thunder
23 november 2006, 20:37
Ja ALLE vliegjes in 1 klap dood.
Hiermee bedoel ik: een multiprocessor met echt alles!
Ik heb dat =]
Boss GT8 heb ik het over!
Kostte mij MÁÁR 400 EURO!?
Maarja dan heb je ook echt alles... ik zal PROBEREN te omschrijven wat het allemaal kan:
ong. 30 verschillende soorten clean sounds. allemaal verschillend
nog meer verschillende soorten overdrive/distortion
Delay, chorus en reverb natuurlijk ook
een heleboel synthesizer spul (weet niet hoe ik anders zou stellen) zoals flanger en phaser.
Naja qua effecten TE VEEL om op te noemen.

Wat belangrijk is: de effecten klinken UBER.

Maar je kan ook nog meer verschillende handige dingen invoeren bvb: als je zacht speelt dat het dan clean klinkt en als je hard speelt dikke heavy metal sound.
Of dat je je GT8 aansluit aan twee amps en dat 1 amp clean geeft en de andere amp geeft dan distortion.
Of dat je je pedaal gebruikt om van clean naar distortion te gaan.

Serieus GT8 is niet zomaar ff een effectpaneel, tis een computer die het helemaal verwerkt.

Dit ding doet al die losse effectjes te niet.
Ik bedoel... de GT8 klinkt meestal beter dan die losse stompboxes en weet ik veel wat. En je hebt dan ook meteen alles. En dan voor altijd, omdat het boss is... je weet wel boss spul is onverwoestbaar :p


hijs op http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=147 te zien. en bij interactive van boss site kun je beter zien en horen wat ie kan.

Ik vind de GT8 echt een aanrader als je geld kan sparen, want dan hoef je nooit meer wat anders.


sorry jongen, liever 3 goede klanken (clean, overdrive en disto), dan 77 half en half. Ik heb het ding gehoord over een Engl 50W lampencombo en ik loop er echt niet warm van.

heavy-metal-thunder
23 november 2006, 20:41
tuurlijk. Ik kan me ook eigenlijk niet herinneren waarom ik de multieffects aan de kant gegooid heb..

Binnenkort m'n losse trapkastjes maar eens op MP gooien....

ja, en jouw mooie site mag je ook opdoeken :-)

Voor homerecording zal het wellicht heel erg goed meevallen, maar live... ik heb het gehoord...

hoofd
23 november 2006, 20:49
Is dit niet gewoon tegen 't randje van spam aan? En sowieso eigenlijk een inhoudsloos topic? Ik bedoel, het is niet alsof de topicstarter een vraag heeft die hij/zij beantwoord wil hebben, of dat er een duidelijk doel is van dit topic.. Slotje en lekker weg laten rotten in de kelders van Gitaarnet, dat zeg ik!

Dirk_Hendrik
23 november 2006, 22:20
Volledig waar m'n beste.
En toch laat ik em nog even open. Misschien dat onze topicstarter door de reacties tot bredere inzichten kwam. Ik had dit gedachtengoed ook toen ik m'n eerste multi kocht... heeft ongeveer twee maanden geduurd. Daarnaast, ik vind dit blinde vertrouwen in de Bosskwaliteit wel schattig. De TS weet klaarblijkelijk nog niet hoeveel bossjes er op mijn operatietafel hebben gelegen onmdat ze voortijdig overleden als gevolg van het gevecht tussen de Boss afdeling design vs de Boss afdeling inkoop/winst.

Verder heeft jimihattricks een prima punt met z'n flangers en phasers en weet het ook nog af te maken met een schitterende woordkeuze.

e!
24 november 2006, 00:23
Goh.. wat is iedereen vriendelijk.. tof hoor!

e!
24 november 2006, 00:25
Ik stelde geloof ik ook een vraag, maar kennelijk is het belangrijker om te bitchen dan om inhoudelijke zaken te bespreken.

rjong999
24 november 2006, 01:02
Ja, ik snap eigenlijk ook dat gebitch niet zo...als 'ie even blij geweest zou zijn met zijn nieuwe Egnater zou er vast een andere reactie geweest zijn. Komt mij allemaal wat elitair over. En laten we wel zijn...voor veel mensen is de GT8 echt alles dat ze in hun hele leven nodig zullen hebben, en laten we ook niet vergeten dat de GT8 een paar grapjes heeft die je toch niet zo 123 met andere apparatuur voor elkaar krijgt...

Thundermane
24 november 2006, 08:59
Ik probeerde niks op te dringen
Even voor de duidelijkheid mensen, de boss GT8 doet het erg goed bij mij, ik raad het alleen aan, ook omdat ie lang mee gaat.

Maar ik kom hier later op terug

Dirk_Hendrik
24 november 2006, 09:16
Ja, ik snap eigenlijk ook dat gebitch niet zo...als 'ie even blij geweest zou zijn met zijn nieuwe Egnater zou er vast een andere reactie geweest zijn. Komt mij allemaal wat elitair over. En laten we wel zijn...voor veel mensen is de GT8 echt alles dat ze in hun hele leven nodig zullen hebben, en laten we ook niet vergeten dat de GT8 een paar grapjes heeft die je toch niet zo 123 met andere apparatuur voor elkaar krijgt...

Meer dan waar. Het gebitch komt dan ook vnl uit quotes als deze:



Dit ding doet al die losse effectjes te niet.
Ik bedoel... de GT8 klinkt meestal beter dan die losse stompboxes en weet ik veel wat.

Veel gebruikers hier zijn verdomd serieus bezig met het zoeken naar de klankidealen en de daarbij passende pedalen. Op het moment dat een gebruiker dat dan allemaal even aan de kant gooit met één doos die het "allemaal wel even zou doen" getuigt niet echt van inzicht van wat mensen drijft bij het vinden van effecten.

en,

, ook omdat ie lang mee gaat.

Waar baseer je dat op. Voor hetzelfde geld sta je volgende week in de winkel omdattie ermee gekapt is?

Kaboemba
24 november 2006, 09:38
Ik vind het een pracht topic :p , vooral omdat wij allemaal weten dat het een ruk ding is. Per effect minder dan de betere losse pedalen en als je een multi fx-ding wil doe het dan goed en neem een echt rack.

Ik zeg pikkie van 14 jaar. (hiermee wil ik de goede pikkies van 14 niet beledigen).

zoon van Piet
24 november 2006, 11:11
Ja, mooi topic - zeker als we de ha(r)telijkeheden enigszins kunnen vermijden.

Het is altijd moeilijk om aanhangers van de multireligie over te halen naar het mono-geloof. geen idee hoe oud Thundermane is, maar laatst stond ik dus inderdaad tegenover een pikkie van 14/15 met een Boss. Ik meen dat het zelfs een GT-8 was, maar ik hou die dingen niet uit mekaar. We hebben de Big Muff-preset van zijn toverdoos vergeleken met mijn Superdeluxe-D_Hkent'mwel-triangle-hele dure-supervintage-hoogaangeschreven-superklinkende Big Muff. probleem was dat dit dan gebeurt over een ampje dat XLSD15-112 heet of zo, dat er uit ziet als een schoenendoos - en ook ongeveer zo klinkt. Ik hoorde het verschil duidelijk, dat immense laag van mijn BM kwam zelfs op dat ding naar voren. Maar die jonge, hormoongedreven oortjes hoorden het dus niet..

Ik geloof niet dat de ware finesses van toppedalen enkel op waarde geschat kunnen worden door getrainde, ervaren oren. Maar omstandigheden als bijpassende goede apparatuur doen er natuurlijk wel toe. Want op je slaapkamer klinkt alles zo'n beetje hetzelfde...


Leuk als je al je sounds uit zo'n toverdoosje kunt halen. Maar ik zou het niet kunnen...

rjong999
24 november 2006, 11:13
Kijk, inhoudelijk ben ik het ook absoluut niet op alle punten eens met TS. Maar dat geldt wel voor meer topics hier. En pikkie van 14 - kan wel zijn, maar die zijn er nou eenmaal ook. Niet iedereen heeft Keeley-centen of zelf behoefte, en het lijkt me dat deze site er toch niet alleen is voor mensen die dat wel hebben (anders zou een passende vooraankondiging niet misstaan...)

Te beweren dat een GT8 een "rukding" is getuigt van nog minder inzicht dan de claims van TS, die in ieder geval in zijn situatie en perspectief nog waar kunnen zijn.

zoon van Piet
24 november 2006, 11:17
oja, PS: nog effe iets dat ik echt kwijt moet...

'Omdat ie lang meegaat'?

Ik heb gisteren mijn ouwe Boss DD-3 weer gevonden. Ik zal hem alsiktijdheb even posten, in een nw topic over hufter-road- en bulletproof. want ja, hij ging lang mee. Maar gaf aanzienlijk meer trubbels dan mn ibanezzen en MXR's. En dat is m aan te zien....

zoon van Piet
24 november 2006, 11:18
Te beweren dat een GT8 een "rukding" is getuigt van nog minder inzicht dan de claims van TS, die in ieder geval in zijn situatie en perspectief nog waar kunnen zijn.


Hear hear, helemaal mee eens!

e!
24 november 2006, 11:20
Mensen die het puber stadium (naar verluid) zijn ontgroeid zouden wat genuanceerder kunnen reageren op evident (over)enthousiasme. E.e.a. draait om het onderscheid inhoud vs. verpakking.

Thundermane is zeker enthousiast. Mogelijk is hij onervaren. Mogelijk is hij jong. Wat is jullie excuus?

Met name van een moderator zou ik een volwassener reactie verwachten.

En nu hou ik erover op. Tis wat mij betreft overduidelijk wie hier fout zit.

zoon van Piet
24 november 2006, 11:29
nou... moderator houdt het topic open en geeft zo de discussie een kans. En hij drukt zich heel korrekt uit, meen ik. Zeker voor iemand die - net als ik- aan de andere kant staat en ziet hoe op zijn pedalen eh.. getrapt wordt.

e!
24 november 2006, 12:15
Je hebt gelijk. Hij drukt zich correct uit en zijn reactie is bij nader inzien niet echt stuitend. Ik was een beetje gebiased door alle voorgaande reacties. Wat mij vooral stoorde is dat de mod reageert op deze uitspraak:


Is dit niet gewoon tegen 't randje van spam aan? En sowieso eigenlijk een inhoudsloos topic? Ik bedoel, het is niet alsof de topicstarter een vraag heeft die hij/zij beantwoord wil hebben, of dat er een duidelijk doel is van dit topic.. Slotje en lekker weg laten rotten in de kelders van Gitaarnet, dat zeg ik!
...door te zeggen:


Volledig waar m'n beste. (...) Misschien dat onze topicstarter door de reacties tot bredere inzichten kwam. (...) Verder heeft jimihattricks een prima punt met z'n flangers en phasers en weet het ook nog af te maken met een schitterende woordkeuze.
Door deze uitspraak te onderschrijven sanctioneert hij ook de toon ervan en impliciet ook de toon van de overige reacties. Jimihattricks heeft het over "opdringen". Dit noemt de mod "een schitterende woordkeuze" terwijl er(hoe eloquent de rest van de zin ook moge zijn) van opdringen op geen enkele manier sprake is. Alleen maar van wat door de kick van de aankoop ingegeven enthousiasme. Hoe waar bepaalde uitspraken betreffende de mogelijke tunnelvisie van onze BOSSbaas ook moge zijn, ik wees al op het onderscheid inhoud vs. verpakking. Een moderator is er niet alleen om topics te sluiten, maar ook om een bepaald niveau hoog te houden, althans dat is mijn idee.

Nu kun je dat ook overlaten aan de reacties van anderen, zoals die van mij, maar zoals gezegd doet hij dat in mijn ogen niet. Hij impliceert door op deze manier in de discussie te stappen geen probleem te hebben met de toon van de conversatie die vanaf de eerste reactie op een lompe manier straffend was. Ik vind die toon niet tof en dus geen goedkeuring door een mod waard. Ook geen impliciete.

e!
24 november 2006, 12:21
En ik zou erover ophouwe. Kweettet :D

Na mijn uiteenzetting hoop ik echter dat mijn sympathie voor iemand die bijkans "geslachtofferd" wordt vanwege een beetje enthousiasme duidelijk is. MEn zou die jongen nog laten twijfelen over z'n aankoop. Als dat moet gebeuren dan gebeurt dat ook wel zonder dat daarvoor een aantal sceptici over 'em heen vallen. Dan hoort 'ie dat op termijn vanzelf. Zo niet, live & let live!

sugarfish
24 november 2006, 12:26
Hee Thundermane, proficiat met je aankoop! Ik hoop dat je er veel plezier van hebt zoals ook ik dat heb.
Als je vragen hebt, wees niet bevreesd deze te stellen, daarvoor is dit forum.

*laat dat iemand eens gezegd hebben, na dit topic te hebben gelezen (wat een arrogantie)*

Zino Z
24 november 2006, 12:32
Ik vind het een pracht topic :p , vooral omdat wij allemaal weten dat het een ruk ding is. Per effect minder dan de betere losse pedalen en als je een multi fx-ding wil doe het dan goed en neem een echt rack.

Ik zeg pikkie van 14 jaar. (hiermee wil ik de goede pikkies van 14 niet beledigen).

gelukkig wordt ik overmorgen 15.... :noob:

dml
24 november 2006, 13:38
Meer dan waar. Het gebitch komt dan ook vnl uit quotes als deze:


Veel gebruikers hier zijn verdomd serieus bezig met het zoeken naar de klankidealen en de daarbij passende pedalen. Op het moment dat een gebruiker dat dan allemaal even aan de kant gooit met één doos die het "allemaal wel even zou doen" getuigt niet echt van inzicht van wat mensen drijft bij het vinden van effecten.

en,

Waar baseer je dat op. Voor hetzelfde geld sta je volgende week in de winkel omdattie ermee gekapt is?

Typisch gitaarnet.nl-gedrag. Is er iemand enthousiast over een bepaald produkt wat door de "gevestigde orde" als waardeloos wordt omschreven, dan gaan we lekker cynisch reageren. Zelfs mod D_H laat zich meeslepen tot dit soort reacties en dan nog zeggen dat de TS dat zelf heeft uitgelokt. Jammer. Beste gitaarnet.nl-ers, neem jezelf vooral niet te serieus en gun een ander ook het licht in de ogen, ook al zijn jullie veel gedrevener/ ervaren/ in het bezit van "betere" spullen.

up-guitarman
24 november 2006, 13:44
Typisch gitaarnet.nl-gedrag. Is er iemand enthousiast over een bepaald produkt wat door de "gevestigde orde" als waardeloos wordt omschreven, dan gaan we lekker cynisch reageren. Zelfs mod D_H laat zich meeslepen tot dit soort reacties en dan nog zeggen dat de TS dat zelf heeft uitgelokt. Jammer. Beste gitaarnet.nl-ers, neem jezelf vooral niet te serieus en gun een ander ook het licht in de ogen, ook al zijn jullie veel gedrevener/ ervaren/ in het bezit van "betere" spullen.

+ 999999999999999
Tss, gitaarnet, jongens toch. Ik heb hier al veel info verkregen, dat wel, maar stoor me toch vaak ook aan de egotripperij van sommige mensen die zichzelf blijkbaar superieur vinden omdat ze pokkedure en supergoeie gear hebben ...

Ik ben ook met kutmateriaal begonnen => Een Zoom 505 als FX bakje. Dan is die Boss GT8 echt 100 keer beter !!!

Waarom moet dit weer compleet worden afgebroken, als de topicstarter gelukkig is met zijn aankoop is dat toch goed voor hem ... En die GT8, mja ik ben er ook geen fan van, maar er zitten toch wel een aantal leuke features op, die voor mij overigens niet bruikbaar zijn, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het hierdoor als een fantastisch apparaat beschouwen !!!

Timotio
24 november 2006, 14:20
gelukkig wordt ik overmorgen 15.... :noob:

en ik maar denken dat ik je jongste was hierzo :O

Dirk_Hendrik
24 november 2006, 14:21
.....
Dennis,
Zou je toch zo vriendelijk willen wezen om eens te kijken of je het klaarspeelt die quote die je zo mooi van me postte ook eens van mijn kant te zien:

Ik zal de laatste zijn ook een GT-8 ongehoord af te kraken. Mag ik dan ook de laatste zijn om niet met één veeg al m'n geliefde pedaaleffecten aan de kant te laten vegen door één apparaat?

En dat is wat ik met die post bedoelde. Niks "gitaarnet elite".

sugarfish
24 november 2006, 14:36
Dennis,
Zou je toch zo vriendelijk willen wezen om eens te kijken of je het klaarspeelt die quote die je zo mooi van me postte ook eens van mijn kant te zien:

Ik zal de laatste zijn ook een GT-8 ongehoord af te kraken. Mag ik dan ook de laatste zijn om niet met één veeg al m'n geliefde pedaaleffecten aan de kant te laten vegen door één apparaat?

En dat is wat ik met die post bedoelde. Niks "gitaarnet elite".

"gitaarnet elite" is iets wat ik hier wel vaker tegenkom. Vooral tegenover forumleden die pas zijn begonnen! Bepaalde personen willen dan even laten zien wat ze weten/kunnen.
Iedereen is hier welkom en als iemand lyrisch is over zijn/haar apparaat dan laten we dat zo. Als jouw kind met zijn/haar (achterlijke) speeltje naar je toe komt rennen om te zeggen hoe blij die is.....wat doe je dan?


Ik vind trouwens dat de titel van dit topic nu tot zijn recht komt....

rjong999
24 november 2006, 15:55
Dennis,
Zou je toch zo vriendelijk willen wezen om eens te kijken of je het klaarspeelt die quote die je zo mooi van me postte ook eens van mijn kant te zien:

Ik zal de laatste zijn ook een GT-8 ongehoord af te kraken. Mag ik dan ook de laatste zijn om niet met één veeg al m'n geliefde pedaaleffecten aan de kant te laten vegen door één apparaat?

En dat is wat ik met die post bedoelde. Niks "gitaarnet elite".
Wellicht toch een kwestie van groepsblindheid, Dirk_Hendrik. Als je lang genoeg bij elkaar zit gaat de gezamelijke mening vaak erg op de waarheid lijken.
Zelf als zou het zo zijn dat knul TS in zijn enthousiasme 'al jou geliefde pedaaleffecten aan de kant zou vegen' (waarvan ik me afvraag wat je er in hemelsnaam mee kan bedoelen, anders dan: 'Mamma, hij zegt dat me spulletjes kut zijn") dan had het jou als Effectenpolizei gepast daar wat genuanceerder op te reageren.

Je kunt ontkennen wat je wilt maar er hangt hier zeker een elitair luchtje, ik denk dat er velen zijn die dat zullen bevestigen. Of dat erg is, is punt twee. Maar voorlopig zie ik veel leden in denial ;-)

intervine divention
24 november 2006, 16:01
Je kunt ontkennen wat je wilt maar er hangt hier zeker een elitair luchtje, ik denk dat er velen zijn die dat zullen bevestigen. Of dat erg is, is punt twee. Maar voorlopig zie ik veel leden in denial ;-)

Amen brother, het mag eens gezegd worden.

schizo910
24 november 2006, 16:07
Dus Dirk-Hendrik mag niet zeggen dat de GT-8 niet goed is?

Maar de topicstarter mag wel zeggen dat de GT-8 beter is dan losse pedalen. oftewel losse pedalen zijn niet goed, mag hij wel zeggen?

intervine divention
24 november 2006, 16:14
Dus Dirk-Hendrik mag niet zeggen dat de GT-8 niet goed is?

Maar de topicstarter mag wel zeggen dat de GT-8 beter is dan losse pedalen. oftewel losse pedalen zijn niet goed, mag hij wel zeggen?

lijkt me een onlogische interpretatie...

sugarfish
24 november 2006, 16:15
Dus Dirk-Hendrik mag niet zeggen dat de GT-8 niet goed is?

Maar de topicstarter mag wel zeggen dat de GT-8 beter is dan losse pedalen. oftewel losse pedalen zijn niet goed, mag hij wel zeggen?

dit gaat niet meer over een mening hebben/verkondigen, dit gaat over iemand in zijn waarde laten! Dat is een wezenlijk verschil.

Kaboemba
24 november 2006, 16:21
Kijk, inhoudelijk ben ik het ook absoluut niet op alle punten eens met TS. Maar dat geldt wel voor meer topics hier. En pikkie van 14 - kan wel zijn, maar die zijn er nou eenmaal ook. Niet iedereen heeft Keeley-centen of zelf behoefte, en het lijkt me dat deze site er toch niet alleen is voor mensen die dat wel hebben (anders zou een passende vooraankondiging niet misstaan...)

Te beweren dat een GT8 een "rukding" is getuigt van nog minder inzicht dan de claims van TS, die in ieder geval in zijn situatie en perspectief nog waar kunnen zijn.

Die bewering komt vanuit mijn eigen ervaring en voorkeur en dus staat hij.
Ik heb vanalles gehad en er zal nog veel meer komen, van boss heb ik de gt-3, gt-5 en de me-50 gehad en verder de gt-6 en gt-8 geprobeerd. En ik vind het ruk, kwa geluid dan. Ik zeg daarmee niet dat zo'n multi-fx pedaal onhandig is.

dml
24 november 2006, 16:21
Dennis,
Zou je toch zo vriendelijk willen wezen om eens te kijken of je het klaarspeelt die quote die je zo mooi van me postte ook eens van mijn kant te zien:

Ik zal de laatste zijn ook een GT-8 ongehoord af te kraken. Mag ik dan ook de laatste zijn om niet met één veeg al m'n geliefde pedaaleffecten aan de kant te laten vegen door één apparaat?

En dat is wat ik met die post bedoelde. Niks "gitaarnet elite".

Ik neem aan dat je als moderator voldoende mensen-, forum- en internetkennis hebt om een tekst als "in één veeg........." in zijn juiste proporties te zien, te kunnen relativeren, daar gaat het om. Ik kan jouw post prima van jouw kant bekijken maar vergeet niet dat juist jij hier twee petten op hebt, die van mod en die van effectenreparateur/-bouwer. En daar zit 'm net de moeilijkheid. Ik zeg niet dat je je mening als mod niet mag geven over een bepaald product maar enige nuancering zou, lijkt mij, op zijn plaats zijn, ook al is de TS dat volgens jou niet.

En dan nog dit:
"Daarnaast, ik vind dit blinde vertrouwen in de Bosskwaliteit wel schattig. De TS weet klaarblijkelijk nog niet hoeveel bossjes er op mijn operatietafel hebben gelegen onmdat ze voortijdig overleden als gevolg van het gevecht tussen de Boss afdeling design vs de Boss afdeling inkoop/winst. "

Ik ben dan wel benieuwd om hoeveel pedalen per jaar het gaat, vanaf het moment dat jij je eerste Boss-pedaal op de operatietafel kreeg. Wat waren de gebreken? Hoe is ermee omgegaan? Hoe oud waren de pedalen? Zet dat eens af tegen het aantal verkochte Boss-pedalen in diezelfde periode, dan zal de storingsgevoeligheid van Boss nog wel meevallen.
Verder doet het woord "Schattig" nogal denigrerend aan, maar dat kan aan mij liggen.

rjong999
24 november 2006, 16:23
Dus Dirk-Hendrik mag niet zeggen dat de GT-8 niet goed is?

Maar de topicstarter mag wel zeggen dat de GT-8 beter is dan losse pedalen. oftewel losse pedalen zijn niet goed, mag hij wel zeggen?
We komen nu een beetje op het niveau van onenigheid in de zandbak: "Maar mamma hij zei dat mijn schepje kut is en maar ik mag niet zeggen dat zijn emmertje en het is niet eerlijk, oh nee..."

Nee, Calimero's, het is niet eerlijk. Laten we er maar over ophouden.

Veel plezier met je GT8, TS!

dml
24 november 2006, 16:24
GT8? Wereldapparaat!!

(ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal gehad heb, op dit moment heb en nog krijgen zal) :D

sugarfish
24 november 2006, 16:25
We komen nu een beetje op het niveau van onenigheid in de zandbak: "Maar mamma hij zij dat mijn schepje kut is en maar ik mag niet zeggen dat zijn emmertje en het is niet eerlijk, oh nee..."

Nee, Calimero's, het is niet eerlijk. Laten we er maar over ophouden.

Veel plezier met je GT8, TS!

...alle vliegen in 1 klap dood...

Kaboemba
24 november 2006, 16:28
lijkt me een onlogische interpretatie...

Want ?

De topicstarter zegt toch duidelijk dat het ding beter is dan al die losse pedalen.
Tuurlijk is het geen ruk-ding en tuurlijk is het fijn voor die vent dat hij er blij mee is. Het ging meer om de verkondiging dat het HET was.

intervine divention
24 november 2006, 16:34
Want ?

De topicstarter zegt toch duidelijk dat het ding beter is dan al die losse pedalen.
Tuurlijk is het geen ruk-ding en tuurlijk is het fijn voor die vent dat hij er blij mee is. Het ging meer om de verkondiging dat het HET was.

hetgeen je dus ook gewoon kan nuanceren, ipv te gaan 'bitchen'. dat was meer de gedachte

johanb
24 november 2006, 16:46
Wat ik mij afvraag ? Hoe kan het eigenlijk dat een los pedaal veel beter is dan een multi-pedaal ,ze hebben allebei vele instellingen en het is allebei electronica zonder buizen,

Thundermane
24 november 2006, 17:35
Op een vreemde manier ben ik dankbaar voor alle aandacht, negatief en positief.
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zei dat dit ding beter IS dan andere dingen. Ik zei het misschien wel omslagtig.
Al moet ik zeggen dat ik beter verwacht had van het volk hier, en merk dat ik niet serieus genomen word, al weet men nog niks van mij hier, dus gaat men maar wat vooroordelen... (lekker sarcastisch) veel dank hiervoor!
Maar ok, er zat ook wat meer constructieve kritiek tussen. Maar ik zal het herhalen: voor MIJ klinkt de GT8 heel goed, ik heb hiervoor meer van boss gehad, me50, gt6 enz. Maar wat mij opviel is dat de GT8 gewoon ook betere sound geeft dan die andere dingen.
En als mensen persoonlijk worden (in de zin offensief) omdat zij een voorkeur hebben naar een ander merk, zal ik dit uiteraard in zijn geheel negeren.

Wat mij nu ook opviel is dat mensen mij gingen steunen omdat ik zoveel kritiek kreeg. Als dit in veel topics voorkomt vind ik dit toch vreemd. En dan heb ik het over al die kritiek.
Maarja ik vind het hoe dan ook vreemd dat de mensen hier zo zakelijk doen, zal ik maar zeggen, het mag ook iets meer in lekentaal.
Maar jullie hebben geluk, ik ben ontzettend vergevingsgezind :p, ik zal niet dreigen met:"goh, nu ik dit zie, denk ik toch wel dat er gitaristensites zijn die wat vriendelijker zijn."

En ik wil nu even als definitief uitspraak: ik zie die andere merken niet als slechter, maar als "niet mijn smaak".
Als ik speel met de GT8 klinkt het goed, klaar uit.

BamBuFan1
24 november 2006, 17:41
tuurlijk. Ik kan me ook eigenlijk niet herinneren waarom ik de multieffects aan de kant gegooid heb..

Binnenkort m'n losse trapkastjes maar eens op MP gooien....

Idem hier, sinds mijn Behringer V-amp heb wil ik ook niets anders meer.
Iemand nog een zooitje crappy Ibanez widebox- 9- 10- en L-serie pedalen hebben?


(Waarschijnlijk hebben ze allemaal al zo'n V-amp dus waarom zouden ze...)