PDA

View Full Version : Foto's van mijn nieuwe Fender Highway 1 2006 Stratocaster



tomswaelen
23 november 2006, 16:21
Door een klein financieel crisisje heb ik mijn USA Deluxe moeten verkopen en voor een goedkoper model gegaan.

Deze gitaar is misschien goedkoper, maar speelt even goed als die Deluxe. De Alnico3 pickups spreken mij alvast meer aan dan de Noiseless pickups in die Deluxe. De Greasebucket tone-knoppen zijn ook heel nuttig (verlagen de hoge frequenties zonder bas toe te voegen).

Hier is een sample, een improvisatietje (niet mijn beste) op Comfortably numb.

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=259654&songID=4695012

Ik heb de snaren ietsje hoger moeten afstellen om wat fretbuzz kwijt te raken, maar ik zit niet echt veel in met een hogere actie.

Hier zijn de foto's. De kwaliteit is niet super, vermits ze genomen zijn met mijn Nokia 6680. Ik heb de paar overbelichte foto's erin gelaten om de matte kleur te laten zien.

En nee, die SRV neckplate is niet standaard op de Highway 1's :) Ik heb die ooit op eBay gekocht en was al een tijdje aan het wachten op een sunburst Stratocaster om die pneckplate op te monteren...

http://users.skynet.be/tomswaelen/strat/strat1.jpg

http://users.skynet.be/tomswaelen/strat/strat2.jpg

http://users.skynet.be/tomswaelen/strat/strat3.jpg

tomswaelen
23 november 2006, 16:22
http://users.skynet.be/tomswaelen/strat/strat4.jpg

http://users.skynet.be/tomswaelen/strat/strat5.jpg

http://users.skynet.be/tomswaelen/strat/strat6.jpg

http://users.skynet.be/tomswaelen/strat/strat7.jpg

Timotio
23 november 2006, 16:30
ziet er goed uit man :) ik vind fenders zoiezo al een goed uiterlijk hebben :strat:

B_2_the_a
23 november 2006, 16:43
Knuffeleen

vulvasonic
23 november 2006, 17:08
Jammer van die grote kop.......

Aron Maiden
23 november 2006, 17:15
Juist vet zon grote kop!!!;)

achja, super vet ding, wat heb je ervoor betaald?
en waar heb je em gekocht?

tomswaelen
23 november 2006, 17:19
Juist vet zon grote kop!!!;)

achja, super vet ding, wat heb je ervoor betaald?
en waar heb je em gekocht?

Ik vind die 70s headstock net ook mooier dan de normale, al heeft de normale ook wel iets hoor :)

Ik heb er 600 EUR voor betaald bij www.musicstore.de ...

Tho
23 november 2006, 17:25
prachtig ding! 'k begin die fenders steeds mooier te vinden

Gearjunkie
23 november 2006, 17:29
Hij klinkt ook goed!

Hector_Tsolodimos
23 november 2006, 18:28
wooow vet
die SRV backplate geval van je :D

The Underdog
23 november 2006, 18:59
Mooi! Alleen jammer van die single coils. Een setje hot rails erin en rocken maar :blast:

Maniaaaak!!
23 november 2006, 19:19
Nice!

Mooie gitaar gefeliciteerd man!

Ik speelde laatst op een deluxe, met alle respect voor de meningen van anderen, ik vind een American Deluxe geen lekkere strat. De pickups klinken dun, de nek is niet mijn ding het tremelo is niet je van het. Het speelt gewoon niet.

Good ridance IMHO :)

Ik vind deze stukker mooier! Mooie prijs ook

GibsonSG
23 november 2006, 19:48
Die 70's headstock en die Stevie Ray Vaughan Neckplate doen het hem voor mij;) Geweldig gitaar, en hij klinkt trouwens ook fantastisch:)

BLOK182
23 november 2006, 19:53
Gaaf ding! Enig idee hoe ze zich verhouden tot de mexicaanse classic serie? Die zit zo rond de 550 euro. Ben wel benieuwd, heb wel gas voor een strat:p

Ibanez RuleZ
23 november 2006, 19:54
heb een oude highway1 met de kleine kop... ben dr best over te spreken: fijn gitaartje. veel plezier ermee man!!

Harrald

tomswaelen
23 november 2006, 20:19
Mooi! Alleen jammer van die single coils. Een setje hot rails erin en rocken maar :blast:

Ik ben een grote fan van single coils. De Noiseless pickups in mijn vorige Strat zijn eigenlijk stacked humbuckers, en ik vind ze eigenlijk ietsje te dof klinken zelfs. Geef mij maar de lekker traditionele Fender single coil sound.

B_2_the_a
23 november 2006, 20:20
die noiseless pickups van fender zijn troep
karakter loos

tomswaelen
23 november 2006, 20:21
Gaaf ding! Enig idee hoe ze zich verhouden tot de mexicaanse classic serie? Die zit zo rond de 550 euro. Ben wel benieuwd, heb wel gas voor een strat:p

Ik heb nooit een Mexico Classic gespeeld, maar wel heb wel een MIM Tele gehad, die overigens héél degelijk was, onmogelijk om te ontstemmen ook. Die vond ik heel goed spelen ook. De finish op de nek van de Tele vond ik precies een beetje aangenamer (is al meer dan 2 jaar geleden), maar aan deze wen ik ook nog wel.

De nieuwe HW1 gitaren zijn in ieder geval aanraders!

tomswaelen
23 november 2006, 20:22
Die 70's headstock en die Stevie Ray Vaughan Neckplate doen het hem voor mij;) Geweldig gitaar, en hij klinkt trouwens ook fantastisch:)

Ik heb die neckplate ooit eens op eBay gekocht, van iemand in Thailand of omstreken die dat deed met een etsmachine voor juweliers... Hij had er veel meer, oa ook van Eric Clapton, je kon er ook je eigen foto of ontwerp laten indienen...

Hector_Tsolodimos
23 november 2006, 20:28
Nice!

Mooie gitaar gefeliciteerd man!

Ik speelde laatst op een deluxe, met alle respect voor de meningen van anderen, ik vind een American Deluxe geen lekkere strat. De pickups klinken dun, de nek is niet mijn ding het tremelo is niet je van het. Het speelt gewoon niet.

Good ridance IMHO :)

Ik vind deze stukker mooier! Mooie prijs ook

ik heb ook eens op de Fender USA Deluxe strat gespeeld, vond het ook niet veel..een standard USA vind ik veel beter..

BLOK182
24 november 2006, 13:52
Ik heb een tijdje terug een USA deluxe geprobeerd met Kinmans derin, echt fantastische sound! Vond het echt een prettige gitaar, maar geen idee hoe ze met noiseless van de fabriek klinken.

tomswaelen
4 december 2006, 18:05
Ik heb een tijdje terug een USA deluxe geprobeerd met Kinmans derin, echt fantastische sound! Vond het echt een prettige gitaar, maar geen idee hoe ze met noiseless van de fabriek klinken.

Mja, zoals ik al zei, die Noiseless op zich klinken wel ok, maar net ietsje te dof (het zijn eigenlijk humbuckers) om mij de single coil sound te gevend die ik wil.

Dan vind ik deze Fender AlNiCo 3-pickups eigenlijk beter, en de middenpickup is nog eens RW/RP ook...

drap
4 december 2006, 19:39
Voor zover ik op de hoogte ben zijn die noisseless elementen van Fender geen humbuckers hoor, gewoon singlecoils. Dat ze amper ruisen doet daar niet aan af. Kinman's zijn hetzelfde pricipe.

Maniaaaak!!
4 december 2006, 19:44
Voor zover ik op de hoogte ben zijn die noisseless elementen van Fender geen humbuckers hoor, gewoon singlecoils. Dat ze amper ruisen doet daar niet aan af. Kinman's zijn hetzelfde pricipe.

Alleen zijn kinman's een stuk duurder en, naar mijn mening, een stuk minder dun. Heb ze zelf ook in mijn strat. De kinman's zijn van alle elementen die ik tot nu toe in strats heb gehad de beste pickups. Dat ze noiseless zijn is mooi meegenomen maar niet de hoofdreden voor aanschaf. Ze klinken gewoon ERG goed! (mag ook wel voor dat geld :) )

Chris Winsemius
4 december 2006, 19:56
De Greasebucket tone-knoppen zijn ook heel nuttig (verlagen de hoge frequenties zonder bas toe te voegen).

Hoe bevalt die Greasebucket toonregeling na 'n tijdje in de praktijk?

drap
4 december 2006, 20:00
Alleen zijn kinman's een stuk duurder en, naar mijn mening, een stuk minder dun. Heb ze zelf ook in mijn strat. De kinman's zijn van alle elementen die ik tot nu toe in strats heb gehad de beste pickups. Dat ze noiseless zijn is mooi meegenomen maar niet de hoofdreden voor aanschaf. Ze klinken gewoon ERG goed! (mag ook wel voor dat geld :) )

Ich weiss, ik heb ze zelf ook :cooler:

Maniaaaak!!
4 december 2006, 20:09
Ich weiss, ik heb ze zelf ook :cooler:

Hehe

Wij begrijpen elkaar; wij zijn Kinman bros ;)

Allebei een stuk armer, maar wel een dikke sound :D

BLOK182
4 december 2006, 20:41
Ik vond de Kinmans (weet niet welke set) erg goed blijven klinken toen ik behoorlijk wat gain en volume indraaide. Veel strat hebben de neiging dan schel of schreeuwerig te worden op het brugelement, naar het irritante toe, en de strat met de Kinmans blijft echt lekker prettig klinken:-)

tomswaelen
4 december 2006, 22:00
Voor zover ik op de hoogte ben zijn die noisseless elementen van Fender geen humbuckers hoor, gewoon singlecoils. Dat ze amper ruisen doet daar niet aan af. Kinman's zijn hetzelfde pricipe.

My bad, ik dacht dat Noiseless pickups in principe stacked humbuckers waren...

tomswaelen
4 december 2006, 22:01
Hoe bevalt die Greasebucket toonregeling na 'n tijdje in de praktijk?

Ik gebruik ze niet zo veel. Niet omdat het slecht klinkt, maar omdat ik sowieso weinig met tone-knoppen speel. Als ik ze gebruik, vind ik de GB wel beter klinken dan gewone tone-knoppen...

drap
4 december 2006, 22:04
My bad, ik dacht dat Noiseless pickups in principe stacked humbuckers waren...

Ja en nee, maar je kan het niet uitleggen alszijnde humbuckers. Ik kan het je alleen ook niet precies uitleggen, maar ik snap wel waarom jij ze aanzag voor humbuckers. Het is hier ook al ooit eens ergens uitgelegd in een topic, weet zo niet meer welke.

tomswaelen
4 december 2006, 23:02
Ja en nee, maar je kan het niet uitleggen alszijnde humbuckers. Ik kan het je alleen ook niet precies uitleggen, maar ik snap wel waarom jij ze aanzag voor humbuckers. Het is hier ook al ooit eens ergens uitgelegd in een topic, weet zo niet meer welke.

In ieder geval, diegene van de HW1 vind ik beter klinken (ieder zijn meug natuurlijk). :)

Hier zijn ze in actie (http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=259654&songID=4715686), gespeeld door een PodXT met een Gilmour-patch...

Henk_De_Wombat
4 december 2006, 23:03
Klinkt erg goed, door wat voor versterker speel je hem? Ik wou dat mijn gitaar zo goed klonk. :D

Met andere woorden, hoe krijg je zo'n mooie toon?

tomswaelen
5 december 2006, 00:15
Klinkt erg goed, door wat voor versterker speel je hem? Ik wou dat mijn gitaar zo goed klonk. :D

Met andere woorden, hoe krijg je zo'n mooie toon?

Aangezien ik niet in een band speel, en regelmatig klachten van mijn ouders kreeg over lawaai en sowieso niet veel op een versterker speelde, heb ik mijn Laney VC15 onlangs weggedaan en een PodXT gekocht. Je hoort dus gewoon een PodXT, recht in de line-in van mijn pc geplugd... :)

Luke-wannabe
5 december 2006, 11:03
Ja zeer mooi man!