PDA

View Full Version : Mesa Boogie en andere vragen... please help



Fenndangoband
23 november 2006, 14:00
Hey,
Ik ben van plan om zeer binnenkort een nieuwe amp aan te schaffen :dance: ... mijn eerste lampenversterker (eindelijk).
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar Mesa Boogie, maar heb helaas nog niet alles kunnen testen. Waarom Mesa... wel ik speel zowel graag clean als in overdrive. Voor mijn stonerband wil ik dan ook een rommelige maar precieze sound (of is dit contradictorisch?). Ik denk dat Mesa mij in mijn behoeften kan voorzien. Omdat deze beestjes nogal een hoog prijskaartje hebben ben ik dan ook op zoek naar een tweedehandse combo.

Hier zijn enkele van mijn vragen :???: :
- Hoe weet je dat lampen versleten zijn?
- De Mesa Boogie DC-5, F-50 of Mark IV... waar liggen de grote verschillen tussen deze amps (of wat is jullie voorkeur en waarom)?
- Wat is zo ongeveer de kostprijs om bovenstaande amps nieuwe tubes te bezorgen?
- Moet ik ook eens kijken naar anere amps die ongeveer dezelfde karakteristieken als Mesa hebben (welke? Vox AC30 en Fender Hotrod-series en twin heb ik al geprobeerd (schitterende amps maar niet veelzijdig genoeg naar mijn mening...))
- tips and tricks, op wat moet ik letten bij aankoop van een tweedehandse... ? Please let me know.

Ik weet het is vrij :nervous: veel maar apprecieer jullie hulp enorm :cheerup: .

Alvast bedankt!
Cheers,

J.

Dick Wolkendeck
23 november 2006, 15:31
Wat is zo ongeveer de kostprijs om bovenstaande amps nieuwe tubes te bezorgen?

Denk maar aan 200 Euro of iets meer. Ik ga uit van 4 eindbuizen en 5 voorversterkerbuizen.

AART
23 november 2006, 16:27
zoiets ja, maar je hebt geen bias kosten, dus je moet voor 150 klaar kunnen zijn.


- De Mesa Boogie DC-5, F-50 of Mark IV... waar liggen de grote verschillen tussen deze amps (of wat is jullie voorkeur en waarom)?


DC-5: opvolger van de caliber series, een soort goedkope uitvoering van de Marks. Klinkt iets minder dik en iets rauwer. Goed clean, matige crunch en goede scheur.


F-50: Meer richting recto scheur, iets minder gedefinieerd(netheid in de rommeligheid ;) ). ook minder strak dan de calibers en marks.
Redelijk clean, matige crunch en de scheur is ok maar imo minder goed dan die van de calibers.

Mark IV: Heel veel opties. 15/30/50/85 Watt schakelbaar door middel van pentode/triode en full power/tweed power.
Verder te veel schakelopties om op te noemen en de mogelijkheid 6l6 met el34 te combineren.
Zeer goed clean kanaal, matige tot redelijek crunch en zeer goede scheur(denk metallica(Black Album), lamb of god, vroege Dream Theater).

Ik heb zelf een Mark IV en vind hem erg goed(duh).
De DC en de F zijn wat meer de goedkopere modellen en daar word ingeleverd op bepalde dingen.

JacksonBas
23 november 2006, 17:29
je kan wel beter die dc-5 neme als die f-50

AART
23 november 2006, 17:32
je kan wel beter die dc-5 neme als die f-50

Ben ik het mee eens.

Beter clean en imo ook betere scheur.

Fenndangoband
23 november 2006, 18:00
Aankopen van je eerste tube amp... it's a pain in the ass my dear friends. Zo veel info, zo veel mogelijkheden, zo veel types... en zeker als je er nog geen zak van afweet (maar ik leer bij!!!). Alvast bedankt voor de reacties. Ik heb gelezen dat de crunch zowel bij DC-5 als F-50 maar middelmatig is... crunch is nl. voor mij heel belangrijker... zou graag crunchy slordige sounds zoals bij QOTSA willen hebben (of toch in de buurt ervan). Natuurlijk moeten naast crunch de zware ballen er ook bijhoren. Zijn er dan beter oplossingen... misschien toch geen Mesa??? Heb aantal reviews over Rivera R55 gelezen... weet het gewoon niet meer wat te doen. Laat ons zeggen een plezierige frustratie. Reacties blijven welkom.
Nogmaals dank.

J.

AART
23 november 2006, 19:01
Je zal ze eens moeten testen.

Als je hier een beetje in de buurt woont ben je welkom om de Mark IV te testen, dan kan je zelf horen of het iets voor je is.


Edit: zie dat je in gent woont, is dan wel lastig, hehe.
Maar probeer eens wat te testen.

Mesa crunch is niet slecht ofzo, maar anders dan marshall.
Foo Fighters gebruiken mesa like crunch bijvoorbeeld.
Kan voor stoner best vet zijn.
Maar check ook eens wat marshalls/peavey's/ iets in die richting.

guhlenn
23 november 2006, 19:05
er staat een DC-2 voor 550,- te koop. van een van de forummers. goede amp...

Squier4ever
23 november 2006, 19:50
hoor ik crunch dan hoor ik marshall PUNT

AART
23 november 2006, 19:51
hoor ik crunch dan hoor ik marshall PUNT

Haha, Tristans tweelingbroertje. ;)

Fenndangoband
23 november 2006, 21:45
Als je hier een beetje in de buurt woont ben je welkom om de Mark IV te testen, dan kan je zelf horen of het iets voor je is.

Bedankt voor het leuke voorstel om even de Mark IV te testen... maar zoals je zelf weet de afstand is iets te groot. Ik kan een Mesa BOogie DC 5 kopen voor 700 euro (nieuwe lampen, 1995, in nieuwe staat, nooit mee "on the road" geweest, reverb switch,...). Wat denk je van de prijs?? Is dit een correcte prijs voor deze tweedehandse mesa???

J.

AART
23 november 2006, 21:49
Voor een dc 5 is dat een nette prijs.

Maar misschien moet je eerst even goed testen en kijken welke amp je het meeste aanspreekt.

guhlenn
24 november 2006, 10:07
hoor ik crunch dan hoor ik marshall PUNT

hahaha 78910

Tristan
24 november 2006, 10:32
Haha, Tristans tweelingbroertje. ;)

Hoeft niet per se zo te zijn hoor...
Marshall heeft een heel specifieke crunch, rond, vloeiend en vol met weinig rafel, ik vind het zelf de lekkerste crunch om solo's mee te spelen, erg gedefinieerd met veel ballen en toch een volle en zingende sound...
Daarnaast is de Marshall crunch ook erg geschikt om vette rockriffs en slagpartijen mee te spelen, een erg veelzijdige crunch dus...

Aangezien de Topic Starter een wat meer rommelige sound wil, dus eentje met meer rafel, tenminste dat is hoe ik het interpreteer, denk ik dat hij niet verkeerd zit bij Mesa/Boogie...
Over het algemeen vind ik Mesa/Boogie amps wat minder open en gedefinieerd klinken dan een ouderwetse Marshall, maar ze hebben wel ballen, dus wat dat betreft zit het wel goed...
Voor rhythm partijen hebben de Mesa/Boogie amps vaak wel een okee crunch...

@Topic Starter:
Ik zou inderdaad gaan voor een amp uit de Dual Caliber series (DC), of misschien een amp uit de voorlopende serie, dus een Caliber of een Studio...
Die F serie schijnt echt minder te zijn, vooral het lead kanaal, wat ongedefinieerder, ik denk niet dat je die Recto achtige sound zoekt, dat gaat echt ballen missen in een stonerband...
Een Mark II of Mark IV kan natuurlijk ook, ook prima amps, maar die zijn wel een heel stuk duurder en of ze in jouw geval echt beter zijn, ik weet het niet, het zijn behoorlijk ingewikkelde amps, ik zou er als beginner niet zoveel van kunnen maken, nog steeds niet eigenlijk... :D
Dat vind ik zowiezo wel een nadeel van Mesa/Boogie amps, je kan blijven draaien tot je een ons weegt, maakt niet uit hoe veel of hoe weinig knopjes erop zitten, gecompliceerde amps...

Fenndangoband
24 november 2006, 12:28
Weet iemand misschien hoe en waar ik het bouwjaar van een Mesa amp kan indentificeren?? (aan buitenkant, binnenin, met serienummer?????)

Schitterend forum hier... bedankt voor de reacties... in ieder geval ben ik blij te horen wat anderen denken over mijn hersenspinsels.

Ik had dus een Line6 ax2/ 212, eens naast een lampenversterker geplaatst en ja... de Line6 verdween in het niets. Vandaar de kriebel (GAS) om een tube amp aan te schaffen... zal dit weekend me bezig houden met toeren naar shops en uittesten... ik kijk er al naar uit... time for rock&roll :p

Fenndangoband
24 november 2006, 12:31
Dat vind ik zowiezo wel een nadeel van Mesa/Boogie amps, je kan blijven draaien tot je een ons weegt, maakt niet uit hoe veel of hoe weinig knopjes erop zitten, gecompliceerde amps...

Dus niet gebruiksvriendelijk volgens jou??? Ben uiteraard bereid om er vele uurtjes te zoeken naar sounds hé :D

Tristan
24 november 2006, 12:46
Tsja, ik heb zo'n DC5 gehad, maar ik bleef maar aan de knoppen draaien en kreeg er mijn geluid niet uit, maar dat ligt ook wel een beetje aan mij, later bleek namelijk dat ik veel meer de Classic Rock/Blues achtige solo crunch zocht die een goede ouderwetse Marshall heeft...

Er zitten veel knopjes op Mesa/Boogie amps, en die werken ook allemaal weer op elkaar, daarom zijn het wel moeilijk in te stellen amps, maar het hangt er ook vanaf wat je zoekt natuurlijk, ben je meer een slag of meer een solo gitarist?
Voor slag kan je er wel brute lompe sounds met ballen uit halen denk ik, wel met behoorlijk wat gain, maar dan heb je denk ik ook dat viezige en tegelijkertijd strakke wat je zoekt...
Een Vox zou ook cool kunnen zijn, een beetje die richting op...

Fenndangoband
24 november 2006, 13:13
Slag of solo??? In de band ben ik sologitarist (die ook veel slagwerk voor de rekening neemt). We proberen te veel sologeweld te beperken en herleiden tot het minimalistische solowerk (ook niet te minimalistisch). Speel eigenlijk meer slag dan solo... maar thuis wil ik dan wel terug, lekker clean (lichte crunch misschien), mijn vingers op het fretbord laten dansen ;). Het is natuurlijk ook noodzakelijk dat de solos voor de nummers in de band bovenop de rommeligheid komen te liggen. Zou dit lukken met DC5 (na veel zoeken)???

Ik heb onlangs een Vox AC30 (met die vintage speakers) geprobeerd en ik moet zeggen dat ik er niet zo tevreden over was. Ok... het is een schitterende amp maar heeft naar mijn mening te weinig mogelijkheden (als je niet constant met het volume op je gitaar wil spelen) en klinkt iets te dof, kanaalswisseling leek me ook vreemd (sorry als ik fout ben, maar zoals reeds gezegd, ben geen expert qua amps). Het is wel zo dat ik deze Vox niet heb geprobeerd met single coils, dit omdat de meeste van mijn 6-snarige vriendjes humbuckers hebben. Heb mij laten vertellen dat de Vox AC30 ideale amp is voor single coil guitars.

guhlenn
24 november 2006, 14:26
Dc serie ios prima denk ik. Maar het is heel lang zoeken idd. Heelmaal niet gebruiksvriendelijk. maar daar ligt dan ook een stukje uitdaging toch?

Tristan
24 november 2006, 14:50
Slag of solo??? In de band ben ik sologitarist (die ook veel slagwerk voor de rekening neemt). We proberen te veel sologeweld te beperken en herleiden tot het minimalistische solowerk (ook niet te minimalistisch). Speel eigenlijk meer slag dan solo... maar thuis wil ik dan wel terug, lekker clean (lichte crunch misschien), mijn vingers op het fretbord laten dansen ;). Het is natuurlijk ook noodzakelijk dat de solos voor de nummers in de band bovenop de rommeligheid komen te liggen. Zou dit lukken met DC5 (na veel zoeken)???

Ik heb onlangs een Vox AC30 (met die vintage speakers) geprobeerd en ik moet zeggen dat ik er niet zo tevreden over was. Ok... het is een schitterende amp maar heeft naar mijn mening te weinig mogelijkheden (als je niet constant met het volume op je gitaar wil spelen) en klinkt iets te dof, kanaalswisseling leek me ook vreemd (sorry als ik fout ben, maar zoals reeds gezegd, ben geen expert qua amps). Het is wel zo dat ik deze Vox niet heb geprobeerd met single coils, dit omdat de meeste van mijn 6-snarige vriendjes humbuckers hebben. Heb mij laten vertellen dat de Vox AC30 ideale amp is voor single coil guitars.

Pfoeh, moeilijk hoor... :confused:
Mij is het in ieder geval niet gelukt om met de DC5 een lekker crunchy en toch gedefinieerd sologeluid te krijgen...
Een zingende lead lukt wel, maar of die boven de "rommeligheid" zoals je dat omschrijft uit zal klinken, ik denk van niet, of dat dat in ieder geval heel erg moeilijk wordt...
Een (lichte) solo crunch is gewoon niet het sterkste punt van de meeste Mesa/Boogie amps...

De Vox haalde ik alleen maar even aan als voorbeeld voor de rommeligheid in de sound die je volgens mij zoekt, die heeft ook een soort nastyness en rafel in de crunchsound zitten...
Met humbuckers wordt een Vox in sommige gevallen wel erg nasty en rafelig ja, maar er zijn wel manieren om dat weer in toom te kunnen houden...
Een andere reden waarom ik de Vox noemde is omdat deze naar mijn idee clean ook heel erg goed klinkt, voor de solo's zou je er dan een drive pedaal op kunnen zetten...
Bovendien kan je zo'n Vox wel kanaalschakelen als je een A/B of A/B/Y box gebruikt...
Ook vind ik de Vox AC30CCH top beter klinken dan de combo's, vooral ook in combinatie met een (Bogner) 4x12 of 2x12 closed back cab met Vintage 30's werkt de amp erg goed...

Tsja, ik weet het ook niet zo goed meer, het is erg moeilijk om datgene wat je zoekt in 1 amp te vinden...

Ik zou hiervoor gaan, maar dat ben ik:
Vox AC30CCH top
Bogner 2x12 of 4x12 closed back met Vintage 30's
A/B/Y box
Drive pedaal

Je stelt de amp in op clean of lichte crunch, of het brilliance kanaal op clean en het topboost kanaal op slagcrunch en schakelt hiertussen met de A/B/Y box en voor solo's kan je dan een drive pedaal gebruiken...

Alleen wordt het dan toch nog een redelijk kostbare zaak, ondanks dat de amp niet zo duur is...

De belangrijkste afwegingen die je moet maken zijn gewoon:
Wat is je maximale budget?
Wat voor gitaar speel je nu op en blijf je daarop spelen?
Wat vind je het belangrijkste wat de amp in ieder geval goed moet doen, clean, crunch, slag of solosound e.d?

AART
24 november 2006, 15:12
Weet iemand misschien hoe en waar ik het bouwjaar van een Mesa amp kan indentificeren?? (aan buitenkant, binnenin, met serienummer?????)




Op het chassis, tussen de buisvoetjes staat meestal een datum + handtekening van de bouwer, mijn mk 4 is bijvoorbeeld MB 4/92, wat betekend dat hij door mike bendellini gebouwd is in maart 1992.

Fenndangoband
24 november 2006, 15:41
Tsja, ik weet het ook niet zo goed meer, het is erg moeilijk om datgene wat je zoekt in 1 amp te vinden...


Dat heb ik nu ook al door :nervous: ... het wordt moeilijk maar we gaan ervoor. Ja mijn budget is ook niet bepaald groot (max 900 à 1000 euro)... of het wordt doorsparen... is ook een mogelijkheid.
Zou die crunch bij Mesa op te lossen zijn met pedaaltje?? Zodat solo er mooi uit komt... of werken met volumepedaal???
Kan iemand me iets laten weten over de Riviera R55 (of is dit weer helemaal iets anders)???? Gitaartjes kopen is toch een stuk gemakkelijker dan amps... damn... :o

Tristan
24 november 2006, 17:27
Okee het budget is nu duidelijk, rond de 1000 euro dus...

Nu zijn er nog twee onduidelijkheden:
Wat voor gitaar speel je nu op en wil je die ook blijven gebruiken?
Welke sound vind je het belangrijkste in je amp, clean, crunch, solo of slagsound?

Voordeel van de Mesa/Boogie is dat deze een goede cleane sound heeft en waarschijnlijk ook wel een goede slagsound voor de muziek die je speelt...
Een nadeel is dat deze amps over het algemeen zeer lastig in te regelen zijn en dat de solosound waarschijnlijk niet genoeg door de band heen gaat prikken...

Rivera amps ken ik niet zo goed, ik heb er weleens een paar getest en toen viel mij op dat deze voor mij zo mogelijk nog moeilijker in te regelen waren dan Mesa/Boogie amps, met name ook vanwege de vele pull functies van de knoppen die het geluid echt totaal veranderen, voor de rest kan ik er niet veel over zeggen...

vester86
24 november 2006, 18:01
Op het chassis, tussen de buisvoetjes staat meestal een datum + handtekening van de bouwer, mijn mk 4 is bijvoorbeeld MB 4/92, wat betekend dat hij door mike bendellini gebouwd is in maart 1992.

he shit, bij mij helaas niet.
staat alleen een serienummer: 02465
nog meer plaatsen waar het mogelijkerwijs kan staan?? (hele chassis heb ik van buiten al bekeken)

Fenndangoband
24 november 2006, 18:01
Nu zijn er nog twee onduidelijkheden:
Wat voor gitaar speel je nu op en wil je die ook blijven gebruiken?
Welke sound vind je het belangrijkste in je amp, clean, crunch, solo of slagsound?

Ik speel vooral op mijn Gibson Les Paul Classic en regelmatig komt mijn Gibson BB King Lucille ook aan bod in de stonerband (sorry Mr. King... maar je gitaar klinkt zo lekker door). Dit was simpel om te beantwoorden, nu de moeilijke vraag... wat is voor mij het belangrijkst... wel eigenlijk allemaal omdat ik thuis graag ook blues, funk, jazz en surf speel... hiervoor heb je clean, crunch zeker nodig. Solo interesseert me het minst... tja en de slagsound is ook niet te verwaarlozen... denk dat ik me zal moeten troosten met de gedachte "you can't have it all". :( Als ik dan toch moet selecteren denk ik dat voor mij de clean en slagsound het belangrijkst zijn.

vester86
24 november 2006, 18:04
overigens, om terug te komen op het crunch verhaal: de lekkerste crunch haal ik bij mijn DC2 uit het clean kanaal, en daar dan de preamp van op 10
(evrgelijk met spock's beard - my shoes op ong 1:40 en verder)

JacksonBas
24 november 2006, 18:06
als je crunch speelt zou ik idd neit voor een mesa gaan

AART
24 november 2006, 18:11
mwa, 1 voetnoot dan: Met het clean kanaal van mijn mark haal ik heel makkelijk zo'n tpische the who crunch.

Dat lukt met marshalls dan weer niet/nauwelijks.

Tristan
24 november 2006, 19:19
Ik speel vooral op mijn Gibson Les Paul Classic en regelmatig komt mijn Gibson BB King Lucille ook aan bod in de stonerband (sorry Mr. King... maar je gitaar klinkt zo lekker door). Dit was simpel om te beantwoorden, nu de moeilijke vraag... wat is voor mij het belangrijkst... wel eigenlijk allemaal omdat ik thuis graag ook blues, funk, jazz en surf speel... hiervoor heb je clean, crunch zeker nodig. Solo interesseert me het minst... tja en de slagsound is ook niet te verwaarlozen... denk dat ik me zal moeten troosten met de gedachte "you can't have it all". :( Als ik dan toch moet selecteren denk ik dat voor mij de clean en slagsound het belangrijkst zijn.

Tsja, Blues zal moeilijk worden met de Mesa/Boogie, Funk, Jazz en Surf moet tot op zekere hoogte wel lukken...
Elke amp is een compromis in de zin van dat de ene sound die je eruit kan halen beter is dan de andere, vandaar ook dat je mijns inziens een keuze zal moeten maken wat je het belangrijkste vindt...

Ik zou als ik jou was deze amps eens proberen:
Fender vroege Silverface Vibrolux Reverb, Super Reverb
Marshall JCM800 2203/2204, JMP 2203/2204
Mesa/Boogie DC serie, Caliber/Studio serie
Vox AC30CCH
Het is wel van absoluut belang dat je als je een amp gaat proberen je je eigen gitaren meeneemt, zo is het bijvoorbeeld mijn ervaring dat ES335 modellen erg lekker werken i.c.m. een Vox amp...

De Fender, Marshall en Vox zou ik dan afstellen op een clean met een randje/lichte crunch slagsound, dan kan je thuis toch clean spelen als je op lager volumeniveau speelt en kan je zowel op het podium als thuis je solosound maken i.c.m. een drive pedaal...
Om op het podium een cleane sound te krijgen kan je dan het volume van je gitaar iets terugdraaien...
Op de Marshall JCM800 of de JMP kan je in de low input inpluggen om meer zo'n lichte crunch/clean met een randje sound te krijgen a la een JTM45...

Tristan
24 november 2006, 19:27
mwa, 1 voetnoot dan: Met het clean kanaal van mijn mark haal ik heel makkelijk zo'n tpische the who crunch.

Dat lukt met marshalls dan weer niet/nauwelijks.

Townsend speelt normaal geloof ik op Hiwatt amps, dus ik kan me de overeenkomst wel een beetje voorstellen, het is wat stugger dan een Marshall, wat minder rond en vloeiend...

Nadeel van die Mesa/Boogies is wel dat je zo'n lekkere crunch sound inderdaad meestal op het cleane kanaal kan vinden, dus dan heb je niet meer een echt clean kanaal...

AART
24 november 2006, 19:44
townshend heeft vooral op Mark I's en studio preamps gespeeld.

Tristan
24 november 2006, 20:17
Op de gouden oude platen (jaren '70) speelt hij volgens mij voornamelijk op Hiwatts hoor, maar dat was niet wat ik voornamelijk bedoelde, ik zie/hoor de overeenkomsten wel tussen Hiwatt en Mesa/Boogie, ondanks dat er ook veel verschillen zijn...

Fenndangoband
25 november 2006, 16:45
Ik zou als ik jou was deze amps eens proberen:
Fender vroege Silverface Vibrolux Reverb, Super Reverb
Marshall JCM800 2203/2204, JMP 2203/2204
Mesa/Boogie DC serie, Caliber/Studio serie
Vox AC30CCH


Nuttig tips... cheers :p

Tristan
25 november 2006, 20:43
De andere amps (dan Mesa/Boogie) die ik noem zijn natuurlijk geen channel switchers, maar ik denk dat je daar ook wel mee vooruit zal kunnen komen in wat je zoekt, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, dus het blijft altijd een kwestie van zelf uittesten en luisteren wat je lekker vindt klinken...

Wizz
25 november 2006, 22:27
Tsja, Blues zal moeilijk worden met de Mesa/Boogie(...)Op de Marshall JCM800 of de JMP kan je in de low input inpluggen om meer zo'n lichte crunch/clean met een randje sound te krijgen a la een JTM45...(...)Townsend speelt normaal geloof ik op Hiwatt amps, dus ik kan me de overeenkomst wel een beetje voorstellen, het is wat stugger dan een Marshall, wat minder rond en vloeiend...


Heb je dat van horen zeggen ?
Als ik dit zo lees kan ik me nauwelijks voorstellen dat je ooit naar één van deze versterkers geluisterd hebt...

Wizz

Tristan
25 november 2006, 23:32
Ik heb ze allemaal gehoord inderdaad...

Een Blues crunch uit een Mesa/Boogie?
No way, vergeet het maar, ik heb een jaar zo'n DC2 gehad, daarna nog drie jaar zo'n DC5 en daarna nog twee jaar een Nomad 55, voor de rest heb ik heel veel Mesa/Boogies getest, maar het is mij nooit gelukt om daar een lekkere Blues crunch uit te halen, tenminste niet zoals je uit een ouderwetse amp haalt...

De low input van de JCM800's die ik heb getest had een erg lekker clean met een randje sound die mij een beetje deed denken aan een JTM45 als deze niet zo ver openstaat, het is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar het heeft wel een beetje dezelfde feel, een beetje dat Hendrix achtige cleane soundje met wat vuiligheid erin en een wat smoothere attack dan een JCM800 op full bore, dat was een beetje wat ik bedoelde...
Ik heb ook een JCM800 low input naast die hele dure nieuwe JTM45/100 stack (niet op super hoog volume) getest en toen hadden ze best wel een vergelijkbaar karakter, het midden van de JTM45/100 was wat warmer, maar het hoog weer wat scheller en er zat iets meer gruis in de JCM800, maar de feel had wel wat van elkaar weg, ook kon ik met mijn Strat uit beide amps zo'n lekker soortgelijk Hendrix soundje halen, zoals ik al zei...
Een JCM800 op de low input klinkt een stuk lekkerder voor dat soort dingen dan de JTM45 en 1987x reissue als je het mij vraagt...

Townsend heeft in het begin natuurlijk op Marshall gespeeld, maar is later volgens mij overgestapt op Hiwatt amps, ik durf niet precies te zeggen op welke albums hij nu op Marshalls en op welke amps hij op Hiwatts speelde, want dat weet ik niet zeker...

Ik heb alleen de nieuwe Hiwatts echt goed getest en dan de Custom 20 en Custom 50...
Die twee amps verschillen heel erg van elkaar...
De Custom 20 is inderdaad redelijk rond van klank en gaat een behoorlijke stap richting ouderwetse Marshalls, alhoewel de Custom 20 wel wat meer korrel heeft en vooral in het laag ook anders reageert...
De Custom 50 was ontzettend stijf van klank, bijna geen crunch uit te halen en ook hier reageerde het laag weer behoorlijk stijf, nog veel extremer dan bij de Custom 20...
Wat wel mooi is zijn die harmonische belletjes a la Vox die ook een beetje in de Hiwatts zitten, de Custom 50 had dat nog wat meer dan de Custom 20, alleen was het hoog bij de Custom 50 weer veel stijler, veel meer aanwezig en minder rond...
Het is een soort hele stijle cleane sound die niet schel is, maar waarbij je het laag en het hoog echt hoort als een soort knauw, waarschijnlijk komt dat omdat het hoog en het laag wat meer naar het midden gevoiced zijn, dan krijg je die boing en dat twangachtige zonder dat het lekker smeert en geeft zoals een Marshall, dat zingt veel meer...
Het karakter van de Custom 50 kwam voor mijn gevoel behoorlijk dicht in de buurt van een aantal boutique amps die ik heb geprobeerd zoals de Divided By 13 FTR37, Valvetech Valve Special, Komet...
Ook is er in een grijs verleden weleens een clinic gegeven door een gitarist die op oude Hiwatts speelde (hij had twee oude Custom 100's bij) en toen viel me al op dat het geluid totaal niet lekker vloeiend klonk en lekker zong, het is echt een keiharde boing die je hoort, heel direct en stijl, maar schel is het dan weer niet...
Hoe moet ik dat nou omschrijven?
Het is met die amp een beetje alsof je altijd keihard aanslaat, die amp klinkt altijd zo, ook al sla je juist heel zacht aan blijft de amp toch dat stijle karakter behouden en het is er niet uit te draaien, die Marshall 2061X van mij kan bijvoorbeeld ook heel stijl klinken, maar doet dat pas op het moment dat je zelf echt hard aanslaat...
Wat ik wel mooi vindt aan de Hiwatt is dat de klank rijk is aan harmonischen net als een Vox, dat was bij die gitarist die die clinic gaf ook duidelijk te horen...

jacky
26 november 2006, 00:19
Blues crunch ........

Deluxe reverb en dan gewoon een blackface (zeg ik daar gewoon.....)

Super reverb ook echt mooi met crunchy blues sounds tweed .....

Ook OK

The blues just loves fender

Wizz
26 november 2006, 10:59
Dus als je een keer pech hebt gehad met een Golfje, zijn alle Volkswagens kut.
En omdat je in een Cuore geen Marshall-stack krijgt, is Daihatsu niet geschikt voor instrumentenvervoer...
Sorry Tristan, maar volgens mij zit jij gewoon, zoals de Amerikanen het zo mooi zeggen, "full of crap".
Ik heb twee 2203's en die klinken totaal verschillend. De één clean en zeer dynamisch, de andere behoorlijk gecomprimeerd en al vrij snel oversturend.
Jij zult ze wel allebei "rafelig in het hoog, met een open maar tegelijk gesloten midden en zonder ballen" vinden, maar de meeste mensen vinden ze allebei erg goed en vooral erg verschillend klinken.

Wizz

Tristan
26 november 2006, 14:04
Dat zeg ik toch helemaal niet...
Ja, Marshalls hebben inderdaad de neiging om verschillend te klinken ten opzichte van elkaar, maar mijn ervaring is dus dat bij zo'n vier JCM800's die ik getest heb de low input erg goed werkte om zo'n Hendrix clean met een randje sound uit te halen...
Laten we vooral de speakers ook niet vergeten, met G12M's gaan de meeste Marshalls eerder zingen en krijg je eerder die mooie lead sound dan met bijvoorbeeld G12H's, die beuken meer...

Hiwatt amps hebben minder de neiging om verschillend te klinken ten opzichte van elkaar is mijn ervaring en wat ik heb omschreven is wat ik heb gehoord bij alle Hiwatt amps die ik heb gehoord...
Ik zeg ook helemaal niet dat ze kut zijn, ze zijn gewoon geschikt voor andere doeleinden...
De man die die clinic kwam geven bij ons speelde solo's met zijn Hiwatts, een beetje Jazz/Fusion achtig en dat klonk inderdaad kut, omdat die Hiwatts gewoon niet meegeven en niet zingen, maar ik kan me voorstellen dat de crunch uit zo'n Hiwatt voor rhythm partijen in een ranzige rockband super is, megaveel ballen en met de juiste pedalen kan je er natuurlijk altijd wel een lekkere lead sound uit krijgen...

Maar dat is allemaal niet waar het om gaat, het gaat erom wat de Topic Starter vroeg en dat is namelijk om een amp die hij thuis clean of clean met een randje zou kunnen bespelen en op het podium wil hij er voornamelijk een lekkere rhythm crunch en een goede lead sound uithalen zo heb ik begrepen en dat zoekt hij in een amp voor rond de 1000 euro...

Vandaar dat ik op de JCM800/JMP 2203/2204 kwam, een goede amp voor rhythm crunch in een stoner bandje, met een pedaal ervoor kan je er lekkere leads uit persen en als hij thuis zijn gitaar inprikt in de low input dan moet hij daar ook wel een lekkere bluesy clean/clean met een randje tone uit kunnen halen...
Fender Vibrolux Reverb, goede rhythm crunch, clean als je hem zachter zet en met het juiste pedaal ervoor kan je er ook wel een goede lead tone uithalen...
Vox AC30, idem...
Mesa/Boogie gaat geen Blues crunch geven, tenminste niet iets wat daar naar mijn idee op lijkt, maar is verder wel flexibeler misschien, alhoewel ik dat durf te betwijfelen...

Nogmaals, de Topic Starter moet het gewoon zelf testen, ik geef alleen maar ideeen aan van amps die hij zou kunnen proberen, omdat ik denk dat hij in die amps die ik noem kan vinden wat hij zoekt, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker...
Kortom, ik wilde alleen maar helpen en wilde ook helemaal geen uitgebreide beschrijving geven van de amps zoals ze volgens mij klinken, want dat doet er niet toe...
Helaas moest ik nu wel vanwege jouw reactie...

Een goede Marshall klinkt wat mij betreft juist niet rafelig in het hoog en heeft wel ballen, dat is precies wat ik bedoel...
Een goede Marshall hoort te zingen, daar zit crunch in, maar geen rafel, dus de klank wordt dikker en gaat zingen, maar er zit geen gruis in, je hoort de "gain" als het ware minder en ondanks dit comprimerende karakter heeft een goede Marshall toch heel veel ballen...
Die reissues hebben alleen maar ballen, maar zingen en comprimeren niet, daarom vind ik die amps dan ook helemaal niks...
Dat karakter wat ik beschrijf is ook precies wat een goede Marshall voor mij ook tot de meest perfecte lead crunch maakt ten opzichte van andere amps, want die hebben meestal meer rafel en zingen minder, hebben minder sustain, klinken minder vet in het midden en/of ze hebben minder ballen, maar ook voor een rhythm (rock) crunch werkt de Marshall sound die ik omschreven heb erg goed...

pol
26 november 2006, 14:17
die low input vind ik standaard op de 2203 toch maar aan de zwakke kant, een plexi heeft al een pak meer gain dan wat hierop te vinden is.
Is wel vrij eenvoudig te modden naar min of meer plexi specs.

Tristan
26 november 2006, 14:20
Dat begrijp ik, het ging mij echter meer om de clean met een randje sound die je uit die low input kan halen, ik vond het wel lekker werken, maar nogmaals, dat is mijn ervaring...

guhlenn
27 november 2006, 09:41
ik denk toch echt dat je naar jezelf moet kijken als je geen blues crunch uit een DC-5 kunt halen :)

Fenndangoband
27 november 2006, 10:15
Maar dat is allemaal niet waar het om gaat, het gaat erom wat de Topic Starter vroeg en dat is namelijk om een amp die hij thuis clean of clean met een randje zou kunnen bespelen en op het podium wil hij er voornamelijk een lekkere rhythm crunch en een goede lead sound uithalen zo heb ik begrepen en dat zoekt hij in een amp voor rond de 1000 euro...

Volledig juist... alles staat al genoteerd op het lijstje van "te testen amps" ;)
Dergelijke info vind ik zeer nuttig. Wizz "the full of crap dude"... jouw mening wordt ook geapprecieerd maar is het niet zo dat iedereen een andere beleving of definitie van "sound" heeft... tips zijn voor mij handiger dan verwijten ;) .

Tristan
27 november 2006, 14:08
ik denk toch echt dat je naar jezelf moet kijken als je geen blues crunch uit een DC-5 kunt halen :)

Ik zeg niet dat het niet kan, ik vind het alleen nergens naar klinken en het was totaal niet wat ik zocht of niet wat ik toen dacht te vinden in de amp...

@Fenndangoband:
Tsja, de beste tip die iemand je kan geven is om gewoon zelf te gaan testen, maar als dat de enige tip was die je in een topic kan geven, omdat dat zo ongeveer het enige volledig objectieve wat je over iets kan zeggen dan kunnen veel topics binnen een post of drie wel weer gesloten worden en dat is natuurlijk niet waarvoor we hier zitten...
Veel succes en plezier in ieder geval met je zoektocht, ik ben benieuwd waar je op uitkomt... :D

Wizz
27 november 2006, 20:38
Wizz "the full of crap dude"... jouw mening wordt ook geapprecieerd maar is het niet zo dat iedereen een andere beleving of definitie van "sound" heeft... tips zijn voor mij handiger dan verwijten ;) .

Mijn tip is dat je de meeste tips met een grote korrel zout moet nemen, zeker op internet-forums (slaapkamerkennis) en "vakbladen " (financieel afhankelijk van adverteerders).
Succes !

Wizz

Tristan
27 november 2006, 21:34
Ik kan je verzekeren dat mijn kennis wat betreft gitaartone niet opgedaan is op welke slaapkamer dan ook, ook niet terwijl ik op internet zat te surfen en clipjes aan het downloaden was of iets dergelijks, ik heb alles wel degelijk zelf getest...
Tevens sta ik zeer sceptisch ten opzichte van de reviews die men kan lezen in de, zoals jij dat zo correct verwoord, "vakbladen"...

Algemene karakteromschrijvingen zijn lastig, er zijn altijd verschillen, soms groter en soms kleiner, maar ik sta volledig achter wat ik heb gezegd, want dat is wat mij in algemene zin is opgevallen, iemand anders zou natuurlijk totaal andere ervaringen kunnen hebben...
Je hebt echter nog steeds niet gereageerd waarom je mijn opmerking dan wel zo belachelijk vond, wat zijn jouw ervaringen dan wat betreft het verschil tussen Hiwatt en Marshall amps?
Krijg jij uit de low input van een van je JCM800's dan geen lekkere clean met een randje sound?

Fenndangoband
28 november 2006, 09:43
Ik vind dit forum een uitstekend middel om ideeën te krijgen (zeker als je zo goed als leek bent op gebied qua amps). Iedere tip is welkom en natuurlijk wordt alles zelf eerst ook eens getest voor aankoop (in mijn hoofd kan een aanbeveling toch anders klinken) maar ik krijg op die manier een goede oriëntatie over wat er allemaal te verkrijgen is.. Ervaringen delen... schitterend toch en ik moet zeggen dat ik al redelijk wat heb geleerd qua termen, types van buizen, omschrijvingen, ... dus dit is voor mij echt niet nutteloos. Thank you all. :hippie:

guhlenn
29 november 2006, 13:23
Tristan, dat het je smaak niet is betekend niet dat je die toon er niet uit kan krijgen. dat is wat ik wel vaker in jouw posts vind doorschemeren, maar ik maak me daar vast zelf ook schuldig aan. bij sterke geveolens horen immers sterke meningen. Dat si denk ik ook wat Wizz bedoelt.

Tristan
29 november 2006, 18:33
De echte Blues/Rock tone waarmee je de bekende gitaristen ook op platen hoort spelen zit er gewoon niet in naar mijn idee...
Dat zijn toch gewoon ouderwetsere amps die het hem daar doen en dat geeft een andere sound...
Het is iedere keer hetzelfde verhaal, een fabrikant beweert een amp te hebben gebouwd die alles aankan en telkens blijkt dat zo'n amp voor het ene gewoon meer geschikt is als voor het andere...
Over het algemeen koop je gewoon geen Mesa/Boogie amp om daar Blues en/of Classic Rock mee te gaan spelen en daar is een reden voor...

BadCompany
29 november 2006, 18:54
Hier zijn precies niet veel fans van de F-50. Wat een onzin dat ze hier kunnen vertellen zeg. Ik heb een F-50 gekocht, na zowat alle opties af te hebben gegaan. Het is een geweldig goeie versterker, maar dat is allemaal subjectief natuurlijk. Ik vind de clean van mijn F-50 beter dan die van een Twin Reverb, en de scheur beter als die van Marshalls. Ik kan er hele goeie leadsounds uit halen, maar je moet gewoon even aan de juiste knoppen draaien. Wanneer je bij een F-50 een beetje aan een potmeter draait, gaat het geluid al snel anders klinken, ze zijn veel gevoeliger dan andere amps. Maar dan kan je er natuurlijk ook heel veel verschillende sounds uit halen.
Je kan er van jazz tot zware metal mee spelen, en hij gaat zeker luid genoeg.

Kortom, je moet ze gewoon langst elkaar zetten, in de winkel had ik mijn Mesa getest samen met een Marshall, en ik vond de Mesa gewoon stukken beter op alle gebied. Koop dus wat je zelf het beste vind klinken!

Het is zoiets als welke kleur is het mooist rood of zwart, je gaat een trui kopen. Als je vriendin zegt neem maar rood en je wilt eigenlijk zwart pak je toch ook best de zwarte? Want jij moet hem aandoet, net zoals je op jouw versterker moet spelen, en niet een forumlid.

guhlenn
30 november 2006, 14:32
De echte Blues/Rock tone waarmee je de bekende gitaristen ook op platen hoort spelen zit er gewoon niet in naar mijn idee...
Dat zijn toch gewoon ouderwetsere amps die het hem daar doen en dat geeft een andere sound...
Over het algemeen koop je gewoon geen Mesa/Boogie amp om daar Blues en/of Classic Rock mee te gaan spelen en daar is een reden voor...


Twee dingen; over het algemeen koop je ook geen soldano slo-100 om blues te spelen... u voelt waar dit heen gaat?

ten tweede; je gaat nu feiten en meningen daar elkaar halen. 'de echte blues/rock tone'? Ik denk dat de gemiddelde blues/rock gitarist zich behoorlijk op de pik getrapt voelt wanneer je hem verteld dat hij precies klinkt als alle andere. I know I would...

Dat oud beter is, is zo'n typische mythe die het bij alle audiofielen goed doet. Maar het blijft een mythe.

Smaak is persoonlijk, dus of jou ideale toon in een DC-5 zit kan alleen jij bepalen. Maar dat geouwehoer over dat jij de ultieme toon waarheid in pacht hebt is niks anders dan geouwehoer. Als je geen blues/rock tone uit een DC-5 kan halen heb je het niet lang genoeg geprobeerd of ben je te vooringenomen.

Tristan
30 november 2006, 14:56
Je begrijpt mijn verhaal kennelijk niet...

Veel mensen denken namelijk dat de moderne amps zoals Mesa/Boogies de meeste dingen wel aankunnen, die amps worden over het algemeen ook zo gemarked, maar daar ben ik het niet mee eens...
Ik zeg alleen maar dat ze meer geschikt zijn voor het een dan voor het ander, net als iedere andere amp trouwens...
Laten we eerlijk zijn, een Mesa/Boogie (DC5 of wat dan ook) is gewoon niet de eerste amp waar men naar zou gaan kijken als men een lekkere crunch tone zoekt of wel?

Iedereen klinkt uiteindelijk toch wel als zichzelf, als het echt goede gitaristen zijn, de ouderwetse amps laten jouw eigen spelkarakter en het karakter van je gitaar gewoon wat meer door, daarom vind ik het persoonlijk ook betere amps en klink je hiermee eerder als jezelf naar mijn idee, maar dat is inderdaad een persoonlijke mening...

Ik heb nergens gezegd dat ik de ultieme tonewaarheid of wat dan ook in pacht heb, dat is inderdaad onzin, maar die komt niet uit mijn mond...
Ik typ hier ook alleen maar mijn ervaringen en meningen net als ieder ander...

Als iedereen gewoon wat meer zijn of haar ervaringen zou posten in plaats van te bitchen over de ervaringen van een ander en of ze het al of niet daarmee eens zijn, dan zouden de topics een heel stuk korter en informatiever worden...

Eko
30 november 2006, 15:31
Tristan,
Luister eens naar Walter Trout. Speelt z`n hele leve al blues en doet dit al jaren op Mesa`s. Degene die zegt dat je hier geen screaming solo`s uit kunt halen heeft een gehoorprobleem.
Dat wil niet zeggen dat het mijn geluid is, ik hoor liever een ander bluesgeluid. Ik vind een enkelkanaals versterker met een lager vermogen beter klinken. Maar dat is echt een persoonlijke smaak.

Kim Wilson
30 november 2006, 15:40
Walter Trout heeft allesbehalve een vintage bluescrunch.

Tristan
30 november 2006, 15:59
Ik bedoelde ook met name de Rectifier, DC, Studio, Caliber en dat soort series...
Trout zal dan waarschijnlijk een Mark series of iets wat daar op lijkt gebruiken verwacht ik, overigens is zijn (solo)geluid naar mijn idee behoorlijk over the top Rockachtig te noemen, dat schaar ik niet echt onder de noemer Bluescrunch...
Ach ja, men begrijpt toch wel wat ik bedoel lijkt me en zo niet (of als men het niet wil begrijpen), jammer dan...
Ik wens iemand veel succes als hij een Blues tone uit een gangbare Mesa/Boogie amp wil halen, dat wordt een hoop knoppendraaien... ;)

Fenndangoband
30 november 2006, 16:08
Als iedereen gewoon wat meer zijn of haar ervaringen zou posten in plaats van te bitchen over de ervaringen van een ander en of ze het al of niet daarmee eens zijn, dan zouden de topics een heel stuk korter en informatiever worden...

Yep......... mensen hoeven niet met hun neus in dezelfde richting te lopen (zo ook maar saaie boel zijn) en een tegenantwoord is volstrekt aanvaardbaar maar we hoeven toch niet persoonlijk te worden... We just need opinions and we filter out what we need... keep the positive spirit alive guys... :hippie: :hippie: :hippie:

Tristan
30 november 2006, 16:13
Inderdaad, heb je al wat amps getest?

Fenndangoband
1 december 2006, 00:03
Wel... ik ben vorig weekend eens naar Piens in Deinze (België) geweest. Schitterende winkel... ze hebben alles... maar het is een echte kijk- en testwinkel. Hoe zal ik het zeggen... het zijn echte afzetters. Dus kijk, test maar koop er nooit. Soit... wat heb ik getest.
De Vox AC30CCH, Marshall JCM 800, Fender Hotrod Deville (had ik al eens getest), Mesa Boogie F50 en bij een particulier kon ik de Mesa Boogie DC5 testen. Mijn bevindingen (getest met Gibson Les Paul Classic (my main axe)): Stuk voor stuk zijn het prachtige versterkers met elk hun eigen kenmerken (kan ook niet anders). Voor mij persoonlijk kwam Mesa er het best uit... heeft in mijn ogen de meeste mogelijkheden voor wat ik zoek in een versterker. De Vox was iets te ongedefinieerd op gebied qua solo (kan ook aan mijn speeltechniek liggen... ben geen super gitarist - maar wel verliefd op het instrument :satisfie: ). Marshall was overal lekker all-around, toch miste ik iets bij het cleane kanaal. Fender had dan weer een te beperkte disto (wel lekkere crunch). De Mesa F50 stelde me heel tevreden zowel qua clean, crunch en disto maar de DC5 geniet op dit moment mijn voorkeur. Dit omdat hij zowel alles aanbiedt als de F50 (of komen toch allebei dicht in de buurt) maar hij heeft er bovenop nog een EQ-bij die schakelbaar is op beide kanalen... en met die EQ valt veel te doen (OK... heb ook door dat je er tijd in moet investeren... I dont't care :) ). Je hebt er zomaar een palet bij van verschillende mogelijkheden en dat vind ik toch wel een plus aan deze amp.
Ik zal het maar op voorhand vermelden... dit waren mijn bevindingen en wil niet zeggen dat deze daarom per definitie juist moeten zijn... it's just what I felt... and that's the most important isn't it?? :p

Volgend weekend nog eens andere amps testen (suggesties nog steeds welkom) en dan beslissen... stel dat het de DC5 wordt... ik kan hem nu halen voor €700 wat een goede prijs blijkt te zijn... and then time for rock&roll :jam:

Tristan
1 december 2006, 00:17
Ik kan me persoonlijk ook best wel vinden in je bevindingen...
De Fender (Hotrod) Deville en Deluxe hebben naar mijn idee ook niet echt een lekkere crunch...
De Marshall JCM800 heeft puur clean ook niet heel veel te bieden, de clean met een randje sound vond ik zelf wel lekker met een Strat, maar met een Gibson kan dat minder zijn...
De Vox AC30CCH kan wat ongedefinieerd klinken, maar dat ligt ook wel aan de speakerkast waarmee je hem gebruikt, voor leadsounds zou je een pedaal kunnen gebruiken, dat kan heel goed werken als je het juiste pedaal hebt...
De Mesa/Boogie DC5 heeft een mooie cleane sound en de lead is ook zeker okee te noemen, voor de stoner rhythm sounds lijkt hij me ook okee, 700 euro is een prima prijs...
Tsja, het is geen gemakkelijke amp om mee te werken, maar je weet eigenlijk ook pas of het echt wat voor je is als je er eentje gehad hebt en een buil zal je je er niet aan vallen...

Kim Wilson
1 december 2006, 08:48
Ik kan me persoonlijk ook best wel vinden in je bevindingen...
De Fender (Hotrod) Deville en Deluxe hebben naar mijn idee ook niet echt een lekkere crunch...
...
De Hotrod modellen zijn echte Fenders. Erg cleane amps, tot het dak naar beneden komt. Wel een mooi clean, though. Het drive kanaal moet je idd van houden, dat is niet erg gedefinieerd. Maar het cleane kanaal biedt voldoende mooi geluid om met pedaaltjes te werken.

Harry
1 december 2006, 09:18
Wel... ik ben vorig weekend eens naar Piens in Deinze (België) geweest. Schitterende winkel... ze hebben alles... maar het is een echte kijk- en testwinkel. Hoe zal ik het zeggen... het zijn echte afzetters. Dus kijk, test maar koop er nooit. .................................................. .

vergeet niet dat die mogelijkheid tot testen ook geld kost!!

Fenndangoband
1 december 2006, 11:02
vergeet niet dat die mogelijkheid tot testen ook geld kost!!

Ik weet het beste Harry... maar ik ben zo negatief over Piens omdat ik Patrick Piens (eigenaar) een klootzak vind. Een huichelaar... vind hem fake en lacht enkel wanneer hij merkt dat je een grote aankoop zal doen (als je hem al ziet). Moet gewoon van hem niet weten, hij is net als Dagobert Duck... met van die dollartekens in zijn ogen :p Geloof me... ik ben niet de enige die hierover zo denkt... de meeste muzikanten die ik tegenkom (ook al ken ik ze niet, dus is er ook geen beïnvloedbare factor) denken over deze zaak net hetzelfde.
Het hebben van een grote showroom en een grote stock, plus het verwarmen en onderhouden van zo een groot gebouw met het aanzienlijk aantal personeel kost handen vol geld... fact... maar zijn we niet van nature uit een "homo economicus" en ik moet wel nog steeds opletten met wat ik uitgeef. Trouwens niemand heeft hem gevraagd om zijn zaak zo uit te breiden waardoor hij een dergelijk prijsbeleid moet voeren. Ik ken ook een aantal personeelsleden (3) bij Piens en die zeggen, na de uren uiteraard, ook hetzelfde over deze man. Hoe komt dat Key music (ook een mega store- toch voor mijn normen) een totaal ander karakter, imago en betere prijzen heeft.

In ieder geval gaat deze topic hier niet over Piens... dus nutteloos om er nog woorden aan vuil te maken... Cheerio and have a nice day :stop:

frekie
1 december 2006, 13:29
Ik heb ooit een Mesa mk3 combo gehad met EV EQ enz. En daar speelde ik mee in een bluesbandje :jam:
Loodzwaar ding, ging oorverdovend hard als je er voor stond, als je een stap opzij deed hoorde je nix meer. Ingewikkeld te bedienen, alles werkt op elkaar in ook de cleane en overdrive kanalen. Wel de best gebouwde versterker die ik ooit heb gehad, echt een Rolls Royce combo. Het geluid was toch wel erg direct en hard, de Fender Hotrod Deluxe die ik nu heb klinkt voor blues wel zo lekker en spreidt het geluid ook beter. Qua bouw kwaliteit is het helaas nul komma nix.

Fenndangoband
7 december 2006, 13:56
Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mijn eerste tube amp is in mijn bezit :dance: .
Ik de laatste 2 weekends nog eens door het ganse land gereden om amps te testen... (gelukkig is het een luizenlandje :p )
Zo heb ik een Orange Rocker 30 Combo, een Hughes&Kettner Puretone Combo, een Laney vc30-212 en een Peavey Valveking 212 getest.
Ik moet zeggen dat die Hughes&Kettner, Peavey en eerder geteste Mesa Boogie DC5 me het meest aanspraken. Uiteindelijk heb ik dan toch gekozen voor mijn eerste keuze... de Mesa Boogie DC5. Wat een beestje... waarom deze... voor mijn speelstijl lag die me gewoon het best. Wat ook een pluspunt was is de prijs... heb hem voor 700 euro (met nieuwe lampen) kunnen aanschaffen bij een particulier. Er is ook geen enkel spoor van gebruik te bespeuren op deze amp (zelfs geen miniem klein krasje). Dit klein combootje blaast alles weg :rockon: En slechts 1 speaker terwijl ik altijd 2 speakers in mijn combo wou. Misschien ga ik hem en klein beetje modden met een simpele "diffuser" (ik weet het nog niet). Helaas kreeg ik enkel de channel switch erbij... dus nu moet ik nog een footswitch voor de reverb en de equalizer zien te vinden. Iemand enig idee waar en moet dit van Mesa zijn?? Goedkopere oplossingen zijn welkom. Trouwens zonder de equalizer te gebruiken vind ik het vrij gemakkelijk om er een goede sound uit te krijgen... het is een feit eenmaal de EQ aan wordt het moeilijk... maar na uren zoeken lukt het me zeker. Ik kan gewoon al genieten om die lampjes te zien opwarmen... heerlijk. Wat ik ook nog nodig heb is een degelijke flightcase op wieletjes en met syntetisch schuim aan de binnenkant tegen de schokken... ik wil er nl. wel mee giggen. Iemand een idee waar ik dit kan halen. Mag in Nederland zijn... Ik ga trouwens binnenkort naar A'dam dus als iemand daar iets weet zijn waar ik flightcases kan vinden... let me know please.

AART
7 december 2006, 14:31
die switches hoeven geen mesa switches te zijn hoor.