PDA

View Full Version : Nieuwe buizenamp voor thuisgebruik



tomazz
23 november 2006, 16:12
Ik heb wat cash te spenderen zo'n 800euro en ga mezelf trakteren op een nieuwe versterker.

Volgende maand ga ik testen in musicstore, ik had gedacht om de epiphone valve junior en die orange tiny terror te testen,nu speel ik op een transistorcombo dus zal ik ook een speakerkast moeten aankopen.

Ik speel vooral rock en gebruik bijna altijd de marshall of vox presets die op mn combo zit.

Ik ben een noob op het gebied van buizenversterkers en speakerkasten dus alle ideen en tips zijn welkom ivm met wat ik zeker moet proberen en waar op te letten.

Het mag niet loeihard gaan want het is dus de bedoeling om de buren niet gek te maken.

alvast bedankt

JacksonBas
23 november 2006, 17:32
wrm isoleer je je kamer niet van dat geld =P

Joey Handsome
23 november 2006, 17:59
Die Tiny Terror gaat al redelijk hard voor thuis denk ik. Als ik m'n 5 wat Farfisa buizencombo'tje thuis een beetje flink opendraai gaat ie eigenlijk ook al te hard. Maar goed, wel twee hele leuke versterkers die je daar op noemt.

tomazz
23 november 2006, 18:59
wrm isoleer je je kamer niet van dat geld =P

Het is zo dat al m'n spullen in m'n woonkamer staan, op m'n 1ste verdieping heb ik geen verwarming die constant aanstaat, en ik dacht dat het toch niet zo goed was voor je gitaren om in zo'n koude en vochtige (als ik de ramen openzet) ruimte te zetten.

tomazz
23 november 2006, 19:02
Die Tiny Terror gaat al redelijk hard voor thuis denk ik. Als ik m'n 5 wat Farfisa buizencombo'tje thuis een beetje flink opendraai gaat ie eigenlijk ook al te hard. Maar goed, wel twee hele leuke versterkers die je daar op noemt.

Dus als ik het goed begrijp is het bijna onmogelijk om een buizenamp te hebben thuis zonder herrie met de buren te hebben.Nu speel ik over een cube30 en die gaat niet veel voorbij 4.

new deep
23 november 2006, 19:35
er is al veel gezegd over de epiphone, dat is ook een mooi ding!

Squier4ever
23 november 2006, 19:36
buizenamp thuis is niet ideaal, tenzij je geen buren of schijt aan je buren/ouders hebt :D:D

buizen klinkt wel stuk beter/voller als transistor iig

vester86
23 november 2006, 19:36
ik heb al zeker 2 jaar zonder problemen een buizenamp thuis. kan ook zacht prima, hoewel het leuker is om dat ding af en toe open te gooien.
maar ook een transistor klinkt beter als die harder gaat :blast:

Joey Handsome
23 november 2006, 20:12
Dus als ik het goed begrijp is het bijna onmogelijk om een buizenamp te hebben thuis zonder herrie met de buren te hebben.Nu speel ik over een cube30 en die gaat niet veel voorbij 4.

Nou ja, het ligt er een beetje aan wat je van plan bent. Op zich kan het best hoor. Zeker met die Valve Junior zul je best aardig uit de voeten kunnen thuis. Ik speel zelf ook wel eens op m'n Twin Reverb thuis, maar het geluid is dan niet wat er uit dat ding hoort te komen. Puur omdat het daar te zacht voor gaat. Probeer het eens uit in een muziekwinkel met die twee amps. Iedereen heeft ook weer een iets andere definitie van wat hard is. Daarnaast is het ook redelijk bepalend in wat voor huis je woont. Het ene huis is een stuk gehoriger dan het ander.

tempo3
23 november 2006, 20:18
Woon in een gewoon rijtjes huis. Speel thuis op een champ. Volume zat en weer niet zo hard dat ik ze gelijk op de stoep heb. Je moet natuurlijk niet 's avonds laat gaan jengelen. Dus kan best hoor.....

tomazz
24 november 2006, 17:33
Ok vandaag m'n geduld verloren en wat rondgereden en ik heb ze allebei getest, conclusie de epi is zeker waar voor z'n geld, de orange is natuurlijk wel prijzig tov de epi maar wat een verschil in geluid!

Op 7w is die tt zeker te doen voor thuis zonder dat je de hele buurt stoort, de epi daarentegen was goed maar ik vond hem toch een beetje heel basic (gen gainknop).
Ik heb ze allebei getest op een marshall 1 . 12', voor de orange met zo'n 1 . 12'cab van orange is het 760euro, terwijl ik in de andere winkel voor de epi met de marshall cab 500euro ging kwijt zijn.

Aangezien het binnen m'n budget ligt en ik vind dat je voor de 260 euro meer ook veel méér versterker krijgt word het de orange.Nu nog wachten tot die cabs van orange binnenkomen, weer wat geduld nodig grrrrrrrrrrrr.

JacksonBas
24 november 2006, 18:04
Het is zo dat al m'n spullen in m'n woonkamer staan, op m'n 1ste verdieping heb ik geen verwarming die constant aanstaat, en ik dacht dat het toch niet zo goed was voor je gitaren om in zo'n koude en vochtige (als ik de ramen openzet) ruimte te zetten.

nee das inderdaad niet zo'n goed idee, nouja k weet neit, k heb mn spulle ook op mn slaapkamer staan en daar heb ik eigelijk ook nooit de kachel aan en ook wel t raam open

Negative K3 fan
24 november 2006, 19:01
hey tomazz, hoe ver heb je beide amps open kunnen draaien? tot 10?

tomazz
25 november 2006, 08:30
allebei getest tot op 10, de tt op beide standen heel goed mooi scheurgeluid en mooie clean ,de epi begon op 3/4 wat minder te klinken