PDA

View Full Version : Multi-Modulatie



The Mess
22 november 2006, 21:48
Hoi,

Ja ik weet het, er zijn al meerdere topics over, maar bepaalde mensen schijnen zich er nogal aan te ergeren als er oude topics uit de sloot worden gehaald :D

Dan nu mijn vraag:

Ik ben een gitaristje (duh), met een epiphone sg special en een marshall mg 100 dfx
En hoewel ik wel tevreden ben over mijn overdrive en distortion zou ik wel wat meer aan modulatie willen hebben.
(In die marshall van me zit wel wat, maar dat stelt helemáál niks voor.)

Ik wil graag:
- Chorus
- Flanger
- Delay
- Tremolo

Wah koop ik er wel los bij, reverb hoef ik niet, niet mijn stijl, en mocht ik em echt nodig hebben, dan zing ik het wel uit met degene die ingebouwd zit.

Wat raden jullie mij aan?
Budget = maximaal 200 euro, alles minder ook welkom?

& Btw, wat is phaser?

Cheers

harrie-beton
23 november 2006, 08:46
Delay is natuurlijk geen modulatie effect maar goed.

Als ik jou was ik een multi-effect kopen zoals de zoom of de boss me30 of me50.
Deze zijn zeker niet slechter dan goedkope pedalen.

Een phaser simuleert een ronddraaiende speaker en doordat geluid veranderd in beweging (doppler effect) klinkt dat lollig.
Ik hoor nooit veel verschil tussen een phaser en een uni-vibe.

Nummer met een uni vibe als intro: Machine Gun intro van Jimi Hendrix.
Nummer met een phaser als intro: Have a sigar van Pink Floyd.

FruscianteFan
23 november 2006, 09:01
Een phaser simuleert een ronddraaiende speaker en doordat geluid veranderd in beweging (doppler effect) klinkt dat lollig.
Ik hoor nooit veel verschil tussen een phaser en een uni-vibe.Jij misschien niet, maar ik hoor dat verschil duidelijk. Een phaser lijk imo nou niet bepaald op een ronddraaiend speaker-effect.

Over die ME-50 (die trouwens wel duurder is dan 200 euro), de chorus, flanger en delay zijn wel erg goed. De tremolo vind ik persoonlijk bagger, maar dat kan ook aan mij liggen. Je kunt trouwens niet de chorus, flanger en/of tremolo tegelijk gebruiken.

Mitch
23 november 2006, 09:25
Een ontzettende aanrader is een oud beestje, de Ibanez DML. Da's een delay waar je met een paar draaien aan de knoppen ook een chorus en een flanger uit kan toveren. Gezien je prille status kan ik me voorstellen dat je nog niet zo bedreven bent in 2ehands zoeken, maar waag eens een poging zou ik zeggen ;)

2ehands wat makkelijker te vinden is inderdaad het 'echte' en aanmerkelijk nieuwere multi-effect van Boss, de ME50. Die is best aardig en redelijk vriendelijk in het gebruik, al blijft het een beetje tobben om van alle patches de volumes goed op elkaar af te stemmen.

Wicked Willy
23 november 2006, 09:41
Als je alleen voor modulatie effecten wil gaan: Line6 MM4. Die moet er tweedehands wel zijn voor een leuk prijsje.

DREAMMACHINE
23 november 2006, 13:49
idd, met de mm4 van line6 heb je echt een klasse bak in huis....in verhouding met de andere multi effecten dan......een DL4 erbij voor eventuele delay is helemaal ideaal, maar dan kom je ruim boven je budget te zitten.

The Mess
23 november 2006, 14:32
Als je alleen voor modulatie effecten wil gaan: Line6 MM4. Die moet er tweedehands wel zijn voor een leuk prijsje.

Ja ik kende em al, maar hij is nogal duur.
Tis trouwens wel goede shit, en nieuw, dus je vind em amper tweedehands.
Boss Me-50 is niks, moet ik onder een gig aan knopjes gaan draaien -_-'.

Ik ben trouwens wel van de straight-forward beuk geluiden, dus echt bijzonder hoeft het niet te zijn.
Ik heb al gekeken naar de zoom gfx 1: 4 voetpedalen (kun je daar mooi je effectjes onder zetten), kost niks en schijnt toch redelijk te zijn
Weten jullie er iets meer vanaf?

The Mess
23 november 2006, 14:36
Ja ik kende em al, maar hij is nogal duur.
Tis trouwens wel goede shit, en nieuw, dus je vind em amper tweedehands.


http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=70140

Oké, oké, ongelijk :P
Maar toch,, die Zoom stond me wel aan.