PDA

View Full Version : Mesa Boogie Dual Rectifier



mpe
23 november 2006, 09:17
Een paar maanden geleden heb ik een Mesa Boogie Dual Rectifier gekocht. Over het geluid dat er uit komt ben ik erg tevreden.
Naast een mooi overstuurd geluid houd ik ook van een mooie chorus, delay en reverb. Voor deze effecten maak ik (tot nu toe) gebruik van een Boss GT-6.
Hiervoor heb ik de GT-6 in de send-return-loop gehangen. Maar zoals de Mesa-manual zegt: ‘… the sound will change when the send-return-loop is used’.
Het probleem waar ik tegen aanloop is dat het geluid niet een beetje verandert, maar dat het geluid, m.n. van de overstuurde kanalen 2 en 3, alle kracht verliest.

Daarna heb ik eens geprobeerd om mijn gitaar in de GT-6 in te pluggen en vervolgens van de GT-6 naar de ingang van mijn Rectifier te gaan. En voorspelbaar als het was… geen succes.

Omdat ik me voor kan stellen dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt, de volgende vragen:
* Welke effect-apparatuur gebruik je in combinatie met de Dual Rectifier voor een mooie chorus, delay en reverb?
* Op welke manier heb je de effecten aangesloten op de Dual Rectifier?

Alvast bedankt voor de enorme hoeveelheid reacties ;-)!

Groeten,

Maarten.

BLOK182
23 november 2006, 13:28
Mocht je echt maar een paar specifieke effecten zoeken, kan je misschien overwegen om over te stappen op losse pedaaltjes van de gerenommeerde merken.

almarvk
23 november 2006, 13:30
Of anders een G-Force oid. Een veel gebruikte combinatie.

Losse pedalen hebben altijd mijn voorkeur gehad. Misschien dat die optie wel werkt?

Nellyrocks
23 november 2006, 13:33
Losse pedaaltjes.

Zeker als je maar een paar dingen gebruikt.

Squier4ever
23 november 2006, 20:12
die GT-6 en GT-8 en eigk een hele hoop multi-fx staan bekend als zgn tonesuckers, ze zuigen alle toon weg.
mijn tip: weg met die gt-6 en koop een paar goede! pedaaltjes, dus geen behringer crap. en niet te snel tevreden zijn met wat je hoort

mpe
24 november 2006, 16:32
Bedankt voor de reacties!

Ik ga eens wat uitproberen met losse pedaaltjes en een goede 19" in de loop.

Wordt vervolgd.

Negative K3 fan
24 november 2006, 16:46
hey mpe maak je wel juist gebruik van de effects loops? (juiste ingangen/uitgangen/instelling op de gt6 zodat hij weet dat het om een fx loop gaat en niet om bv een amp input?)
al eens gedacht aan de 4-kabel-methode?

etc.

Magic Bean
24 november 2006, 22:31
Het is misschien een beetje cliché, maar ik zeg INTELLIFEX.
Als je toch alleen choru, delay en reverb gebruikt kan je uiteraard ook pedalen kiezen, maar voor goede, true bypass pedalen ben je meer kwijt dan voor een tweedehands intellifex.
Bovendien heb je meer flexibiliteit door verschillende patches en heb je tegelijkertijd een goede hush.

Riffcrusher
25 november 2006, 11:29
Intellifex ? + 1 !
Of anders: Intelliverb
Schitterend voor delays en reverbs. Voor de rest: + 1 wat betreft de losse pedaaltjes. De Intelliverb is mijn enige echte (digitale) 19" effect.

Cheers !

mpe
25 november 2006, 13:47
@Negative K3 Fan:
Ik heb idd nergens ingesteld dat ik de GT-6 in de loop heb gehangen. Ik zit me ook een beetje af te vragen of het de moeite waard is om dit uit te gaan zoeken... op de verschillende forums waar ik deze vraag neer gezet heb lees ik wel de mededeling dat de combi GT-6 - Recto niet de meest geschikte is. Ik denk dat ik de GT-6 voor thuis houd en wat er bij mijn Rectifier gaat komen gaat de nabije toekomst uitwijzen.

BiRdS
15 februari 2007, 20:34
@Negative K3 Fan:
Ik heb idd nergens ingesteld dat ik de GT-6 in de loop heb gehangen. Ik zit me ook een beetje af te vragen of het de moeite waard is om dit uit te gaan zoeken... op de verschillende forums waar ik deze vraag neer gezet heb lees ik wel de mededeling dat de combi GT-6 - Recto niet de meest geschikte is. Ik denk dat ik de GT-6 voor thuis houd en wat er bij mijn Rectifier gaat komen gaat de nabije toekomst uitwijzen.


dude, ik zou eerder de gt6 wegdoen hoor. Je hebt een beest van een versterker.
Ik heb onze andere gitarist in de band ook losse pedaaltjes aangeraden en hij gebruikte daarvoor ook een gt6. Hij is nu heel tevreden over zijn aparte pedaaltjes en hij gebruikte ook alleen maar 3 of 4 effecten.

Je ziet maar wat je er mee doet, ik wens je in ieder geval veel succes :)

Squier4ever
16 februari 2007, 11:01
dude kijk eens hoe lang hier al niet meer gepost is....
is wss al lang opgelost.

ieme
16 februari 2007, 13:20
Ik heb 2 dual rectifiers en gebruik er de G-force van TC electronics bij voor de effecten, een aanrader, een heel goed en mooi effect maar je moet er wel een rack voor aanschaffen en dat is het probleem waar ik tegenaan loop, ik wil niet een extra rack mee maar het G-System floorpedaal van TC voor in mn pedalboard....

rectojon
16 februari 2007, 17:04
ja, ik ken dat probleem. met de g major had ik dat, het verschil kon ik maken met de totaalvolume's van het effectprocessortje. na veel uitproberen was 't gelukt. zet em op, de gt's is geen troep, dus? het moet te doen zijn.

Rwin
17 februari 2007, 12:10
ik heb ook een dual rectifier (3kanaals) en ik heb een G-major in de fxloop.

De fxloop zet ik enkel alleen aan als ik een effect gebruik, anders staat ie uit. Maar goed, ik speel met erg weinig effecten, dus alleen als ie aan MOET gaat ie aan. Als ie dan aan staat merk je wel wat tone suck, maar dat kan je compenseren door de patch iets meer volume terug te geven. Ik heb persoonlijk toch een hekel aan effecten, en ik gebruik eigenlijk alleen maar de 3 kanalen en de soloboost.
Verder af en toe wat Wah, en als we dan een covertje spelen heb ik soms wat delay chorus of flanger of phaser nodig. (heel soms telephone-sound met de EQ van de gmajor op bizarrrr extreme settings)
Verder schakel ik via een midiswitcher de rectifier, en ik ben ook draadloos, dus het 19"spul heb ik sowieso "nodig". Al is het maar voor de stroom en (midi)kabels.

Nocki
17 februari 2007, 12:44
Mesa/Boogie versterkers kunnen heel slecht tegen zooi in de loop. de enige fxprocessor die mijn Boogie goed liet klinken was de Rocktron intellifex. de G-major, G-force, G-system en dergelijke zogen een heel stuk van de tone weg. jammer maar helaas. de Intellifex werkt super met de Boogies.

Groetjes

ieme
17 februari 2007, 15:44
ben ik niet met je eens nocki....

Nocki
17 februari 2007, 16:01
Ok. dan ligt het aan mij want ik heb nog nooit een "normale" rectifier gehad. Mn Roadster is dan wel een dual recto maar dan zal er wel iets anders zijn.

Dus topic starter. niet naar mij luisteren. vergeet mijn post.

Mitch
17 februari 2007, 19:45
Girls, you're beating a dead horse :roll:

Topic is drie maanden oud en is vakkundig omhooggeschopt.

ateng
18 februari 2007, 19:52
die GT-6 en GT-8 en eigk een hele hoop multi-fx staan bekend als zgn tonesuckers, ze zuigen alle toon weg.
mijn tip: weg met die gt-6 en koop een paar goede! pedaaltjes, dus geen behringer crap. en niet te snel tevreden zijn met wat je hoort
Hoe kom je daar nou weer bij?!!! Tone suck valt best wel mee en zoals het manual van Mesa het al aangaf ligt het aan de loop dat de tone kan veranderen en dus niet de GT-6 of welke multi-fx. Er zijn uiteraard fx-unit die tonesuckers zijn maar dat valt bij de Boss GT-6, 8 of GX700 reuze mee.
De GT-6 goed instellen dus pre-amp en simulaties uitschakelen en in de utility gedeelte de output type goed instellen.