PDA

View Full Version : Geen interesse meer..



TRC
23 november 2006, 10:02
Hey allemaal.
Een dik jaar geleden heb ik mijn eerste elektrische gitaar gekocht:
een ibanez GSA60. Het ding ziet er prachtig uit en de eerste maanden vond ik hem echt lekker klinken (in combinatie met mijn peavey envoy versterker.)
Maar een jaar later vind ik er eigenlijk niets meer aan.
Ik heb ook een goedkoop klassiek gitaartje staan en daar speel ik meer op!!!

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik van wat warmere, relaxte rock houd en de ibanez en peavey beiden meer voor metal zijn???

Ik heb al met de instellingen gespeeld en ik kan de versterker wel zo afstellen dat hij wel aardig klinkt maar het doet 't gewoon niet voor mij.

Wat zou ik nu kunnen doen? Alles verkopen en een nieuwe gitaar en versterker kopen (en zo ja, wat dan?)

*edit*
Het is dus niet het gitaar spelen zelf waar ik geen interesse meer in heb, dat doe ik nog iedere dag een hoop maar gewoon niet meer op mijn ibanez.

Mattia
23 november 2006, 10:06
Hey allemaal.
Een dik jaar geleden heb ik mijn eerste elektrische gitaar gekocht:
een ibanez GSA60. Het ding ziet er prachtig uit en de eerste maanden vond ik hem echt lekker klinken (in combinatie met mijn peavey envoy versterker.)
Maar een jaar later vind ik er eigenlijk niets meer aan.
Ik heb ook een goedkoop klassiek gitaartje staan en daar speel ik meer op!!!

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik van wat warmere, relaxte rock houd en de ibanez en peavey beiden meer voor metal zijn???

Ik heb al met de instellingen gespeeld en ik kan de versterker wel zo afstellen dat hij wel aardig klinkt maar het doet 't gewoon niet voor mij.

Wat zou ik nu kunnen doen? Alles verkopen en een nieuwe gitaar en versterker kopen (en zo ja, wat dan?)

*edit*
Het is dus niet het gitaar spelen zelf waar ik geen interesse meer in heb, dat doe ik nog iedere dag een hoop maar gewoon niet meer op mijn ibanez.

Wat voor amp heb je? Daar zit nog meer van je sound in dan je gitaar, denk ik zo. Verder, tja, Ibanez is nou niet de meest voor de hand liggende keuze als je een warme, relaxte rock sound wil. Ga eens kijken bij Epiphone, PRS z'n import lijn, en zoek eens een gitaar uit die je mooi vind klinken, en koop er dan een klein buizen versterkertje bij.

TRC
23 november 2006, 10:10
...in combinatie met mijn peavey envoy versterker...


;)

Ja een PRS vind ik echt een mooi ding maareh, dat kost me net wat te veel!!

Veekeren
23 november 2006, 10:10
Ik zou ook eens beginnen met de gitaar, ik volg daarin Mattia. Maar ik weet niet wat je Ibanez zou opbrengen; zorg iig dat je wat geld er bij kan leggen om echt iets leuks te kopen waar je dan wel blij mee bent ipv iets wat je ook net niet ziet zitten.

TRC
23 november 2006, 10:21
Okč... dat lijkt me inderdaad een strak plan.
Maar, doe eens een gokje, hoeveel zou een Ibanez GSA60 na een jaar opbrengen? (de gitaar ziet er nog helemaal nieuw uit enzo, op wat krasjes van het plectrum na natuurlijk.)
Hij kostte nieuw 250 €
De versteker kostte nieuw 200 €

hansoonk
23 november 2006, 10:23
Is het ook niet een soort luiheid ... ik bedoel ... ik zelf speel zelf de laatste tijd ook thuis veel akoestisch, maar ook omdat ik mijn akoestische gitaar gewoon kan pakken en onderuit gezakt op de bank kan spelen. Voor een elektrische gitaar moet je toch altijd weer een versterker opzoeken, aanzetten, etc.

Als je gewoon prettiger akoestisch speelt, dan heeft het geen zin om te veel na te denken over je elektrische set. Maar ik merk bij mezef dat het ook een beetje seizoengebonden is. Western in de herfst, spaans tegen Kerst en dan weer elektrisch in de periode daarna. Misschien dat je over een maand of twee toch weer makkelijker je electrische set pakt.

De versterker bepaalt belangrijk deel van het geluid. Als je daar weinig ervaring mee hebt, denk dan eens over een modelling versterker, waar je veel verschillende sounds mee kunt maken. Ik ben zelf heel blij met mijn VOX Valvetronix, omdat deze vrij veel cleane en crunchy modellen heeft in vergelijking met andere modellers.

TRC
23 november 2006, 10:30
Ja luiheid heeft er zeker ook wel mee te maken maar verschillende stijlen niet.
Ik ben inderdaad aan het twijfelen of ik echt nog wel een elektrische wil.
Ik denk dat ik eerst deze maar eens ga verkopen want hier vind ik al lange tijd vrij weinig meer aan en dan op mijn gemak ga kijken naar een andere gitaar (en of dat dan een elektrische of nieuwe akoustische moet worden.)

Veekeren
23 november 2006, 10:31
Okč... dat lijkt me inderdaad een strak plan.
Maar, doe eens een gokje, hoeveel zou een Ibanez GSA60 na een jaar opbrengen? (de gitaar ziet er nog helemaal nieuw uit enzo, op wat krasjes van het plectrum na natuurlijk.)
Hij kostte nieuw 250 €
De versteker kostte nieuw 200 €

Nog steeds moeilijk te zeggen, ik zou kijken of ik voor de gitaar rond de 150 euro zou kunnen krijgen. Maar ik heb wat betreft Ibanez niet zoveel marktinzicht, en ook niet wat betreft goedkope gitaren. Dat bij elkaar opgeteld; ik weet niet hoe makkelijk je er van af komt :)

mAnoontje
23 november 2006, 10:41
Die GSA60 heb ik laatst zelf verkocht,
de nieuwprijs is overigens 210 ofzo.
Heb hem verkocht voor 125 geloof ik.

Eko
23 november 2006, 11:06
Vogel eerst eens uit wat je bevalt aan de acoustische. Bevalt het halsprofiel dan zoek je iets met b.v. een volle C of oval zoals op de SRV strat zit. Zit er op je acoustische een kleine hals dan bv een Epihone ( of Gibson) SG. Kwestie dus van voldoende zelfkennis opbouwen. Als je dat leert ben je al een heel eind op weg.
Zelf heb ik geleerd dat een wat dikkere hals en beter geluid oplevert en dat het minder vermoeiend is voor m`n hand. Maar ieder z`n voorkeur gelukkig.

Squier4ever
23 november 2006, 11:42
ga uit van 60% van de nieuwprijs mits in goede staat.

TRC
23 november 2006, 14:51
Nou, 't dingetje staat te koop.
Heb de hele zooi voor 'bieden vanaf 300 € ' er neer gezet. (gitaar, versterker en stemapparaatje, gitaartas etc.)
Misschien vraag ik wat te veel maar ik probeer het gewoon ff en mocht het niet lukken dan haal ik er wat van af! :D

G.G.
23 november 2006, 15:22
TRC, als ik jou zo hoor, en naar je beperkte budget kijk zou ik zeggen:

Koop een tweedehands squier met rosewood toets, (ongeveer 100 euro voor een chinese met niet al te beste pickups) Koop een H-S-H slagplaat en een setje GFS pups en een nieuw setje stemmechanieken. Dan ben je voor 200 euro redelijk klaar.

TRC
23 november 2006, 15:25
En dan heb ik uiteindelijk???
Na een jaartje kan ik wel het een en ander spelen maar verder heb ik er nog zo goed als geen verstand van dus praat tegen mij alsof je het tegen een klein kind hebt ;) :D

sjoerd5
23 november 2006, 15:27
Is het ook niet een soort luiheid ... ik bedoel ... ik zelf speel zelf de laatste tijd ook thuis veel akoestisch, maar ook omdat ik mijn akoestische gitaar gewoon kan pakken en onderuit gezakt op de bank kan spelen. Voor een elektrische gitaar moet je toch altijd weer een versterker opzoeken, aanzetten, etc.



Pardon??

Ik speel ook wel elektrische gitaar zonder versterker
(vooral in de late uren)

almarvk
23 november 2006, 15:29
Dat kan natuurlijk altijd, maar ik snap z'n punt wel. Als ik m'n electrische pak moet ik ook altijd m'n versterker aanzetten omdat ik altijd wel bezig ben met lawaai maken en met effecten te prutsen.

Een akoestische daarentegen kan je altijd pakken en nog rustig tv kijken ook :)

GibsonSG
23 november 2006, 15:31
Of je koopt een 2e hands squier stratocaster en je zet er Tex-Mex elementen in, ben je iets van 300 euro kwijt. Maar dan klinkt ie wel!;)

olaf reijnders
23 november 2006, 16:36
Die GSA60 heb ik laatst zelf verkocht,
de nieuwprijs is overigens 210 ofzo.
Heb hem verkocht voor 125 geloof ik.

Lijkt mij ook wel een goede 2e hands prijs.

G.G.
23 november 2006, 17:41
En dan heb ik uiteindelijk???
Na een jaartje kan ik wel het een en ander spelen maar verder heb ik er nog zo goed als geen verstand van dus praat tegen mij alsof je het tegen een klein kind hebt ;) :D

oke, een stratmodel is een soort lego. Als de sound niet bevalt kan je dlagplaten in ieder configuratie vinden. Als je elzen als body hout en een rosewood toets neemt heb je al een beetje een warme basis. Voor de rest kan je eindeloos zoeken dmv verschillende elementen. Zou beginnen met een lekker setje warme humbuckers met niet te veel output (als ik je eerste post lees).

Die GFS dingen zijn zo goedkoop dat ze op marktplaats weer verkocht worden voor ongeveer de aanschafwaarde (omdat het peanuts is vergeleken met SD etc qua prijs) Altijd een goeie investering.

Je zou later altijd eventueel voor een dikkere of dunnere hals kunnen gaan aangezien het net Lego is.

Slevin
23 november 2006, 18:49
Aw jammer dat je 'm met de versterker en meuk wilt verkopen :) Had 'm denk ik gekocht als 't los was ( de GSA60 ) =)

TRC
23 november 2006, 20:15
Bleh..liever niet.
Maareh, voor hoeveel zou je 'm willen kopen? :noob:

Hector_Tsolodimos
23 november 2006, 20:37
Wat voor amp heb je? Daar zit nog meer van je sound in dan je gitaar, denk ik zo.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens..
natuurlijk wereld vanverschil tussen transistor en buizen
maar een Les Paul of een Strat..dat is pas een wereld van verschil! (er van uit gaande dat een strat 3 dingle coils heeft)

Wat deze jongen nodig heeft is een leuke Epi Les Paul, met een leuke, tweedehandse buizenamp
bijv. een Marshall
succes ermee

Slevin
23 november 2006, 23:30
Bleh..liever niet.
Maareh, voor hoeveel zou je 'm willen kopen? :noob:

Aw sorry, rush of the line. Zat net ff te prutsen met me financien, gaat niet lukken met aankomende feestdagen ( en wat *ahem* achterstalige rekeningen ;D ). Sorry voor het enthousiasme, had 'm graag gekocht :D

TRC
24 november 2006, 16:04
Ghehehhe no prob ;)
Maareh ff serieus:
300 € voor het volgende:
Ibanez GSA60.
Peavey Envoy 110.
Gitaartas.
Goede kabel.
Stemapparaat.
En wat plectrums als 't moet :noob:

Is dat te veel?
Zo ja, wat is daar dan een goede prijs voor?
(Wil 'm als pakket bij mn gitaarleraar te koop aanbieden.)

TRC
26 november 2006, 17:40
bump? ;)


*****

BLOK182
26 november 2006, 19:17
Als je van laidback houdt, zou ik een relaxte elektrische zoeken, waar je met een clean soundje lekker mee kan plingelen. Vind zelf strats een hoge "pak-em-op-je-schoot-en-plingel-wat-factor" hebben:p

MonkeyFace
27 november 2006, 01:49
Als je van laidback houdt, zou ik een relaxte elektrische zoeken, waar je met een clean soundje lekker mee kan plingelen. Vind zelf strats een hoge "pak-em-op-je-schoot-en-plingel-wat-factor" hebben:p

Voor wat betreft de laidback stijl, stem ook ik op strats en teles.

TRC
27 november 2006, 14:23
okč cool... (vond voor ik begon te spelen teles echt afschuwelijk lelijk dingen maar vind ze nu wel wat hebben :))
maar, noem eens wat dan? Een squiertje, is dat wat of moet 't echt een fender zijn? :D


(willen jullie aub ook zeggen wat je vind van 300 € voor dat pakketje, heb dr echt geen verstand van.)

duckman
27 november 2006, 14:39
Ghehehhe no prob ;)
Maareh ff serieus:
300 € voor het volgende:
Ibanez GSA60.
Peavey Envoy 110.
Gitaartas.
Goede kabel.
Stemapparaat.
En wat plectrums als 't moet :noob:

Is dat te veel?
Zo ja, wat is daar dan een goede prijs voor?
(Wil 'm als pakket bij mn gitaarleraar te koop aanbieden.)

ik heb even de nieuwprijs bekeken van de amp en gitaar, beide kosten 199 euro.
Da's dan 400 euro, 50 euro voor de rest is 450. Ik denk dat 250-270 euro max is.

TRC
27 november 2006, 15:12
Thnx :)
Dan ga ik 'm voor 275 proberen te verkopen. :D

BLOK182
27 november 2006, 15:28
London City maakt goede tele's en strats voor +/-250 euro nieuw. Je zou eventueel ook naar een wat duurdere squier serie kunnen kijken, ik had laatst zo'n satin finish squier deluxe vast, voor 230 euro, en dat was best een prettige gitaar. Op de tweedehandsmarkt zou je kunnen kijken naar een mooie mexicaanse strat, maar let op, in Duitsland zijn ze nieuw 399, betaal dus niet teveel op marktplaats:p

Hector_Tsolodimos
27 november 2006, 15:35
Ghehehhe no prob ;)
Maareh ff serieus:
300 € voor het volgende:
Ibanez GSA60.
Peavey Envoy 110.
Gitaartas.
Goede kabel.
Stemapparaat.
En wat plectrums als 't moet :noob:

Is dat te veel?
Zo ja, wat is daar dan een goede prijs voor?
(Wil 'm als pakket bij mn gitaarleraar te koop aanbieden.)
ik zou er zeker 350 voor vragen, als ze er dan nog iets van af willen hebben, dan kan dat

BLOK182
27 november 2006, 22:03
Beetje laten merken in de advertentie dat er over de prijs te onderhandelen valt, dan komt het wel goed.

vulvasonic
27 november 2006, 22:09
Beetje laten merken in de advertentie dat er over de prijs te onderhandelen valt, dan komt het wel goed.

Dat vind ik dus altijd zo'n stomme opmerking!

Te koop blablabla, 350 euro, maar over de prijs valt te onderhandelen....
:nervous:

BLOK182
27 november 2006, 22:11
Ik zie dus ook advertenties met "350 euro en geen cent minder, lager bieden heeft GEEN zin, biedingen onder 350 worden verwijderd!" Prima dat je er een bepaalde prijs voor wilt hebben, meer je kan beter 25 euro meer vragen en via mail/telefoon 25 euro zakken, dan dat je als een gek op je vaste prijs blijft hameren. Mensen proberen toch altijd af te pingelen en willen nu eenmaal een voordeeltje proberen te scoren, al is het maar psychologisch.

TRC
28 november 2006, 15:19
Klik (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/61629904-squier-stratocaster-incl-fender-versterker.html)

Wat vinden jullie hier van?
Zou dit een goede set zijn voor mij?
Ik heb vandaag bij gitaar les een squier stratje uitgeprobeerd en was echt wel gecharmeerd van de sound, helemaal over de fender versterker die er stond, dus dit lijkt me een goede koop?

*edit*

Nu een deal met die gast gemaakt, 125 € voor het gitaartje alleen.
Is dat een goede prijs of moet ik er nog meer van af proberen te halen?

TRC
28 november 2006, 19:23
*bump*
Ben eigenlijk erg benieuwd wat jullie vinden van 125 voor die gitaar dus zou 't fijn vinden als er iemand antwoord wil geven :)

Tho
28 november 2006, 19:27
*bump*
Ben eigenlijk erg benieuwd wat jullie vinden van 125 voor die gitaar dus zou 't fijn vinden als er iemand antwoord wil geven :)

Zeg majesteit, doe jij eens rustig!
125 is best een goeie prijs denk ik, maar dan moet hij wel in perfecte staat zijn.

Slevin
28 november 2006, 19:27
Euh, ben geen expert hier, maar 125 klinkt wel ok, hoewel voor een tweedehands zou er nog wel 25 E. af kunnen denk ik ? Tenminste ,staat me iets van bij dat ze in de winkel vaak ~150 E. kosten oid.

TRC
29 november 2006, 13:26
@Tho: niet zo miepen, ben gewoon ongeduldig ;)
Maar thnx voor de reacties.