PDA

View Full Version : Bigsby custom made, handig!



Jay75
23 november 2006, 13:27
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstrumenten_gitaren_elektrisch/62114838.html


Dis wel hendig, al is een echt bigsby mooier, toch, nice!!

piezo
23 november 2006, 13:36
Goeie tip, zeg. Wèl duurder dan Bigsby, maar als je een precies passende wilt hebben - zonder beschadiging van je gitaar - is het een uitkomst.
Ik denk overigens dat hij op verzoek ook wel trems met een uiterlijk naar wens van de klant zal willen maken en misschien ook wel betere roller bridges dan die van Bigsby. Ik zal hem eens mailen.

Enne: Bigsby's zijn ècht niet zo goed als iedereen wel denkt, hoor. Die van Duesenberg bijvoorbeeld zijn veel beter.

Rutger
23 november 2006, 13:40
maar Bigsby's zijn way cooler 8)

wel tof, je custom-design! een sierlijke R erin verwerken, en hij is helemaal van mij :)

Luca P
24 november 2006, 17:00
Nep Bigsby. (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/62114838-custom-made-bigsby-for-les-paul-or-sg.html?return=eJwlyuEKwiAQwPF3GWwfdWo1UWRsb%2BJqp GjzmEKr6N076cvx%2F92dVUx9vOp1VkxI1eTV7lenXSmgKA0J1 o087B4KRGtLJluk%2FxcCDsYjGtbdsimpFRNrxRxxTAOXNQvm2 0PNo55PQlz6qhfqzAchq8ITtfh7XnA9p%2ByRvAPDGv39AVLLL 1s%3D&df=1&fta=)

De hoek van de snaren naar het staartstuk is niet goed.
De snaren drukken zo te licht op de brug waardoor je geen goede toon krijgt.
De Bigsby voor Les Paul modellen hebben zo'n extra bar om de snaren omlaag te drukken.
Deze:
B7 (http://www.bigsbyguitars.com/products_b7.html)

Vincent Uijtendaal
25 november 2006, 16:23
Kom ze maar proberen!
Heb ze op allebei m'n les Paul's en treed er gewoon mee op :punk:

ReinoutV
26 november 2006, 09:51
Ik heb er ook een met bar op mn Epi zitten, maar ook Bigsby maakt ze zonder: Bigsby B3 (http://www.bigsbyguitars.com/products_b3.html) .

jerome
26 november 2006, 10:42
Ik vind ze héél erg mooi!
Strak en naked design!!
Lekker open ook.
Deze tremelo verknalt teminste de mooie Les Paul vormen niet!

Ik vind die Bigsby tremelo's persoonlijk vreselijke protserige kitsch-dingen met teveel tierenlantijntjes. Ze verknallen de mooie Les Paul vormen.

Maarreh voor alle modellen gitaren....
Hé Vincent, heb je dan ook een uitvoering voor een Stat?!?

Vincent Uijtendaal
26 november 2006, 17:42
Alles is mogelijk, U vraagt en wij draaien! nou ja...ik dan.
Is alleen niet zo mooi op een strat?!? toch?!?

gibbo
30 november 2006, 19:51
Ik geloof dat jij niet veel van gitaars weet! Heb je het wel eens geprobeerd?????????
Vincent, het lijkt mij echt te gek.
Werk je ook voor winkels?

Luca P
17 december 2006, 12:36
mmmm.....doe ik toch na 28 jaar wat verkeerd....
Hoe dan ook.
Bigsby heeft speciaal dit (http://www.bigsbyguitars.com/images/imager/Les_Paul_Gold_B7C_335.jpg) type op de markt gebracht om de druk van de snaren achter de brug te verhogen voor een beter toon. (Net als de string guides bij Fenders op de kop)
Ik vind hem overigens te lang. Als je deze hendel pakt zit hij naar mijn smaak te dicht bij de hals. (hij loopt helemaal door tot het hals element)
Hij is wel zeer strak en knap gemaakt.

Harry
17 december 2006, 12:45
misschien ben ik in een achterdochtige bui, maar het lijkt erop dat een paar mensen zich speciaal hebben aangemeld vanwege deze vibrato.

Elixir
17 december 2006, 12:54
dat idee kreeg ik dus ook al...

Dude
17 december 2006, 12:56
http://blog.koehntopp.de/uploads/20040203-spam.jpg

Luca P
17 december 2006, 13:16
Dat kruisje hierboven is ook al zeker een verborgen aanwijzing?...?

:sneaky:

:p

koennie
17 december 2006, 13:44
boeie er is toch niemand die het koopt hier

Han S
17 december 2006, 14:00
misschien ben ik in een achterdochtige bui, maar het lijkt erop dat een paar mensen zich speciaal hebben aangemeld vanwege deze vibrato.

Dat vind ik wel wat achterdochtig.

Er wordt dus ongeveer gesuggereerd dat de topicstarter Jay75 een maatje is van Vincent die hier zijn handel komt spammen?

Misschien kan Jay dat zelf even komen toelichten?

Dude
17 december 2006, 14:16
nee wat gesuggereerd wordt is dat de maker van deze tremelo's en de andere poster met 1 post wellicht dezelfde zijn,

Han S
17 december 2006, 14:26
nee wat gesuggereerd wordt is dat de maker van deze tremelo's en de andere poster met 1 post wellicht dezelfde zijn,

Maar er wordt gezegd: een paar mensen.

Vincent Uijtendaal
17 december 2006, 23:29
Ben begonnen deze trems te fabrieken voor m'n eigen gitaren, omdat ik ook wel eens tremolo's op m'n les paul's wilde hebben.(voor bepaalde nummers had ik wat vibrato nodig en gebruikte daarvoor m'n strat maar ik ben meer een Gibson man).
Heb voor de gein de unit op marktplaats gezet om te kijken of er nog meer mensen zijn die dit willen, dat waren er nogal wat!
Op gegeven moment vertelde iemand dat ze het over mijn unit op gitaarnet hadden, het ging opeens een eigen leven leiden. Was zelf nog geen lid van gitaarnet, maar toen er een aantal mensen dingen gingen beweren moest ik wel reageren. Maar nog even voor de duidelijkheid de tremolo werkt precies hetzelfde(iets "smoother" door minder harde veer) als de Bigsby, en de handle is ook net zo lang.
Maar alles is "customizable" voor ieder wat wils.

p.s

Wat ik al eerder gezegd heb, je mag ze allebei uitproberen!

Harry
18 december 2006, 09:18
Maar er wordt gezegd: een paar mensen.

ik bedoel Gibbo en Vincent. Ik wilde eigenlijk geen namen noemen, maar om geen scheve gezichten te krijgen......



edit; en gefeliciteerd met je verjaardag, Vincent.

Vincent Uijtendaal
18 december 2006, 10:06
Bedankt Harry

Luca P
18 december 2006, 22:03
Maar nog even voor de duidelijkheid de tremolo werkt precies hetzelfde(iets "smoother" door minder harde veer) als de Bigsby, en de handle is ook net zo lang.
Maar alles is "customizable" voor ieder wat wils.

p.s

Wat ik al eerder gezegd heb, je mag ze allebei uitproberen!

De hendel is misschien wel even lang maar hij staat dichter op de brug.
Naar mijn idee omdat het staartstuk gedeelte vrij lang is.
Het zelfde "probleem" ondervind ik bij de Stratocaster.
Die begint echt bij de zadeltjes en het einde van de pook zit zowat bij het hals element.
Dat vind ik niet echt lekker spelen.
Dus je kan het staartstuk ook korter maken met een "push down" bar zoals op de Bigsby?
Want ik ben ervan overtuigd dat je een betere toon krijgt als de hoek achter de brug wat scherper is dan bij jouw vibrator....
:satisfie:

zeppo
19 december 2006, 00:12
De hendel is misschien wel even lang maar hij staat dichter op de brug.
Naar mijn idee omdat het staartstuk gedeelte vrij lang is.
Het zelfde "probleem" ondervind ik bij de Stratocaster.
Die begint echt bij de zadeltjes en het einde van de pook zit zowat bij het hals element.
Dat vind ik niet echt lekker spelen.
Dus je kan het staartstuk ook korter maken met een "push down" bar zoals op de Bigsby?
Want ik ben ervan overtuigd dat je een betere toon krijgt als de hoek achter de brug wat scherper is dan bij jouw vibrator....
:satisfie:

Maar alles is "customizable" voor ieder wat wils.
Lijkt me duidelijk ....
Wel ffe de Product Innovation Costs ophoesten natuurlijk ;)
Ik vraag me af hoe het zal staan op mijn The Paul. Op zich wel aardig. Als je nieuwe snaren erop gooit, even nadenken: hmmm, zal ik m deze keer met of zonder trem doen.