PDA

View Full Version : powertab vs guitar pro



meul
23 november 2006, 08:59
Hai,

ik moet soms voor leerlingen rifjes en ladders opschrijven.
ik zit dan in schriftjes met een aansteker als liniaal op een nagetekende hals de snaren in te krassen. het lukt me ook nooit dit in 1 maal goed te doen. resultaat, een onleesbaar vel papier met koffievlekken waar zelfs de meest terminale junk op een tot over de rand volgescheten chemisch toilet zijn reet nog niet mee af zou vegen.

kortom, behoefte aan automatisering! ik lees over powertab en guitar pro.
zijn er mensen die ervaring hebben met beide programma's die mij kunnen vertellen wat globaal, gezien mijn simpele notatie eisen, voor mij het slimste programma is. Voor mij is gebruikersgemak en uitwisselbaarheid belangrijk.

Groetjes,
Jan

marcelca
23 november 2006, 12:24
ik heb geen ervaring met powertab maar guitar pro ken ik wel redelijk

ik componeer niet maar gebruik veel bestaande tabs


laatst heb ik wel een stuk bladmuziek overgenomen in guitar pro zodat ik timing en hoe het klinkt kon horen, ik vond het zeer makkelijk te doen..

gewoon op de bewuste snaar gaan staan en het fretnummer intypen ( bij tabs natuurlijk ), je kan dan van te voren kiezen wat voor een lengte de noot moet hebben of je selecteerd de bewuste noot en je kiest welke lengte die moet hebben, ook slides, bends, triolen kan je allemaal ingeven

notenschrift opgeven moet ook gewoon kunnen maar dat weet ik niet hoe dit moet

guitar pro kan je in ieder geval meerdere sporen gebruiken zodat je eigenlijk een compleet orkest bij elkaar kan zoeken want elk spoor kan je weer een gewenst instrument opgeven

-=JEROEN=-
23 november 2006, 13:03
beide programma's zijn geen kattepis, kost behoorlijk wat tijd om uit te vogelen hoe het precies werkt

mijn advies: http://www.blanksheetmusic.net/ en uitprinten ;)

heavy-metal-thunder
23 november 2006, 16:13
Kom nou, zo moeilijk is het niet!!!