PDA

View Full Version : welke ruisonderdrukker



Soulflyhigh
22 november 2006, 23:46
Hey jongens

Ik ben een beetje een pedalendummie dus ik roep even jullie hulp in. Bij mijn huidige amp (5150) heb ik wel een noise-ruduction nodig. Welke raden jullie aan? ik had de volgende in gedachte
- Boss NS 2
- Rocktron Hush the pedal
- Mxr m-135 smart gate

Hebben jullie nog suggesties?

Ps muziekstijl----> metal

harrie-beton
23 november 2006, 08:53
Je hebt noise-gates en ruisonderdrukkers (filters).
Een ruisonderdrukker is iets ANDERS dan een noise gate.
Ruisonderdrukkers zou ik nooit gebruiken, deze veranderen je tone.

De NS van BOSS is simpel en goed. Jarenlang gebruikt.

Trouwens hier staat een uitleg over een noise gate plus samples en plaatjes.
http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/noisegate/noisegate.html

Dick Wolkendeck
23 november 2006, 09:39
Ik gebruik de Rocktron The Pedal als "gate" (het is eigenlijk een "downward expander"; een gate werkt meer open / dicht, een downward expander glijdt wat geleidelijker dicht) voor de pre-amp ter voorkoming van feedback. En staccato-stukken (MASTER, MASTER, weet je wel) komen beter uit de verf.

Ik heb de rocktron ook wel als gate in de effectsloop gebruikt maar dat was in de studio, waar ruis echt lastig is. Dat werkt erg goed!! Eigenlijk boeit die ruis me live niet, hoor ik tenminste dat hij aanstaat, ;) (in de stiltes tussen de nummers soms even schakelen, dat wel)

De Rocktron is prima, maar zoals harrie-beton al schreef, de Boss werkt ook goed.

Als ik zelf live ook ruisonderdrukking wil, gebruik ik de Hush van mijn Replifex wel.

ik heb ook een 5150

up-guitarman
23 november 2006, 13:57
Ik heb een boss NS-2, en die volstaat perfect.

Gaat er nu wel uit vermits ik em nimmer nodig heb (de brom blijkt gewoon van de slechte aarding in het repetitiehok te komen, daar zal ik dan wel mee leren leven ... ;)
(als het goed is heb ik een ruildeal voor een small clone chorus, olee !!!)