PDA

View Full Version : I salute you



Fenndangoband
23 november 2006, 13:33
Hallo aan al mijn medegitaarliefhebbers,
Jonas is de naam, speel al 9 jaar dit prachtig instrument.
Heb nooit scholing gehad, maar ben toch van plan om er eens aan te beginnen. Mijn muzikale smaak ligt tussen klassiek en metal... dus een vrij groot spectrum... voorkeuren gaan uit naar jazz, surf, blues, stoner-rock en in het algemeen ruig gitaargeweld. Mijn favoriete hedendaagse rockbands zijn Kyuss (OK... niet meer zo hedendaags), Tool, QOTSA, RHCP (alles voor het album Californication), NIN, Amplifier, Clutch, Fait No more,... you get the picture I guess :blast: . Voor de jazzliefhebbers... zeker eens luisteren naar Biréli Lagrène :noob: maar ook Jaga Jazzist is een aanraden (juist enkele at random namen). Ben hier beland wegens een aantal prangende vragen over amps...
Ik speel momenteel in Fenndango... stonerband. Onze zanger is Yves van The One Jaded (een Nederlandse band die wel ergens zal geraken denk ik)
The stuff enzo:
Fender Telecaster Deluxe '73
Fender Jaguar Reissue (USA)
Gibson Les Paul Classic
Gibson BB King Lucille
Danelectro Whodad II
(Momenteel) Line6 AX2/212 amp (helaas... maar niet meer zo tevreden van Line6)
Crybaby Wah

So dudes, that was it.
Dat iedereen mag bereiken wat hij/ zij met muziek wil bereiken!!!

J.

bas bus
24 november 2006, 21:36
hoi,
ik ben liefhebber van stonerrock en vroeg me af of jullie ook in nijmegen regio optreden.

Fenndangoband
27 november 2006, 10:27
Hey, bedankt voor reactie... maar voorlopig spelen we nog eventjes rond het Gentse (België). We zijn nog niet zo lang bezig... 6 maand... nu begint het pas goed vorm te krijgen... hebben al een aantal try-outs gedaan en luisteren nog veel naar de reacties van het publiek. Het is wel de bedoeling om zo snel als kan ons aan te sluiten bij een klein "label" die al interesse toont en om op die manier toch een beetje te toeren... zeker in Nederland. Vraagje... is er in Nederland een specifieke stonerscene (clubs, festivals,...). Als je namen hebt van goede Nederlandse stonerbands mag je ze altijd even vermelden in een reactie. Zaterdag heb ik Peter Pan Speedrock (niet echt stoner maar met ballen tot op de grond) in Gent aan het werk gezien... schitterend... :blast:
Spoiler vind ik ook een zalige Nederlandse band (vooral live). :rockon:

bas bus
22 januari 2007, 14:02
www.roadburn.com
Roadburn-festival organisator Walter werkt bij 013 in Tilburg. Hij is de Nederlandse goeroe van de Stonerrock.

hoofd
22 januari 2007, 14:38
Spoiler vind ik ook een zalige Nederlandse band (vooral live). :rockon:

Ha, daar heb ik nog een promo-EP'tje van, met o.a een cover van Electrifying uit Grease :D