PDA

View Full Version : Roger Mayer Octavia



Fuhgawz
23 november 2006, 16:26
Ik ben de laatste tijd op zoek naar pedaaltjes om je signaal helemaal naar de tering te helpen en/of onherkenbare k*tgeluiden produceren. Ik heb een paar jaar geleden ooit een Ampeg Scrambler clone geprobeerd en hieruit kon ik toen echt irritante krasgeluiden toveren.
Toen viel mijn oog op een Roger Mayer Octavia pedaal op marktplaats. Zou deze geschikt voor dit soort doeleinden (a la de Ampeg Scrambler) of is de Roger Mayer Octavia echt een stuk milder, zoals ik vermoed? Wie heeft er ervaring mee? Wat kunnen jullie me verder vertellen over dit pedaal?
Zo nee, welke algemeen (tweedehands) verkrijgbare octave/fuzz pedalen zijn geschikt voor mijn doeleinden? Het hoeft niet subtiel te klinken en ik wil geen 200 euro uitgeven.
Bij voorbaat dank! =)

Dirk_Hendrik
23 november 2006, 16:56
Ik ben de laatste tijd op zoek naar pedaaltjes om je signaal helemaal naar de tering te helpen en/of onherkenbare k*tgeluiden produceren. Ik heb een paar jaar geleden ooit een Ampeg Scrambler clone geprobeerd en hieruit kon ik toen echt irritante krasgeluiden toveren.
Toen viel mijn oog op een Roger Mayer Octavia pedaal op marktplaats. Zou deze geschikt voor dit soort doeleinden (a la de Ampeg Scrambler) of is de Roger Mayer Octavia echt een stuk milder, zoals ik vermoed? Wie heeft er ervaring mee? Wat kunnen jullie me verder vertellen over dit pedaal?
Zo nee, welke algemeen (tweedehands) verkrijgbare octave/fuzz pedalen zijn geschikt voor mijn doeleinden? Het hoeft niet subtiel te klinken en ik wil geen 200 euro uitgeven.
Bij voorbaat dank! =)


De enige octavia die ik door en door ken is mijn eigen RM octavia kloon (http://dirk-hendrik.com/octafuzz.html). Die is inderdaad vrij mild en de manier waarop ik em dan ook nog het liefst gebruik is met de gain op praktisch minimaal. Puur en alléén het oktaaf pakken dus.

Pat85
23 november 2006, 18:54
Dude,
Misscien is een Fender Blender wel wat voor jou, geloof dat die Ampeg Scrambler er een exacte of bijna exacte kopie van was.
Ik weet alleen niet of ze tweede hands al erg makkelijk te krijgen zijn, heb mijn reissue deze zomer verkocht...

Fuhgawz
23 november 2006, 19:03
@ Dirk: Thanks voor de info! Misschien toch maar verder zoeken dan..
@ Ibanez: Yeah, dat is ook de reden dat ik niet meteen een Ampeg Scrambler ga kopen; ze zijn hier niet zo eenvoudig aan te komen.

a darker shade of grey
23 november 2006, 19:40
wat ook wel een heel vreemd geluid geeft is een MXR BlueBox ;)

Jorn69
23 november 2006, 19:56
Als je echt goed wilt weten hoe zo'n octavia hoort te klinken luister dan naar de Band of Gypsys cd van jimi hendrix

MaxR
23 november 2006, 20:50
hm, voor 40 euro heb je een French Toast. kan je volgens mij ook best nasty fuzz uit krijgen, maar ook bruikbare dingen. gearwire.com heeft een demovid.

Fuhgawz
23 november 2006, 21:18
wat ook wel een heel vreemd geluid geeft is een MXR BlueBox ;)

Yeah ik weet, maar ik zoek toch specifiek naar een nasty octave up geluid.


Als je echt goed wilt weten hoe zo'n octavia hoort te klinken luister dan naar de Band of Gypsys cd van jimi hendrix

Ik wil niet weten hoe een octavia HOORT te klinken, maar of ik hem ook gebruiken om mijn geluid te vernaggelen. ;) Evengoed dank voor de tip. Ik zal eens luisteren..


hm, voor 40 euro heb je een French Toast. kan je volgens mij ook best nasty fuzz uit krijgen, maar ook bruikbare dingen. gearwire.com heeft een demovid.

Yeah thanks!! Dat is misschien wel een optie. Gebaseerd op de Foxx Tone Machine toch?

MaxR
23 november 2006, 22:46
damn right :)

zoon van Piet
23 november 2006, 23:24
Yeah ik weet, maar ik zoek toch specifiek naar een nasty octave up geluid.



Ik wil niet weten hoe een octavia HOORT te klinken, maar of ik hem ook gebruiken om mijn geluid te vernaggelen. ;) Evengoed dank voor de tip. Ik zal eens luisteren..



Yeah thanks!! Dat is misschien wel een optie. Gebaseerd op de Foxx Tone Machine toch?

Yep. en de tonemachine(kloon) kan vernaggelen als weinig anderen - gewoon octaaf aanzetten en dan iets spelen wat ie niet verwacht -uit zn balans brengen, dat ding!

Geldt trouwens ook voor de Octavia.
en de superfuzz+clonen...
en experience pedal ( tonemachine met nog een extra swell-standje..)

Fuhgawz
23 november 2006, 23:46
gewoon octaaf aanzetten en dan iets spelen wat ie niet verwacht -uit zn balans brengen, dat ding!
Geldt trouwens ook voor de Octavia.


Oke, dus die Octavia kan ook extremere geluiden aan? Hoe 'extreem' issie in vergelijk met bv een Tone Machine of een Scrambler?

Tristan
24 november 2006, 01:05
Hee man,

Wat ik soms wel doe en echt te gek vind is om gewoon een octaver te gebruiken in combinatie met je drive sound...
Klinkt ook heel erg cool in combinatie met een fuzzbox en/of een envelope filter...
Echt superdik en ranzig...

Gewoon:
Envelope Filter -> Octaver
Envelope Filter -> Drive/Fuzz -> Octaver

Een goedkopere Fuzz die je eens zou kunnen checken is de MI Audio G.I. Fuzz of de Neo Fuzz, die hebben wel wat weg van de Zvex Fuzz Factory, alleen zijn ze wat minder duur...

Vette clipjes daarvan vind je op www.haarguitars.nl

vulvasonic
24 november 2006, 01:30
Goedkoper en nog gaver (vind ik) is een gewone ouwe Boss Octaver door een EHX BassBalls sturen. Veel lekkerder krijg je het niet.

Maar zoek je echt een anarchistisch geluid met octaver-achtige bijgeluiden, dan moet je eigenlijk gewoon een EHX Frequency Analizer (ring modulator) aanschaffen). Totale gekkenhuis!

LOVE IIIIIIIT! :D

Ché
25 november 2006, 11:15
Ik raad je aan een fuzzfactory te bouwen. Is helemaal niet zo moeilijk. Dat ding klinkt knettergek er zit ook een octaaf 'instelling' op en als je gestoorde geluiden wilt is het een topper...
Kijk maar eens naar de vid op de site van zvex...

Kitchen-Marshall
31 mei 2008, 14:32
Even een quote:

"Ik ben de laatste tijd op zoek naar pedaaltjes om je signaal helemaal naar de tering te helpen en/of onherkenbare k*tgeluiden produceren. Ik heb een paar jaar geleden ooit een Ampeg Scrambler clone geprobeerd en hieruit kon ik toen echt irritante krasgeluiden toveren. ... "

Het antwoord op al jouw dromen is de Metasonix TX-2 Butt Probe:
http://www.metasonix.com/TX2.htm
Je wilt nooit meer anders!

Check vooral die soundfiles!!

nevyn292
31 mei 2008, 14:53
waarom bump je in godsnaam een topic van een jaar geleden?

god zeg, er zijn een paar nieuwelingen steevast bezig allerlei oude topics omhoog te werken, kap dr nou eens mee.

Fuhgawz
31 mei 2008, 15:01
HAHA, ik heb inmiddels mijn Ampeg Scrambler clone, maar dat ding in jouw link is wel echt top!! 8-)

Valoosj
31 mei 2008, 15:55
waarom bump je in godsnaam een topic van een jaar geleden?

god zeg, er zijn een paar nieuwelingen steevast bezig allerlei oude topics omhoog te werken, kap dr nou eens mee.

Met zo te kankeren in elk topic gaat jouw postcount ook omhoog. En dat is nu net een van de dingen die je hen verwijt. Fuhgawz is trouwens tevreden met wat die noob hem getoond heeft. Loop toch niet zo te zagen op iedereen de ganse dag ;)

Dirk_Hendrik
31 mei 2008, 15:57
Kanonne Rene,

Da's wel echt een lijk dat je omhoog kickt.
En wanneer kom je nou weer eens helpen m'n bier op te drinken?

Mitch
31 mei 2008, 16:38
Hé, da's technisch gezien ook ONS bier :sneaky: