PDA

View Full Version : versterker in combinatie met pod xt live



marcelca
23 november 2006, 12:52
Hallo


Ik ben in het bezit van een vox versterker, namelijk de ad30vt

deze versterker bevalt me opzich uitstekend maar heb hier toch een vraagje over

ik gebruik ook een POD xt live sinds kort, ik persoonlijk vind deze fantastisch klinken, vooral als ik rechtstreeks een koptelefoon in de POD doe..

als ik een over de vox laat lopen dan klinkt het heel anders, logisch waarschijnlijk doordat de vox een modeling versterker is

kan je de vox om laten bouwen zodat het alleen maar een versterker is zonder dat ie versterkers probeerd te imiteren of is het verstandiger om met de tijd gewoon een andere versterker te kopen

Squier4ever
23 november 2006, 15:18
amdere versterker gaat het best werken

Metoshade
23 november 2006, 16:16
Ik zou gaan kijken naar een kleine powerengine van Tech21. Dat geeft een erg goed resultaat icm modelling spullen. Een echt "schone" versterker met een fijne speaker. Het mooiste klinken ze echter misschien nog wel met een Tech21 preampje, maarja, dan mis je al die effecten en andere modelling kermis-attracties weer...

De Vox AD30VT reageert in tegenstelling tot Line6 spullen wel weer erg goed op pedalen, een basis-clean sound icm een lekker pedaal geeft dus ook al weer een fris ander nieuw geluid. Mogelijkheden te over.

Het ombouwen van de Vox zou ik niet adviseren. Waarde vermindering, eigenlijk een halve oplossing, etc. etc.

LCH
23 november 2006, 16:23
Ik zou gaan kijken naar een kleine powerengine van Tech21. Dat geeft een erg goed resultaat icm modelling spullen. Een echt "schone" versterker met een fijne speaker.
Dat spul van Tech21 schijnt inderdaad behoorlijk goed te zijn. Nu ben ik ook op zoek naar iets voor een POD, GT6 enz, en zou je nog wat meer opties kunnen noemen die "schoon" zijn? Ikzelf zat te denken aan een Peavey Bandit of een Crate Powerblock + speakerkast.

Squier4ever
23 november 2006, 19:48
die vox is volgens mij niet zomaar om te bouwen dat je de modelling eruit haalt, je zou evt de pre-amp kunnen laten by-passen en dan de pre-amp van de POD gebruiken, maar ook dit zal niet goedkoop zijn, kun je volgens mij beter een nieuwe kopen.

marcelca
23 november 2006, 19:56
bedankt in ieder geval voor de reactie`s

doe het eerst nog wel een tijdje zo, want krijg een slag in mijn nek als ik nu over een nieuwe versterker begin..

maar dat is in ieder geval de beste keus