PDA

View Full Version : 6CA7 in Marshall 2204



Unicron
23 november 2006, 16:54
Hey guys,

Even een vraagje, moet je 6CA7s net zo heet/koud zetten als je normaliter met EL34 zou doen? Deze buis komt niet voor in de tabel met mA's die ik heb liggen. Ook weet ik niet of deze buis nu 25 of 30 watt max is, als ie 30 is kan ie in principe heter lijkt me....

Iemand ervaring met deze buis in zijn Marshall of andere EL34 amp? Ik heb ze net binnen, haalde de huidige Philips EL34s eruit en die draaiden op 42mA, de 6CA7s echter op 60mA met dezelfde instelling. Ik heb de biaspot teruggedraaid zodat ze nu op 44mA zitten, maar misschien moeten/kunnen ze
veel heter dan een EL34?

Ik wilde deze buizen eens proberen omdat ik ook basgitaar op deze amp speel en door firma X beloofde extra bassen en 'grootse' sound hebben me overgehaald deze eens te proberen.

Alvast bedankt!

Chris Winsemius
23 november 2006, 18:15
Hoi Unicron

Pa max is hetzelfde en de Pg2 max is volgens mij ietsje hoger.
Ip dus 'n vergelijkbare biasinstelling qua ANODEstroom.

'n 2204 heeft beduidend minder bas dan bijvoorbeeld 'n 2203, voor 'n groot gedeelte komt dit door de lagere voedingsspanning en OT.

Succes!

Unicron
23 november 2006, 19:02
Hey bedankt Chris!

Dan hou ik hem rond de 42/44mA.

Ik heb mbv die 'slope' weerstand de amp iets donkerder gedraaid, ook de gain wat verhoogd, de gain weerstand is nu 4,7K wat hem op de low input net een mooi randje geeft met de gain vol, high input is te dun voor bas. Op een 2x15" met D-140s kom ik overigens absoluut geen bas tekort, maar ik ben nog steeds wel benieuwd naar 2203 op basgitaar.

Jammer dat die Superbass 1992 MKII niet in 50 watt gemaakt is, zou ideaal zijn om vol open te gooien, 100 watt is met volume op 10 al gauw te gek...

gr. Jeroen

Chris Winsemius
23 november 2006, 19:09
Hey bedankt Chris!

Dan hou ik hem rond de 42/44mA.

Ik heb mbv die 'slope' weerstand de amp iets donkerder gedraaid, ook de gain wat verhoogd, de gain weerstand is nu 4,7K wat hem op de low input net een mooi randje geeft met de gain vol, high input is te dun voor bas. Op een 2x15" met D-140s kom overigens absoluut geen bas tekort, maar ik ben nog steeds wel benieuwd naar 2203 op basgitaar.

Jammer dat die Superbass 1992 niet in 50 watt gemaakt is, zou ideaal zijn om vol open te gooien, 100 watt is met volume op 10 al gauw te gek...

Ok!

De 50 Watt versie v/d 1992 is de 1986 maar de eind jaren 70 modellen hebben ook weer lagere spanningen dan de 1992s.

Fijne avond,

Unicron
23 november 2006, 19:17
Hey, te gek, dat wist ik niet! Dan ga ik maar eens op zoek naar zo'n ding. Zal niet goedkoop zijn ben ik bang.

Have a fine evening yourself!